Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
ZamanogDania skriver: Jeg skal lave en kage, så vil jeg have en stk. makron bund i kagen.Er der nogen der har en god opskrift på Det?
Jeg skal lave en kage, så vil jeg have en stk. makron bund i kagen.Er der nogen der har en god opskrift på Det?
Pisk æggehviderne stive. Tilsæt sukker og pisk yderligere ca. 1 min., til blandingen bliver sej. Vend nødderne i. Anbring en smurt ring fra en springform (ca. 22 cm i diameter) på en plade med bagepapir. Fordel nøddeblandingen i ringen og bag bunden midt i ovnen. Lad nøddebunden køle af på en bagerist.
kamtok skriver: Nøddebund (lavet som makron nøddebund) 3 æggehvider 150 g flormelis (ca. 3 dl) 100 g grofthakkede hasselnøddekerner Pisk æggehviderne stive. Tilsæt sukker og pisk yderligere ca. 1 min., til blandingen bliver sej. Vend nødderne i. Anbring en smurt ring fra en springform (ca. 22 cm i diameter) på en plade med bagepapir. Fordel nøddeblandingen i ringen og bag bunden midt i ovnen. Lad nøddebunden køle af på en bagerist.
ZamanogDania skriver:Skal det være pasteuriseret æggehvide?
CamillaSoefelt skriver:Det behøver du ikke når det skal bages. Det er kun hvis det skal spises råt:-)!
ZamanogDania skriver:Ihhh du har reddet min dag søde. Jeg glemte nemlig at købe det. Men jeg har alm æg
ZamanogDania skriver: Skal det være pasteuriseret æggehvide?
Skal det være pasteuriseret æggehvide?
Det brugte jeg - men da den skal bages i ovnen kan du også bruge alm. æggehvide.
Den smager bare godt, og hvis du så også pensler den med chokolade bagefter er det bare mums, samt at væsken fra kagen ikke trænger ned i markronbunden.
Glæder mig til at se billeder
iris-mor skriver: Den smager bare godt, og hvis du så også pensler den med chokolade bagefter er det bare mums, samt at væsken fra kagen ikke trænger ned i markronbunden. Glæder mig til at se billeder
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128