Barnedåb og drikkelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.226 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

th

Hej alle I dejlige tøser der er herinde.

Vi er så småt begyndt at snakke barnedåb herhjemme, selvom den lille ikke er født endnu, men vi har sat en dato, da min svigerinde skal føde 1 uge efter mig og der er en masse fester i forvejen.

Vi er bare usikker på hvor meget folk drikker til en barnedåb.

Vi skal holde det en søndag, det vil være en forret med noget fisk, hvor vi regner med at der skal være hvidvin til.

Buffe til hovedret, hvor der skal være rødvin til

dessert hvor folk drikke det de nu har lyst til.

Der er 25 voksne til forret, som drikker hvidvin. Hvor mange flasker ville I købe? 

20 voksne til hovedret der drikker rødvin, hvor mange flasker?

Vi bliver i alt 40 personer, hvor meget sodavand ville i købe?

Og det sidste, der er ca. 15 der kan lide øl, hvor meget øl ville I så købe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

A.

åh det ved jeg faktisk ikke har aldrig tænkt på de da her til barnedåb blev kun serveret juie kaffe og the ingen alkohol

Anmeld

30. maj 2011

karina pigen

vi har dåb på søndag. vi bliver 33 voksne og 10 børn.

vi har ik købt ind da vores familie ik er vin drikkere..

vi tg til tyskland, og købte dåser... 14 rammer sodavand og 3 rammer Øl..

Anmeld

30. maj 2011

th

karina pigen skriver:

vi har dåb på søndag. vi bliver 33 voksne og 10 børn.

vi har ik købt ind da vores familie ik er vin drikkere..

vi tg til tyskland, og købte dåser... 14 rammer sodavand og 3 rammer Øl..

ok... lyder til at være ca. det ved også bliver.

Vi havde også selv snakket om ca. 3 kasser øl, og 9 kasser sodavand... men det er jo så også når folk drikker vin.

Anmeld

4. juli 2011

PJessen

Vi var også 40 til vores barnedåb, hvor ca. halv dele drak vin, vi købt vin på kantoner, vi købte 6 liter hvid, 9 liter rød og 3 liter rosé i alt 6 kantoner og der blev kun tage hul på 3 kantoner og der var stadig vin i de åbne da gæster tog hjem

Sodavand købte vi ni kasser i tyskland og der blev drukket fire kasser, og en ½ ks. øl

Anmeld

4. juli 2011

Den lykkelige

Vi skal holde dåb om nogle uger.. Vi bliver 40.. 10 børn og 30 voksne.. Vi har købt 6 flasker rødvin og 6 flasker hvidvin.. 3 rammer øl, 3 rammer cola, 2 rammer squash, 2 rammer faxe kondi, 2 rammer mokai.. vi skal bare være i haven og grille.. Vi har med vilje ikke købt whisky, cognac osv til desserten.. da mange kommer lang vejs fra og skal køre.. vi synes det er en "børne fest".. så der er bare te og kaffe..

Anmeld

4. juli 2011

mizz-lillemor06

th skriver:

Hej alle I dejlige tøser der er herinde.

Vi er så småt begyndt at snakke barnedåb herhjemme, selvom den lille ikke er født endnu, men vi har sat en dato, da min svigerinde skal føde 1 uge efter mig og der er en masse fester i forvejen.

Vi er bare usikker på hvor meget folk drikker til en barnedåb.

Vi skal holde det en søndag, det vil være en forret med noget fisk, hvor vi regner med at der skal være hvidvin til.

Buffe til hovedret, hvor der skal være rødvin til

dessert hvor folk drikke det de nu har lyst til.

Der er 25 voksne til forret, som drikker hvidvin. Hvor mange flasker ville I købe? 

20 voksne til hovedret der drikker rødvin, hvor mange flasker?

Vi bliver i alt 40 personer, hvor meget sodavand ville i købe?

Og det sidste, der er ca. 15 der kan lide øl, hvor meget øl ville I så købe?

altså når vi skal holde barnedåb har jeg det sådan at jeg heller vil lægge inde med for meget end for lidt.

tilvores sidste barnedåb tror jeg vi købte 12 kasser bla sodavand, 6 kasser øl( da vi vores familie er lidt flere der kan kan lide en kold øl og eller har manden den i sit værksted) og mener vi købte 12 hvid og 12 rød vin, 2flasker baily og en cognac. og vi var 48 mennersker mener jeg.

jeg er den person som har været i servicerings faget før og jeg personligt synes det er rareat have noget tilbage end at der er noget vi løber tør for. men det er jo hvordan man selv er..

Anmeld

4. juli 2011

Nynne88

Jeg ved at man plejer at regne 5-6 glas pr. flaske  Så det ville jeg gå ud fra. 

Anmeld

4. juli 2011

MaleneJensen

Hejsa..

Vi holdte miin Datters barnedåb her d. 29maj og der var vi 50 mennesker, der blev drukket ca 15 flasker Rødvin, ca 6 flakser hvidvin, maks en Ramme øl og så ca 2-3 rammer sodavand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.