amning ved rygning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.791 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. november 2008

Anonym trådstarter

hej jeg er ryger og jeg kan ikke stoppe. skal jeg amme mit barn som hidtil eller skal jeg give hende modermælkserstatning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2008

1977

Profilbillede for 1977
Altså det mest optimale ville jo nok være at stoppe Men ingen moralprædken herfra, jeg røg også selv. Du må ikke ryge inden du ammer. Det skal helst være lige bagefter. På den måde har du mindst mulig nikotin i kroppen som kan overføres. Mener min jm sagde 1-1½ time før amning, men kan ikke huske det 100%.

Om du skal skifte til flaske pga rygning, den kan jeg ikke svare dig på. Der er fordele og ulemper ved begge dele. Jeg gav flaske, men det var af andre årsager.

Kh

Anmeld

20. november 2008

tascia

Jeanne skriver:

Altså det mest optimale ville jo nok være at stoppe Men ingen moralprædken herfra, jeg røg også selv. Du må ikke ryge inden du ammer. Det skal helst være lige bagefter. På den måde har du mindst mulig nikotin i kroppen som kan overføres. Mener min jm sagde 1-1½ time før amning, men kan ikke huske det 100%.

Om du skal skifte til flaske pga rygning, den kan jeg ikke svare dig på. Der er fordele og ulemper ved begge dele. Jeg gav flaske, men det var af andre årsager.

Kh

enig, hvis du skal ryge så skal det være før og gerne et stykke tid før, så der er så lidt nikotin som mulig i kroppen!

men uden at det skal lyde forkert tror jeg hurtigt du vil opdage at det vil være nemmere at lade vær med at ryge! hvis man går ud fra at ammebørn skal spise omkring 10-12 gange i døgnet og hvis man så lægger "ventetiden" fra nikotinen er ude af kroppen til, ja så kan det vist ikke blive til mange cigaretter!!!!

//Natascia som desværre også ryger, men har ikke ammet mine børn, dog af andre årsager!

Anmeld

20. november 2008

Christinahr

Jeg tror "reglen" er at du skal ryge lige efter du har ammet. På den måde går der længst tid inden næste amning og der er mindst skadeligt tilbage

Anmeld

20. november 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej

Jeg synes, at du skal læse artiklen om amning og rygning. Der står meget god viden og information om netop det emne:

https://www.baby.dk/videnom/10p348/amning-amning-og-rygning.aspx

Mvh
Karoline

Anmeld

20. november 2008

Anonym trådstarter

jeg ryger også nogle gange inden amning, ka ik la vær... øvøv.
ville i gi hende erstatning så

Anmeld

20. november 2008

BellaT

Anonym skriver:

jeg ryger også nogle gange inden amning, ka ik la vær... øvøv.
ville i gi hende erstatning så

Ja, så vil jeg mene at flasken er bedre.

Anmeld

21. november 2008

Christine

Jeg tror ikke nødvendigvis flasken er bedre. Der er jo stadig rigtig meget godt i modermælken..

Anmeld

21. november 2008

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Jeg tror ikke nødvendigvis flasken er bedre. Der er jo stadig rigtig meget godt i modermælken..

er d bedre at gi modermælk med nikotin end erstatning uden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.