Hjælp til hård mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.626 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Majeha

Forbander jernpiller langt væk Tog dem ikke hele sidste graviditet, da det gik så meget ud over min mave der. Nu er jeg så startet på gravijern, og er opsat på at tage dem hver dag, da jeg er enormt træt. Men nu begynder maven igen at gøre toiletbesøgene til et helvede (sagt på en pæn måde). Spurgte til råds på apoteket, og der er et andet jernpræparat, der ikke er så hård ved maven, men til gengæld ikke indeholder den anbefalede mængde jern til gravide. Hun anbefalede derfor gravijern, og så en masse frugt til forebyggelse af maveproblemer. Men min læge anbefaler maks 2 stk frugt om dagen pga. (frugt)sukkerindholdet. Så står lidt og skal vælge mellem pest og kolera (træthed pga. jernmangel og en følelse af opsprættet endetarm pga. pillerne).

Hvad har I gjort, for at forhindre hård mave?

Majeha 13+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Filippa & Liva

Har du prøvet HUSK (frøskaller) til forstoppelse?

Anmeld

29. maj 2011

Majeha

BigBabyWish skriver:

Har du prøvet HUSK (frøskaller) til forstoppelse?

Nej, hjælper det også mod hård mave. For er ikke forstoppet, det gør bare naaas, når naturen nu går sin gang.

Anmeld

29. maj 2011

AndreasMor84

Majeha skriver:

Forbander jernpiller langt væk Tog dem ikke hele sidste graviditet, da det gik så meget ud over min mave der. Nu er jeg så startet på gravijern, og er opsat på at tage dem hver dag, da jeg er enormt træt. Men nu begynder maven igen at gøre toiletbesøgene til et helvede (sagt på en pæn måde). Spurgte til råds på apoteket, og der er et andet jernpræparat, der ikke er så hård ved maven, men til gengæld ikke indeholder den anbefalede mængde jern til gravide. Hun anbefalede derfor gravijern, og så en masse frugt til forebyggelse af maveproblemer. Men min læge anbefaler maks 2 stk frugt om dagen pga. (frugt)sukkerindholdet. Så står lidt og skal vælge mellem pest og kolera (træthed pga. jernmangel og en følelse af opsprættet endetarm pga. pillerne).

Hvad har I gjort, for at forhindre hård mave?

Majeha 13+2

Har du overvejet Kräuterblut fra Matas i stedet? Jeg spiser selv Jern fra Berthelsen og har ingen problemer med maven...

Anmeld

29. maj 2011

Filippa & Liva

Majeha skriver:

Nej, hjælper det også mod hård mave. For er ikke forstoppet, det gør bare naaas, når naturen nu går sin gang.

Jeg mener de også hjælper mod hård mave, men tag mig ikke på ordet ... Jeg tager ikke selv jern da jeg slet ikke kan tåle det.

Håber din mave kommer i orden for der er bare ikke noget værre end en hård mave eller forstoppelse.

Anmeld

29. maj 2011

B&J

Jo husk er super godt både til hård og tynd mave det gør sådan maven kommer iorden igen det har jeg taget en del fordi min mave har også med at lave hård mave ind i mellem og det er meget ubehaldig

Anmeld

29. maj 2011

Majeha

Solstråle2011 skriver:

Har du overvejet Kräuterblut fra Matas i stedet? Jeg spiser selv Jern fra Berthelsen og har ingen problemer med maven...

Tror der er en del præparater, jeg skal tjekke ud

Fik bare beskeden på apoteket, at jeg skulle spise frugt. Der var ikke andre alternativer til at få jern på. Så godt jeg har jer Qvinder herinde, så jeg ikke bare tager de andres ord som lov, hehe

Anmeld

29. maj 2011

Majeha

B&J skriver:

Jo husk er super godt både til hård og tynd mave det gør sådan maven kommer iorden igen det har jeg taget en del fordi min mave har også med at lave hård mave ind i mellem og det er meget ubehaldig

Super. Tror jeg skal en tur forbi Matas i morgen

Anmeld

29. maj 2011

B&J

Majeha skriver:

Super. Tror jeg skal en tur forbi Matas i morgen

Jeper eller apoteket de har dem også der køber jeg mine og man skal tage mellem 8-12 kapsler om dagen og der er ikke noget farligt i dem det er det gode

Anmeld

29. maj 2011

Majeha

B&J skriver:

Jeper eller apoteket de har dem også der køber jeg mine og man skal tage mellem 8-12 kapsler om dagen og der er ikke noget farligt i dem det er det gode

Hold da op, det lyder af mange Er det sådan nogle "pillekapsler"? Lyder da rimelig vildt.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.