sex efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Anonym trådstarter

Ja som overskriften lyder, så handler det om sex efter fødsel...

fødte i marts, og har været til 8 ugers undersøgelse. Fik at vide at alt så godt ud og at man kan ikke se at jeg har født.

Mig og min partner har haft et aktivt sexliv mens jeg var gravid.

Han har spurgt ind til sex et par gange de sidste 3 uger, og jeg bakker ud, fortæller at jeg ikke har lyst, for det har jeg ikke, og det har han respekteret fuldt ud. Har også delt min bekymring overfor ham om min manglende sexlyst. Jeg troede at den skyldtes at jeg nok var totalt ødelagt i underlivet, men som lægen siger, man kan ikke se at jeg har født. 

Her til aften fik jeg udtrykt for første gang til ham. JEG ER BANGE FOR AT HAVE SEX IGEN... og det er for mig vitterligt som om jeg skal starte forfra og have taget min mødom. Min partner er meget tolerant og venter selvfølgelig til jeg er klar. 

Det skal lige siges at min fødsel gik MEGET stærkt og jeg kunne ikke følge med følelsesmæssigt og det gik lidt udover min partner, fordi jeg afviste ham, alene når han prøvede at nusse mig eller give mig et kram(han deltog i fødselen)...Ved godt at jeg skal se tiden an, men puha, bliver jo alligevel lidt trist...

Andre der kan genkende det her? og please sig, hvordan i har forholdt jer og fundet tilbage til jer selv som seksuelle væsner..

På forhånd tak.

Hilsen en lidt forvirret nybagt mor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Mira0911

Ja jeg selv var skide bange for at dyrke sex igen... Og der gik op til 1 år før vi havde et aktivt sexliv igen... 

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Ja jeg selv var skide bange for at dyrke sex igen... Og der gik op til 1 år før vi havde et aktivt sexliv igen... 

tak for dit svar! Godt at det så ikke bare er mig, der er mærkelig.. er jo trist når man går hen og glemmer hinanden...

Jeg er nået så langt nu, at jeg kan klare at kysse med min partner, men helst ikke mere end det, fordi så begynder jeg at blive bange,,

Forstår ikke hvorfor jeg bliver bange, fødselen gjorde ikke ondt og min dejlige søn var ikke et 3 eller 4 kg baby..men det er måske normalt at blive bange?

Anmeld

29. maj 2011

Mira0911

Anonym skriver:

tak for dit svar! Godt at det så ikke bare er mig, der er mærkelig.. er jo trist når man går hen og glemmer hinanden...

Jeg er nået så langt nu, at jeg kan klare at kysse med min partner, men helst ikke mere end det, fordi så begynder jeg at blive bange,,

Forstår ikke hvorfor jeg bliver bange, fødselen gjorde ikke ondt og min dejlige søn var ikke et 3 eller 4 kg baby..men det er måske normalt at blive bange?

Jeg ved faktisk ikke om  det er normalt at man bliver bange.. På det punkt kan jeg ikke lige snakke med... 

Jeg var både bange, havde ikke lysten og egentlig hellere vil koncentrere mig om den lille ny... 

Jeg er ret sikker på at du en dag nok skal få gang i sexlivet... Du skal gøre det når du er klar til det, og ikke før... Det skal ikke gøres på tvang... 

Jeg havde en del samtaler med min læge om det... Og hun sagde også, det skulle være når jeg var klar og i mit tempo når man når så langt.. 

Anmeld

30. maj 2011

AnneBJ

Det er helt det samme her - jeg har også født for 8 uger siden!

Herhjemme er fremgangsmådenat vente, se tiden an, ikke gøre noget før det føles rigtigt og i den dur. Nogle gange kan jeg klare at blive nusset, andre gange vil jeg bare have han lader mig helt være!

For mit vedkommende er det vist en god blanding af hormoner, angst for sex gør ondt, panik over en (evt.) ny graviditet (for det vil jeg SLET ikke ligenu) og irritation over mandens manglende deltagelse på andre punkter end sex... 

Anmeld

30. maj 2011

Moar2011

Du er ikke alene om den følels .. jeg er os nervøs og bange .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.