Bange for alm. fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

427 visninger
9 svar
0 synes godt om
31. maj 2011

Den lykkelige

Jeg fødte en skøn datter for 13 uger siden.. vi har snakket om at skulle begyndte på nr. to om et års tid  men der er en ting i mig der holder tilbage.. og det er at jeg ikke tør føde alm. igen..  Kan man ønske kejsersnit på holbæk hospital?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

B&J

måske skulle i vent lidt med at få et barn bare ½år måske fordi jeg kan love dig da jeg havde født skulle jeg ikke have en ny baby jeg var også rimelig slået ud men da vores dreng var 6mdr blev jeg mere og mere glad for idden igen men vi vil dog ikke have en før vores er 3-4år men der for var jeg ikke klar i tanken om en ny før han var så gammel

Anmeld

31. maj 2011

Den lykkelige

B&J skriver:

måske skulle i vent lidt med at få et barn bare ½år måske fordi jeg kan love dig da jeg havde født skulle jeg ikke have en ny baby jeg var også rimelig slået ud men da vores dreng var 6mdr blev jeg mere og mere glad for idden igen men vi vil dog ikke have en før vores er 3-4år men der for var jeg ikke klar i tanken om en ny før han var så gammel

Jamen det også først om i hvert fald et år vi vil begynde prøve  skal ikke være gravid nu.. vejer 30 kg for meget som skal af først..

Anmeld

31. maj 2011

mth1987

Den lykkelige skriver:

Jamen det også først om i hvert fald et år vi vil begynde prøve  skal ikke være gravid nu.. vejer 30 kg for meget som skal af først..

Jeg har det præcis som dig. Jeg havde en ret hård fødsel syntes jeg og har også gjort at jeg vil have kejsersnit næste gang. Jeg fødte på Næstved. Jeg mener at du sagtens ka vælge det, det gør mange jo og hvis du fortæller hvordan du har det med det. Dog vil de sikkert snakke dog fra det.Men når det er sagt så er 13 uger ikke meget (og tillykke forresten) og din holdning kommer sikkert til at ændre sig. Det gjorde min lige så stille og står nu og overvejer alm fødsel. Så mist ikk modet

Anmeld

31. maj 2011

LC

Du kan på alle sygehuse kræve kejsersnit.. Husk det er dit valg, så hvis du siger du vil have det så skal de give dig det...

Selvom de nok starter med at sende dig til physokolog samtaler osv.

Men er stor chance for at det bliver nemt for dig at kræve da du jo har været igennem en fødsel, er mere førstegangs fødende der bliver udspurgt rigtig meget..

Anmeld

31. maj 2011

Den lykkelige

mth1987 skriver:

Jeg har det præcis som dig. Jeg havde en ret hård fødsel syntes jeg og har også gjort at jeg vil have kejsersnit næste gang. Jeg fødte på Næstved. Jeg mener at du sagtens ka vælge det, det gør mange jo og hvis du fortæller hvordan du har det med det. Dog vil de sikkert snakke dog fra det.Men når det er sagt så er 13 uger ikke meget (og tillykke forresten) og din holdning kommer sikkert til at ændre sig. Det gjorde min lige så stille og står nu og overvejer alm fødsel. Så mist ikk modet

Ja måske jeg ændre mening med tiden.. men ligenu ville jeg aldrig gå en fødsel igennem igen.. men har jo også god tid til at vænne mig til tanken hvis det er..  men puha ville ikke kunne klare det endnu en gang..

Anmeld

31. maj 2011

mth1987

Den lykkelige skriver:

Ja måske jeg ændre mening med tiden.. men ligenu ville jeg aldrig gå en fødsel igennem igen.. men har jo også god tid til at vænne mig til tanken hvis det er..  men puha ville ikke kunne klare det endnu en gang..

Jeg havde det sådan længe efter fødslen at det var helt fint med et barn kun for at sku igennem alt det igen... Nej tak....

Anmeld

31. maj 2011

Den lykkelige

mth1987 skriver:

Jeg havde det sådan længe efter fødslen at det var helt fint med et barn kun for at sku igennem alt det igen... Nej tak....

Ja har det præcis på samme måde  så hellere nyde den man har nu og sige det var det..  Men jo også for dumt når man gerne vil have to.. Men må se med tiden om jeg ændre mening..

Anmeld

31. maj 2011

B&J

Den lykkelige skriver:

jamen mon ikke så skrækken forsvinder ind til da

det håber jeg for dig

Anmeld

31. maj 2011

LISBETH:-)

Jeg havde en VIRKELIG dårlig fødsel og oplevelse omkring den, den første gang (det vil jeg ikke underholde med her) så jeg var meget nervøs for at skulle have et barn mere. Ikke så meget for selve fødslen men mere for at der ikke var styr på tingene. Jeg var til psykolog, og mange samtaler med JM førte til at jeg blev enig med hende og mig selv  om at PKS var det bedste.

Alle har ret til PKS men det er ikke bare noget de giver dig, man skal til en del samtaler - jeg slap med en samtale, men hvis første fødsel har forløbet "normalt" kommer man til mange flere samtaler. En fra min mødregruppe var til 4 samtaler selvom det var barn nr. 2. De gør alt for at overtale dig til at føde normalt.

Når det er sagt så har jeg ikke fortrudt at jeg valgte PKS - det var en rigtig god oplevelse helt uden nogen former for frygt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.