Indkøbsliste til vores efterårsbaby - HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.405 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Stjernholm87

Heeeeeej Piger...
Det er jo vores første lige baby-fis  og nu kommer han jo til okt, ligesom alle jeres også gør
Så tænkte jeg om vi ikke kunne hjælpe hinanden med en indkøbsliste som er godt for de små pur i den kolde og kommende vinter tid. Jeg ved intet, kan regne mig frem til det ikke er shorts og t-shirt han skal kældes i.
Men flere af jer har børn i forvejen og er EKSPERTER på hvor mange man skal have af hvad, om det skal være uld, om I brugte flyverdragt eller voksipose osv.. Ja jeg kunne sørme blive ved med at stille spørgsmål :-)

Jeg smider lige min indkøbsliste op så kan vi jo tilføje noget til den og skrive gode tips til  Ville være SÅ SKØNT med lidt HJÆLP!!
Bodyer

• Kort ærmer
  • Lange ærmer
  • Helbodyer m. fødder
  • Helbodyer u. fødder

Nattøj

• M. fødder
  • U. fødder

Bukser med foer

Længeærmet

Sokker/strømpebukser

Fleecedragter x2

Huer i uld/strik/tynde

Sutsko (fra Melton)

Voksipose

Stofbleer

Engangsklude/vådeservietter

Har sikkert glemt noget   Kom med forslag til hvor meget man skal have af hver, hvilke slags og hvad der nu falder jer ind.
RIGTIG GOD SØNDAG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Stjernholm87

Kan da ikke passe der ikke e rnogen som har råd eller fif??

Anmeld

30. maj 2011

Madam Blå

Jeg synes det ser ud til at du har stryr på det

Det er også min første, og hun kommer til november - så det er en rigtig kold tid. Jeg har ingen erfaringer med det, men jeg tænker, at vi bruger alm. langærmede bodyer og noget tøj over, mens hun er helt lille (str. 50-56). De ligger jo det meste af tiden med en dyne omkring sig. Og vi skal jo ikke ud som sådan. Ikke den allerførste tid, i hvert fald.

Så jeg forestiller mig at have tøj nok, men ikke alt i uld.. Vil hellere ud og købe en masse, når hun er en uge eller sådan. Der ved jeg om hun er en varm eller kold baby, og hvad der passer bedst til hende..

Men vil anskaffe mig en flyverdragt med det samme. Dog i str. 60 ca. Så må den være lidt for stor. Men når/hvis vi skal i bilen en lille tur, så må hun jo have noget varmt.

Anmeld

30. maj 2011

akskovmose

Hejsa.. 

Vi har 3 snart 4 efterårs/vinter børn, og jeg ville føje lidt mere til listen: 

Baby alarm

fluenet (barnevogn)

regnslag (barnevogn, åndbart)

Svøb (gerne et strikket tæppe) (vi har brugt den MEGET)

Tjærecreme fra apoteket (den er til røde numser)

Vat (har jeg altid brugt til den lille numse i starten)

hale håndklæder ( jeg har købt de små billige til et par kroner i Ikea)

1 fleecedragt ville være nok. 

6/7 bodyer

3/4 sæt tøj (du får i barselsgave, så lad være med at forkøbe dig inden)

strikkede futter (min favorit)

1 sutteflaske og 1 brik modermælks erstatning ( hvis du vil amme og i tilfælde af i står en nat efter lukketid, og det hele går i fisk, er det rart at have i huset)

Jeg har altid brugt lammeskind, det ved jeg godt der er mange meninger om, men jeg syntes årstiden indbyder til det.. 

Det er hvad jeg lige umiddelbart kan komme på.. 

Annette 

Annette

Anmeld

2. juni 2011

Levi&LilysMor

Stjernholm87 skriver:

Heeeeeej Piger...
Det er jo vores første lige baby-fis  og nu kommer han jo til okt, ligesom alle jeres også gør
Så tænkte jeg om vi ikke kunne hjælpe hinanden med en indkøbsliste som er godt for de små pur i den kolde og kommende vinter tid. Jeg ved intet, kan regne mig frem til det ikke er shorts og t-shirt han skal kældes i.
Men flere af jer har børn i forvejen og er EKSPERTER på hvor mange man skal have af hvad, om det skal være uld, om I brugte flyverdragt eller voksipose osv.. Ja jeg kunne sørme blive ved med at stille spørgsmål :-)

Jeg smider lige min indkøbsliste op så kan vi jo tilføje noget til den og skrive gode tips til  Ville være SÅ SKØNT med lidt HJÆLP!!
Bodyer

• Kort ærmer
  • Lange ærmer
  • Helbodyer m. fødder
  • Helbodyer u. fødder

Nattøj

• M. fødder
  • U. fødder

Bukser med foer

Længeærmet

Sokker/strømpebukser

Fleecedragter x2

Huer i uld/strik/tynde

Sutsko (fra Melton)

Voksipose

Stofbleer

Engangsklude/vådeservietter

Har sikkert glemt noget   Kom med forslag til hvor meget man skal have af hver, hvilke slags og hvad der nu falder jer ind.
RIGTIG GOD SØNDAG

Jeg købte bladet gravid, og der står der en indkøbsliste over " Det mest nødvændige udstyr"

Tøj:

10 Bodys , man kan tage 5 korte og 5 lange hvad man synes eller bare lange når det er vinter...

4 sæt nattøj lange ærmer.

4 babybukser + bluser el. 4 heldragter efter eget valg.

2 Trøjer

2 huer i bomuld eller uld.

5 par sokker

udendørs dragt 2 stk, vil jeg købe + vanter til vinterbørn

Lige lidt til baby

Anmeld

28. juli 2011

BABYPIGEnr4

I den bog du har fået af jordemoderen, her er der en liste over de ting du har brug for til den lille. Af erfaring så vil jeg lægge et par natdragter og undertøjssæt oveni - med mindre du er typen der vasker tøj hele tiden

Et fif til vaskningen er - hav en seperat vasketøjskurv til baby, da småtterierne nemt bliver væk i resten og så får man ikke vasket det

Selv er jeg gået helt bananas i indkøb af babytøj brugt. Loppemarkeder er bare alletiders, når man er fattig arbejdsløs.

Uldundertøj er alletiders om vinteren og du kan nøjes med 2 sæt i hver str. De skal vaskes med lunkent vand og evt. uldvaskemiddel. Skyl aldrig i koldt vand, da det ødelægger fibrene.

Anmeld

28. juli 2011

BABYPIGEnr4

Jeg sværger til de todelte sæt om dagen, da de tit sviner den ene halvdel til og så skal man kun skifte noget af tøjet.

Lægger du en stofble under brystet ved amning, så undgår du spild.

Voksi poser er så dyre. Ved ikke om de er gode, men kan sikkert findes brugt på dba eller guloggratis - men nu er det jo ikke alle der skal spare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.