Det gør SÅ ondt - Gode råd modtages!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

_-Kathrine-_

jeg havde det samme problem i starten. Da jeg var indlagt på sygehuset, havde de nogle tefilter ( hvide plast med net) som jeg brugte.. Gjorde at vorterne havde luft hele tiden

Håber det bliver bedre for dig

Rikke

Tror også det er en go' ting at de får luft...! Så de er ikke dækket til om natten...-så må mælken lige løbe lidt

Tak skal du ha

Kathrine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Isabels-mor

_-Kathrine-_ skriver:

Tror også det er en go' ting at de får luft...! Så de er ikke dækket til om natten...-så må mælken lige løbe lidt

Tak skal du ha

Kathrine

om natten sove jeg ude noget på, og så med et håndklæde under jeg ikke skulle skifte lagne hver gang jeg lækkede..

Rikke

Anmeld

31. maj 2011

Pikku Myy

_-Kathrine-_ skriver:

Nej, slet ingen sår eller irritation...!

Jeg kan mærke at det svider en lille smule i det andet bryst når han er begyndt at sutte... og det kan måske godt være mælken der løber...! Av av... håber det snart går over!!

Ja, jeg fik det også tit i det andet bryst når det også satte i gang.

Jeg tror det du skal tage med dig nu, er at der ikke er noget i vejen (jeg kan forstå at du er blevet tjekket af en læge), og så tage den derfra.

Sæt dig med rank ryg, kig på dit barn og forbered dig på at det kommer til at gøre ondt, men at smerten er en god smerte. En smerte der betyder at dine bryster virker - at dit barn får den dejlige mælk som han skal have. Og så prøv at smil. Jeg ved godt det lyder absurd, men hvis du kan få tvunget nogle positive følelser nedover smerten, tror jeg det vil gå hurtigere for dig at vende dig til den, og dermed få den til at forsvinde/blive mindre.

Smerte er en følelse din hjerne skaber, det er ikke noget din krop føler, og hvis du fokuserer på at smile og nyde, vil din hjerne blive "forvirret" og stole på at du nok ved bedst. Det betyder ikke at smerterne nødvendigvis forsvinder, men at du kan abstrahere fra dem. Måske endda så meget at de ikke er der længere

Anmeld

31. maj 2011

N&J

_-Kathrine-_ skriver:

Gode råd modtages med kyshånd...

Vores lille prut er nu 6 uger lige om snart og det gør bare SÅ niller naller i mine bryster når jeg ammer..

Lige når han suger sig fast, føles det som om han suger 10000 nåle ud af mig... Det går så over efter et par minutter, men jeg må bare tage mig selv i ikke at skrige når han får fat!!

Jeg smører og smører med Lansinoh creme, jeg bruger uld indlæg, han får rigtig fat-han er go til at åbne munden og krænge over og underlæbe ud! Har prøvet at presse lidt mælk ud og lade det tørre ind og babserne lufttørrer hver gang jeg har ammet...

Hvad skal jeg gøre???! Jeg VIL bare amme, og det er nok også derfor jeg blir ved...!

Lægen har sagt at jeg bare skal have tålmodighed, det skal nok gå over - jamen hvornår?? Hvis jeg så bare vidste at der ville gå 8 uger inden det blev bedre, men det er jo svært at vide!!

Kathrine, der har vildt ondt i babserne

Jeg kæmpede mig også igennem 2½ mdr., så begyndte det at blive bedre.

Jeg lagde mig enten ned og ammede, eller også lagde jeg min datter omvendt på puslebordet (som var et skrivebord) og så lå hun med hovedet mod mig, jeg sad så på en stol og kunne på den måde lade brystet hvile på puslepuden mens hun suttede og jeg kunne holde fast i puslepuden mens jeg tudede løst.. (det var hårdt) men hvis mit bryst var støttet under når jeg ammede så gjorde det ikke lige så ondt som når jeg bare ammede normalt, og så huskede jeg altid at tage hendes underlæbe ud/ned så munden omsluttede mit bryst mere. 

Anmeld

31. maj 2011

_-Kathrine-_

pokulati skriver:

Ja, jeg fik det også tit i det andet bryst når det også satte i gang.

Jeg tror det du skal tage med dig nu, er at der ikke er noget i vejen (jeg kan forstå at du er blevet tjekket af en læge), og så tage den derfra.

Sæt dig med rank ryg, kig på dit barn og forbered dig på at det kommer til at gøre ondt, men at smerten er en god smerte. En smerte der betyder at dine bryster virker - at dit barn får den dejlige mælk som han skal have. Og så prøv at smil. Jeg ved godt det lyder absurd, men hvis du kan få tvunget nogle positive følelser nedover smerten, tror jeg det vil gå hurtigere for dig at vende dig til den, og dermed få den til at forsvinde/blive mindre.

Smerte er en følelse din hjerne skaber, det er ikke noget din krop føler, og hvis du fokuserer på at smile og nyde, vil din hjerne blive "forvirret" og stole på at du nok ved bedst. Det betyder ikke at smerterne nødvendigvis forsvinder, men at du kan abstrahere fra dem. Måske endda så meget at de ikke er der længere

Mange tak for dit svar - det hjalp lidt ...

ja, jeg bliver nødt til at være positiv!

Kathrine

Anmeld

31. maj 2011

_-Kathrine-_

N&J skriver:

Jeg kæmpede mig også igennem 2½ mdr., så begyndte det at blive bedre.

Jeg lagde mig enten ned og ammede, eller også lagde jeg min datter omvendt på puslebordet (som var et skrivebord) og så lå hun med hovedet mod mig, jeg sad så på en stol og kunne på den måde lade brystet hvile på puslepuden mens hun suttede og jeg kunne holde fast i puslepuden mens jeg tudede løst.. (det var hårdt) men hvis mit bryst var støttet under når jeg ammede så gjorde det ikke lige så ondt som når jeg bare ammede normalt, og så huskede jeg altid at tage hendes underlæbe ud/ned så munden omsluttede mit bryst mere. 

Har godt læst et sted at man kan prøve at lægge ham på min mave og hovedet op af, ligesom du gjorde og at det ville aflaste lidt...-det vil jeg prøve når han vågner  

Anmeld

31. maj 2011

TinaPina

_-Kathrine-_ skriver:

Ja, jeg lagde ud med amme brikkerne.. Men blev opfordret af min SP at trappe lige så stille ud, for det kan sætte mælkeproduktion ned efter nogle måneder... Så dem har jeg ikke brugt i en 14 dages tid nu... men det kan godt være jeg skal prøve at bruge dem igen en kort periode....

Tak skal du ha Selvfølgelig skal jeg ikke blive ved for enhver pris, og det er jo også hyggeligt når vi lige har fået overstået de første par minutter på hvert bryst-og det er nok også derfor jeg bliver ved

Kathrine

okay, måske du lige skal rigtig igang uden så?

Jeg er slet ikke tilhænger af, at man ammer for en pris heller. Bare så du ikke har misforstået mig. Men der er jo en periode for de fleste hvor det ikke er rart, og der giver mange for hurtigt op synes jeg. Her får det også en chance, men er ikke bange for at gribe flasken hvis det kan give os en bedre spisesituation.

Anmeld

31. maj 2011

Pikku Myy

_-Kathrine-_ skriver:

Mange tak for dit svar - det hjalp lidt ...

ja, jeg bliver nødt til at være positiv!

Kathrine

Det var så lidt.

Jeg tror bare det er vigtigt at du ikke går i gang med alle mulige eksperimenter. Hvis du er sikker, og har fået fagpersoners godkendelse, på at der intet er i vejen med din søns og din teknik, så vil det være dumt at skabe en masse usikkerhed ved at teste en milliard ting...

Jeg er sikker på du nok skal komme igennem det!!

Anmeld

31. maj 2011

_-Kathrine-_

TinaPina skriver:

okay, måske du lige skal rigtig igang uden så?

Jeg er slet ikke tilhænger af, at man ammer for en pris heller. Bare så du ikke har misforstået mig. Men der er jo en periode for de fleste hvor det ikke er rart, og der giver mange for hurtigt op synes jeg. Her får det også en chance, men er ikke bange for at gribe flasken hvis det kan give os en bedre spisesituation.

Tror også jeg bare lige skal ordentlig igang - eller det håber jeg.. måske de brikker har forsinket det hele lidt!? Det er nok også derfor jeg ikke har taget dem i brug igen...

Flasken bliver helt sikkert også en mulighed hvis ikke det bliver bedre...!

Anmeld

31. maj 2011

_-Kathrine-_

pokulati skriver:

Det var så lidt.

Jeg tror bare det er vigtigt at du ikke går i gang med alle mulige eksperimenter. Hvis du er sikker, og har fået fagpersoners godkendelse, på at der intet er i vejen med din søns og din teknik, så vil det være dumt at skabe en masse usikkerhed ved at teste en milliard ting...

Jeg er sikker på du nok skal komme igennem det!!

Det ville også gå hen og blive en dyr fornøjelse hvis jeg prøvede 1000 ting og ingen af dem virkede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.