Er du sikker på det ikke er tvilliger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

974 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. november 2008

monstar99

Jeg har under det meste af min graviditet skulle høre på den bemærkning.
Nej hvor er du stor!
Er du sikker på det ikke er tvilliger?
Også selvom jeg "kun" har taget 11kg på under graviditeten ind til vidre er i uge 36+0.

Hvorfor skal folk især kvinder komme med sådan dumme kommentar?

Eller er det bare mig der er få følsom?

Har bare lyst til at sige noget til dem, men det eneste jeg kan tænke på er hold da kæft din kæling e.lign.

Og det jo nok ikke det smarte at sige så jeg holder min kæft lukket, og går rundt og er bitter i dagevis over deres dumme kommentar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2008

twinboys

Ja den hørte jeg også meget, men jeg ventede jo også tvillinger...

Men kan godt følge dig...

Tænk positivt og glæd dig over at de snart ikke siger det mere, da du jo snart skal føde...

Majbritt

Anmeld

19. november 2008

bette

forstår dig udemærket.. de kommentar fik jeg også.. og synes sådan set heller ikke det var en sjov kommentar at få...
og slet ik da jeg havde taget 30kg på..

men ja prøv evt at spørge dem om de også er gravide.. og se hva de siger til den..

ellers er der ik andet for at tænke at du bare er smuk gravid og det sidder flot på dig.. og lade være med at tage folk lamme kommentar tæt på dig.. selvom det e rlidt svært..

men nej det er ik kun dig der er følsom .. havde det på samme måde da jeg var gravid..

Anmeld

19. november 2008

monstar99

Det rart at høre 45.png

Synes heller ikke jeg har taget over meget på efter som jeg er højgravid 45.png

Glæder mig vildt meget til at han kommer 45.png

Og tak for de søde kommentar.

Lige hvad man har brug for 45.png

Anmeld

19. november 2008

linemus

Jeg tror næsten alle har fået den bemærkning. Jeg har i hvert fald hørt det fra mange andre også.

Da jeg ventede min første, var jeg temmelig stor, så der fik jeg den hele tiden.

Da jeg så anden gang faktisk ventede tvillinger og selvfølgelig også var stor, blev jeg flere gange spurgt, om vi var sikre på, der ikke var tre. Det er åbenbart en fast kommentar for de fleste uanset hvormange der er i maven.

Ja, folk er så kloge, når man er gravid. Og der vil altid være kommentarer. Men du vælger selv hvordan du vil tage imod dem. Når fok sagde, Nej hvor er du stor, til mig, så var det jo maven de så på, og så blev jeg stolt, for jeg var vanvittig stolt over den store mave og hvad der var indeni. Men det kan være svært, for man er jo mere følsom, når man er gravid. Tænk over, hvad du selv siger til en gravid - jeg har i hvert fald taget mig selv i at sige det samme. Prøv at tænk hvis de slet ikke sagde noget om din mave - så ville du måske også blive ked af det. Jeg tror i hvert fald ikke der er nogen, der siger noget for at være ond 60.png

Det er flot, synes jeg, at du kun har taget 11 kg på. Held og lykke med de sidste 4 uger 60.png

- Line

Anmeld

19. november 2008

Balderson

"Hold op, hvor er du stor" el. "Der må bestemt være to derinde"

De 2 bemærkninger måtte jeg ofte høre på... Og i starten var det da trals, men efterhånden ja, så blev jeg sku ligeglad...

Og tænkte tit "Ja, jeg er gravid, hvad er din undskyldning for at være så stor

Så kunne kun grine af det til sidst

Anmeld

19. november 2008

monstar99

Da jeg var til den sidste læge undersøgelse.
Gav sygeplejsken mig en kommentar da hun skulle tage en blosprøve på mig.
Ej hvor er din mave flot 45.png
Og hun synes ikke den var stor og spurgte om jeg virkelig var i uge 35.
Dejlig kommentar.
Den gjore mig vildt glad længe 45.png

Har aldrig selv sagt nogen negative kommentar til gravide.
Andet en 1 enkel gang hvor der var en kvinde i min blomster butik som skulle købe en blomst hvor jeg spurgte hvornår hun skulle føde eller noget i den stil.

Ups hun var ikke gravid

pineligt hun var bare tyk på maven.

Ej hvor var jeg ked af det.

Jeg synes gravide som regl er smukke de har en special "glove".
Synes nu ikke selv jeg har den.
Men det er altid sådan ting jeg selv har sagt til gravide.
f.eks. ej hvor ser du bare godt ud.

Og nu hvor jeg selv er gravid ved jeg hvor dejlig en kommentar det er 45.png

Det tror jeg vi skal huske på.

Vi havde et klister mærke på spejlet i gangen der hvor jeg voksede op.
Det var et lille rødt hjerte, hvor der stod smil gir smil 45.png

Anmeld

19. november 2008

Christinahr

JEg er helt uforstående over hvorfor i tager det som en fornærmelse? Jo jeg har også hørt den mange gange, og alt hvad man høre mange gange er sku trælst til sidst, men har egentlig ikke tænkt nærmere over det.

Anmeld

15. januar 2009

Tina2

Hørte heller ikke på andet, da jeg var gravid... Begge gange, men især 2. gang....

Jeg tog 25 kg på 1. gang og 31 kg på 2. gang (alle er tabt igen) :-) og maven var kæmpe 2. gang... Målte 130 cm rundt ved navlen og var vi ude at handle stod folk nærmest bare og gloede fuldstændig uhæmmet på min mave....

Flere spurgte "hold da op, er du sikker på der ikke er 2 derinde" og tilsidst i graviditeten må jeg indrømme jeg kiggede forundret på dem, smilede og sagde "næh, jeg VED faktisk at der er 3"! He he.....

Ud kom den skønneste STORE dreng på 4800 g, så han fyldte godt derinde

Tina

PS. Mht at tage det som en fornærmelse synes jeg egentlig bare det er møgtræls at høre på så mange gange i løbet af en graviditet, og så synes jeg det er en ret plat kommentar at spørge om man "er sikker på" om der kun er en... Ja, gu er man da sikker på det!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.