Kære Tøser!
Ihhh hvor jeg dog savner at være herinde... Læse Jeres indlæg, og selv få nogle smidt op... Men hvor er tid dog bare en mangel-vare!
Hører tit folk tale om, at hvis der er noget man gerne vil, er det et spørgsmål om prioritering (og hører det specielt tit, når jeg taler om at jeg burde komme igang med at løbe)... Men tror måske bare min prioritering handler om, at få familien til at hænge sammen!
Jan er stadig sygemeldt med depression... Han har efterhånden været igennem jeg véd ikke hvor mange forskellige slags medicin. Vi er tilknyttet vores lokalpsykiatriske afdeling, og der synes de også at der er gået alt for længe uden fremskridt, men de gør (og vi gør) alt hvad vi kan!
Ida er jo snart færdig med at gå i børnehaveklasse... SKRÆMMENDE så hurtigt tiden går... Hun fortalte mig lige i dag, at nu havde hun kun 16 skoledage tilbage. Vi var til skole-hjem samtale for 14 dage siden, og hun blev rost så meget, så jeg tror jeg var vokset ½ meter da vi kom hjem. Var SÅ stolt! Hun er langt foran de andre med det hele, og Søs, hendes lærer, mente at hun jo var mere end klar til at komme i 1. klasse. Seje tøs!
Emma er nu fyldt 5 år. Hun er stadig vores lille drømmer, der kan leve sig helt ind i sin egen lille verden, når hun sidder og leger med sine dukker... Hun glæder sig til at blive "Skovtrold" i børnehaven efter sommerferien, dvs. klubben for de største børn.
Noah har vi netop fået brev om, at han er kommet i samme børnehave som Emma, han skal begynde efter sommerferien. Han skulle jo være begyndt i børnehave i april, men vi kunne kun få en anden børnehave end Emmas, og den lå et godt stykke væk. Heldigvis hjalp vores dagplejepædagog mig, så han fik lov at vente med at komme i børnehave, så vi kunne få den ønskede... Forklarede hende, at jeg simpelthen ikke orkede at skulle forholde mig til endnu et nyt sted, når det er mig der står med alt ansvar for ungerne, incl. at skulle hente og bringe hver dag samt deltage i div. arrangementer, da Jan jo endnu ikke er til nogen hjælp... Det ville bare være ALT for hårdt, da jeg jo også har et stresset 37 timers job, samt div. møder med Jan... Så det var SKØNT det kunne lade sig gøre, han har en fantastisk dagplejemor, så det gør ikke noget han bliver dér lidt længere... Selvom vi godt kan mærke at han er SÅ KLAR til at komme i børnehave :-)
Min mor er heldigvis færdig med kemo og stråler, så hun skulle gerne være sluppet helt af med sin kræft... Hun lider stadig meget af træthed, men hun er SÅ SEJ! -Piver aldrig, den seje kvinde! Jeg har været med hende til en del behandlinger, og vi blev ligeledes kaldt til samtale i Skejby, da det viser sig, at jeg (desværre!) er i HØJ-risiko-gruppen for at udvikle brystkræft, hvorfor jeg også skal til jævnlige kontrol-tjek. (Men fornemt system vi har, der sådan tjekker mig :-) )
Det er vist lidt det, der rører sig i vores liv... Ellers kan vi jo mærke at efterhånden som ungerne bliver større, virker det somom at vores hoveddør er en svingdør, da der konstant kommer forskellige venner/legekammerater ind :-)
Nå, men jeg vil smutte igen, men sætter lige lidt billeder ind af ungerne...
Knus fra Stine, der er blevet MEGET gråhåret det sidste halve års tid... (Gad vide hvorfor?)