6,5 mdr babys urolige nattesøvn hjælp :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.195 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg har virkelig brug for noget hjælp. Min datter på 6,5 mdr sover uroligt om natten. Hun græder i søvn hver time. Derefter tænder jeg for hendes yndlings musik og hun får det bedre. Jeg føler at jeg er vågen heletiden!!! Er slidt heeelt op. Hun græder igen en halv time senere igen cirka og jeg er begyndt med at tude midt om natten. Er det fordi hendes rytme er "ødelagt" eller ? Hun er bare ikk den samme lille pige som før hun sov næsten igennem hver nat, og nu er den ødelagt. Selv nu græder jeg mens jeg skriver indlægget. Er i ikk søde at svare mig (( Hilsen mor som kun har sovet 2 timer i nat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Kaufie

Er I startet på grød/mos? Er hun mæt nok, så det ikke er sult der vækker hende?

Sover hun på eget værelse? Ellers kan det være I vækker hinanden - ubevidst - og så er det bare om at få hende ind på eget værelse.

Måske har hun en periode med mere behov for tryghed og ville derfor sove bedre og mere roligt hos dig? 

Er I meget ude (mange aktiviteter) i løbet af dagen - overstimulering?

Det er svært at give noget entydigt svar, da der er mange faktorer, der spiller en rolle 

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

Ja hun får grød siden hun var 5 mdr. Tror ikk det er det. Synes bare hun mareridt heletiden. Idag nat imens jeg vuggede hende begyndte hun lige pludelug at skrige i søvn. Hun dukkede hovedet fordi hun var angst. Kan slet ikk forstå hvorfor hun er urolig. Kan det være fordi hendes kusine forskrækkede hende forleden mens min svigerinde holdte hende. Jeg skulle på wc. Det kan ikk passe at det ku være det. Nej desværre ikke. Hun har sit eget men synes det er for tidligt. Også fordi hendes værelse er ved den anden ende. ( gammel lejlighed) hun ELSKER at sove med os i sengen, men kan bare ikk sove tryg da jeg er bange for at der skal ske noget i søvn. Vi er nok ikk ude hverdag mé. Tæt på. Har en stor familie- både min og mandens. Men er hjemme til hendes sovetid. Synes det er hårdt, min mand arbejder for meget da han har sit eget. Synes virkelig at jeg gir alt hvad jeg kan tilbyde min datter, og når hun sover utryg blir jeg jo ked af det. Så føler jeg at jeg er en dårlig mor. Jeg kunne græde selv ved tanken, jeg er nu mere bekymret over hvorfor hun sover utryg end at jeg kan få sovet igennem

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

Kan det være tænder ? For hun er faktisk lige begyndt med at være urolig.

Anmeld

31. maj 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg har virkelig brug for noget hjælp. Min datter på 6,5 mdr sover uroligt om natten. Hun græder i søvn hver time. Derefter tænder jeg for hendes yndlings musik og hun får det bedre. Jeg føler at jeg er vågen heletiden!!! Er slidt heeelt op. Hun græder igen en halv time senere igen cirka og jeg er begyndt med at tude midt om natten. Er det fordi hendes rytme er "ødelagt" eller ? Hun er bare ikk den samme lille pige som før hun sov næsten igennem hver nat, og nu er den ødelagt. Selv nu græder jeg mens jeg skriver indlægget. Er i ikk søde at svare mig (( Hilsen mor som kun har sovet 2 timer i nat

Åh kender det alt for godt  

Jeg tror det er tænder , for Oscar har lige fået to tænder og har været riigtig urolig om natten

Anmeld

31. maj 2011

Lilac

Kan anbefale bogen "sov igennem uden gråd" ( http://www.saxo.com/dk/item/elizabeth-pantley-sov-igennem-uden-graad-indbundet.aspx?adgroupid=270162911&gclid=CIn93LXAkakCFUFC4QodxUr3ig) og har en veninde der har haft succes med sovecoach ( http://www.sovecoach.dk/)

I er nok kommet ind i en ond spiral - din datter kan nok fornemme at du er fuldstændig udkørt og derfor er hun nok mere anspædt end tidligere og har svært ved at finde ro... Har selv været der med min den første, og kunne simpelthen ikke hænge sammen til sidst og tudede over det mindste... Men baby fornemme når mor har det skidt, og det er ikke nemt at være afslappet og ikke mindst at sove, når man kan mærke mor har det skidt... Så en ond cirkel, som kan være svær at komme ud af selv... derfor vil jeg anbefale (ud fra min egen erfaring) at finde en metode som du synes er god, og så holde dig/jer til den, så jeres barn kan mærke at I er konsekvente... Ligeledes gav det mig en stor ro, at have nogle regler og retningslinier at gå frem efter, sådan at jeg fornemmede at nu skete der noget!

Håber den lidt lange smøre giver mening!

(og få noget søvn! hvis du har en mand/kæreste, så få ham til at tage din datter nogle nætter, eller hvis du har en anden der kan hjælpe, så få dem til at tage hende nogle timer, så du selv  kan få sovet!)

Anmeld

31. maj 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Kan det være tænder ? For hun er faktisk lige begyndt med at være urolig.

Det kan det snildt være! Min datter var også meget urolig i dagtimerne da hun begyndte at få bisser for en måned siden (6 mrd.). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.