AnneBJ skriver:
Jeg er her altså endnu, så lige en lille update herfra! 
Så er Felix 8 uger og 1 dag... hvor blev mit spædbarn af?? SP har været her idag, fedlingen er 61,5 cm lang og vejer 5,5 kg. "Ja, så han er altså ikke en fedling!" ... nåh nåh, undskyld, han er MIT barn så hvis jeg vil kalde ham fedling gør jeg det!
Men anyway, han er blevet 8,5 cm længere og 1,7 kg. tungere på 2 mdr...
Han trives helt fantastisk! Spiser godt, ammes stadig fuldt efter behov. Hans søvn er der stadid intet mønster i whatsoever, men dét, at han af og til sover op til 5 timer i streg (selvfølgelig ikke om natten) er sundhedstegn og fuldt tilfredsstillende for så lille et barn, ifølge SP.
Vi bruger meget tid med at lege på gulvet. Det lønner sig, SP roste ham - og mig - til skyerne. Han er SÅ dygtig til at ligge på maven (TAK igen, Pia), følger legeting med øjnene, smiler og pludrer og er helt eminent god til at holde øjenkontakt. Han er rolig og tålmodig, men har vist også arvet lidt af morens temperament.. ?!
SP tilbød mig at være med i "screeningen" af fødselsdepressioner og det takkede jeg selvfølgelig bare ja til. Jeg udfylte skemaet med de der spørgsmål man får, og scorede 2. Det er ved 12 det defineres som depression, så der var ikke noget at komme efter der.
Jeg snakkede også lidt om vægt med hende, og tror jeg har fundet hendes mærkesag
Ej pjat! Hun opfordrede mig til at tage det stille og roligt og ikke som sådan tælle kalorier. I stedet skulle jeg foretage en lille ændring ugentligt, alt fra "flere grøntsager" "ingen - eller kun lidt juice" og "daglig gåtur" til "husk mellemmåltider". På den måde bliver det jo vane, og også et sundt liv for Felix når han skal have mad som os..
Så det har jeg tænkt mig at gøre - så får jeg heller ikke stress over, at begynde en kostomlægning som jeg ikke kan holde..
3 af mine søskende er blevet konfirmeret her i maj måned, et hold tvillinger og så en "enlig"
Det gik så fint, og Felix var max eksemplarisk! Han var med i kirke begge gange, og holdt ud til begge fester!
Vi skulle også have været til bryllup hos min stedsøster, men Jørn blev syg med feber und alles, og jeg havde hovedpine. Dagen forinden havde vi være til konfirmation, så vi endte med at aflyse brylluppet - jeg kunne simpelthen ikke overskue hovedpine OG hængebaby alene en hel aften..
Jørn har lidt over en måned tilbage på arbejde før hans ansættelse stopper og barslen starter. Derefter hedder det "barsel"/dagpenge-noget... Jeg synes det er svært at vænne sig til han ikke er her. Eller, jeg klarer det helt fint alene, og derfor er det svære faktisk NÅR han er her. Han kender ikke Felix ligeså godt som jeg gør længere, så F bliver tit overtræt og ked, når Jørn har ham. Desuden er Jørn mand med stort M hvad angår tøjvask, rengøring, indkøb osv., der må være af praktisk arbejde i en husstand.
Det er ret træls, og det giver mig mange konflikter inde i mit hoved. Jeg befinder mig i en boble hvor jeg hellere bare vil gøre tingene selv, end diskutere med ham om, hvorfor han ikke har gjort det... Det giver faktisk en del frustrationer, og jeg nyder næsten når han ikke er her! 
Jeg har det godt! Sådan helt bundærligt og overskudsagtigt, så har jeg det godt! Jeg elsker at være mor, med hængepatter, løst maveskind, strækmærker, ingen søvn og derfor poser under øjnene, fedtet hår og alt hvad det indebærer!
Felix er mit et og alt, og jeg kender hans træk, mimik og humør til mindste detalje. Jeg føler mig privilligeret over at gå herhjemme med ham, helt indtil 1. feb. næste år. Min 8 ugersundersøgelse er slået sammen med lillemands vaccine, men jeg har fået tid ved lægen næste fredag - jeg tror der er problemer med de par sting jeg fik i mellemkødet, og NU har jeg taget mig sammen, og skal have kigget på det. Håber godt nok jeg slipper for papegøjenæppet; kan fornemme, at den kommende uge byder på mental forberedelse, og et vældigt indtag af slik og chokolade.... 
Nåh, det blev frygteligt langt! Jeg har bare optur over at SP var sød og behagelig idag, at Felix sover i liften, at solen skinner lige nu, at Felix og jeg skal spise hos, og lege med, mormor i dag fordi Jørn har døgnvagt og over, at livet som mor er et fuldendt liv!!