Natmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hører der natmad med til en barnedåb?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.966 visninger
20 svar
0 synes godt om
28. maj 2011

AnneBJ

Egentlig burde denne måske ligge under navngivning, og så alligevel...

De barnedåber jeg har været til har der været natmad/skrub-af-mad, sådan omkring kl. 17-18 stykker. Derfor har jeg bare taget det som en selvfølge at der også skal være det til min søns dåb. Men nu er der flere der ytrer stor forundring over dette, så jeg vil høre Jeres mening Jeg er godt klar over vi selv bestemmer i sidste ende, men da jeg forestiller mig vi skal have hjemmebagt pizza, vil jeg gerne høre den almene opfattelse af konceptet, så jeg ikk eender med at stå med hjemmebagt pizza til 50 personer, og så daffer alle efter kaffen...

Der er folk der har en times kørsel hjem, og også folk med små børn, så jeg synes jo bare det er fint at slutte af med noget regulær mad, så man ikke skal tænke på det når man kommer hjem - er det helt skørt af mig eller hvad? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

LinLin

Det synes jeg ikke...

Begge gange jeg har holdt dåb har det været til og med kaffe - altså ved en 17-tiden.

Anmeld

28. maj 2011

MamaJakob

Vi skal ha' natmad til vores barnedåb

Men, men, men... Det skyldes så også, at vi holder det i Jylland, hvor der kommer 80 (!!!) mennesker Og kender vi de fleste af de mennesker, så bli'r der gang i den, og de bli'r LÆNGE! Derfor er natmad nærmest uundgåeligt i vores lidt atypiske tilfælde

Så har jeg har svaret, at ja, det kan man godt - men absolut ikke (altid) nødvendigt Så gør, hvad du selv synes passer - og ikke mindst, hvad du kan overskue!

Anmeld

28. maj 2011

AnneBJ

Der er da godt nok mange procent der siger nej... - tænk, det var slet ikke faldet mig ind, at "man" måske ikke gør sådan... 

Tak for svarerne, vil gerne have flere

Anmeld

28. maj 2011

Carina:-)

Vi har aldrig gjort det.

Folk har spist,og så fået kaffe med kage -Og så er de daffet hjem bagefter.

Anmeld

28. maj 2011

AnneBJ

Vi skal have lunt frokostbord når vi kommer fra kirke - altså rugbrød med fiskefilet, frikadeller, lun leverpostej, spege- og rullepølse, æg og rejer osv.

"Senere" skal vi have kaffe og kage (muffins) og frugt + chokolade

Anmeld

28. maj 2011

Mi

En barnedåb starter om formiddagen og er jo ikke nogen kæmpefest, så natmad ville i mit univers være skudt helt ved siden af.

Frokost

Kaffe

Evt nem aftensmad, hvis man har en familie som bliver længe

Anmeld

28. maj 2011

Dinna88

Altså, der er jo ingen regler. Din idé er fin, så hvorfor ikke lave natmad? Folk holder så forskellige fester, der er jo intet facit.

Jeg har aldrig tænkt tanken med natmad/skrubaf-mad, men hvorfor ikke?

Anmeld

28. maj 2011

AnneBJ

Dinna88 skriver:

Altså, der er jo ingen regler. Din idé er fin, så hvorfor ikke lave natmad? Folk holder så forskellige fester, der er jo intet facit.

Jeg har aldrig tænkt tanken med natmad/skrubaf-mad, men hvorfor ikke?

Jamen det er jo rigtigt... 

Og vi havde tænkt os at "præsentere" dagens program når vi siger velkommen og tak for gaver - altså orientere om, at der er skrubafmad... men jeg ved det ikke helt endnu, det er bare dejligt at få noget input!

Anmeld

28. maj 2011

FrkT

Nej det synes jeg ikke der gør. Og samtlige jeg har været til har også været uden natmad. Det mest naturlige, for mig, er at det er sådan noget der varer indtil slutningen af eftermiddagen sådan ca. - alt efter hvornår selve dåben i kirken var selvfølgelig. Og afslutning med kaffe, kage og tilbehør som det sidste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.