_-Kathrine-_ skriver:
Nej, slet ingen sår eller irritation...!
Jeg kan mærke at det svider en lille smule i det andet bryst når han er begyndt at sutte... og det kan måske godt være mælken der løber...! Av av... håber det snart går over!!
Ja, jeg fik det også tit i det andet bryst når det også satte i gang.
Jeg tror det du skal tage med dig nu, er at der ikke er noget i vejen (jeg kan forstå at du er blevet tjekket af en læge), og så tage den derfra.
Sæt dig med rank ryg, kig på dit barn og forbered dig på at det kommer til at gøre ondt, men at smerten er en god smerte. En smerte der betyder at dine bryster virker - at dit barn får den dejlige mælk som han skal have. Og så prøv at smil. Jeg ved godt det lyder absurd, men hvis du kan få tvunget nogle positive følelser nedover smerten, tror jeg det vil gå hurtigere for dig at vende dig til den, og dermed få den til at forsvinde/blive mindre.
Smerte er en følelse din hjerne skaber, det er ikke noget din krop føler, og hvis du fokuserer på at smile og nyde, vil din hjerne blive "forvirret" og stole på at du nok ved bedst. Det betyder ikke at smerterne nødvendigvis forsvinder, men at du kan abstrahere fra dem. Måske endda så meget at de ikke er der længere 
Anmeld