Hjælp en sygeplejestuderende :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

841 visninger
2 svar
0 synes godt om
31. maj 2011

Avaldi

Hej,

jeg er en pige på 28 år som er færdig som sygeplejerske til januar. Jeg har selv en datter på 6½ og er meget misundelig på jer :-)

Jeg er i øjeblikket i praktik på en barselsafdeling, og i den forbindelse er jeg i gang med en opgave der omhandler kvalitet og udvikling i sygeplejen.

Jeg har valgt at undersøge brugen af handsker, når en sygeplejerske hjælper til med amning.. Jeg har undret mig lidt over at der ikke er nogle klare retningslinjer og at det er op til den enkelte sygeplejerske om de vil bruge handsker eller ej.

Undren går ud på 2 ting, det første er hygiejne, begge veje - både barn kan smittes af sygeplejersken og sygeplejersken skal ifølge de hygiejniske principper altid have handsker på når der er mulighed for kontakt med "væsker og sekreter" som brystmælk jo er ! Det andet jeg undrer mig over er jer mødre, vil i helst have at sygeplejersken har hud til hud kontakt med jeres bryster(vi sygeplejerske som hjælper med amning tænker jo kun på en ting, og det er at baby skal have mad :-D, og det kan godt være temmelig grænseoverskridende for nogle tænker jeg - der bliver jo taget godt fat i brysterne), eller bliver det for "tæt på" og ville i helst have hun havde handsker på så der kom en form for distance ?

Så hvis der er et par stykker eller fem der vil svare på et nogle spørgsmål vil jeg blive rigtig glad :-)

1) Hvis i har modtaget ammehjælp brugte sygeplersken da handsker?

2) Er det overhovedet noget i tænkte over ? Hvis ja, hvad ville i så synes bedst om ?

3) Hvis ikke i har modtaget nogle form for ammehjælp, men har en mening om det alligevel må i meget gerne svare alligevel.

Mvh. Stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Rødhætte

Hej Stine.. Selvfølgelig vil jeg hjælpe

1) Jeg fik hjælp af mange forskellige sygeplejerske i den tid jeg var på barselafsnittet. Vil tror der var mellem 3-7 forskellige i løbet af 8 dage. Ud af dem var der ingen der havde handsker på, dog sprittet i fleste hænder både før og efter de havde ved mit bryst.

2) Synes ikke rigtig jeg tænkte over det før jeg læste dette. Synes ikke de behøver at bruge handsker for min skyld, men håndspritten synes jeg til gengæld var meget vigtig!

Jeg synes personlig ikke det var så grænseoverskridende at de tog fat - de fleste spurgte pænt inden. Dog var der et par enkelte gange hvor det var en mand. Det skulle jeg lige vende mig til..

Håber det kunne hjælpe lidt

Anmeld

31. maj 2011

_-Kathrine-_

Jeg vil da også gerne hjælpe

1) Nej, sygeplejerskerne eller jordemoderen(som jeg fødte ved) brugte ikke handsker... heller ikke de der var på patienthotellet... De sprittede dog altid hænder af når de kom og når de gik..

2)Nej, det var slet ikke noget jeg tænkte over... Jeg ville bare rigtig gerne have hjælp til amningen... De var allesammen søde og spørge om de måtte hjælpe mig og tage fat i brystet-der var ikke nogen overhovedet der bare rykkede i brystet uden at spørge om lov først...

Hvis der er retningslinier omkring at man skal have handsker på når man er i berøring med sekreter, så synes jeg da at man skal følge dem, for alle parters skyld, men det var aldrig noget jeg ville bede dem om at tage på inden de begyndte at rage mig på brysterne  Havde det været et mere intimt sted, som jeg ikke synes brysterne er (MERE), havde jeg da bedt dem om det

Håber det kunne bruges

Mvh Kathrine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.