Hej,
jeg er en pige på 28 år som er færdig som sygeplejerske til januar. Jeg har selv en datter på 6½ og er meget misundelig på jer :-)
Jeg er i øjeblikket i praktik på en barselsafdeling, og i den forbindelse er jeg i gang med en opgave der omhandler kvalitet og udvikling i sygeplejen.
Jeg har valgt at undersøge brugen af handsker, når en sygeplejerske hjælper til med amning.. Jeg har undret mig lidt over at der ikke er nogle klare retningslinjer og at det er op til den enkelte sygeplejerske om de vil bruge handsker eller ej.
Undren går ud på 2 ting, det første er hygiejne, begge veje - både barn kan smittes af sygeplejersken og sygeplejersken skal ifølge de hygiejniske principper altid have handsker på når der er mulighed for kontakt med "væsker og sekreter" som brystmælk jo er ! Det andet jeg undrer mig over er jer mødre, vil i helst have at sygeplejersken har hud til hud kontakt med jeres bryster(vi sygeplejerske som hjælper med amning tænker jo kun på en ting, og det er at baby skal have mad :-D, og det kan godt være temmelig grænseoverskridende for nogle tænker jeg - der bliver jo taget godt fat i brysterne), eller bliver det for "tæt på" og ville i helst have hun havde handsker på så der kom en form for distance ?
Så hvis der er et par stykker eller fem der vil svare på et nogle spørgsmål vil jeg blive rigtig glad :-)
1) Hvis i har modtaget ammehjælp brugte sygeplersken da handsker?
2) Er det overhovedet noget i tænkte over ? Hvis ja, hvad ville i så synes bedst om ?
3) Hvis ikke i har modtaget nogle form for ammehjælp, men har en mening om det alligevel må i meget gerne svare alligevel.
Mvh. Stine
Anmeld