Min datter skal have briller, nogen erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.636 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. november 2008

3rollinger

Hejsa

Vi var til oejenlaegen den anden dag og fik konstateret af Laura paa 4 aar skal til at have briller. Jeg ved stadig ikke styrke eller lign, det skal vi have konstateret ved naeste besoeg i naeste uge.

Men grunden til at jeg skriver er for at hoere om andre har erfaring med at putte briller paa saa smaa boern. Hvordan vaenner de sig lettest til dem. Ved at gaa med dem hele tiden fra dag 1 eller en smule hver dag? Maaske ordner det sig selv naar hun finder ud af at hun ser meget bedre med briller, men det ved jeg jo ikke.

Nu er Laura en pige der godt kan lide at loebe og klatre og goere ved. Saa jeg har overvejet at koebe saadan en brillesnor til rundt om hovedet til legestunder. Er det en god idé?

Kender I nogen sider hvor man kan se stel til boern? Umiddelbart er jeg ikke saa glad for de meget tykke stel, men er de maaske noedvendige? Ihvertfald skal de vaere lyseroede . Man er vel en prinsesse.

Jeg har ikke den store forstand paa briller og lignende, men saa vidt jeg kunne se ved oejenlaegen saa ser Laura faktisk ret daarligt. Saa jeg er saa glad paa hendes vegne at hun nu kommer til at se ordentligt. Det maa vaere forfaerdeligt ikke at kunne se hvad der foregaar alle vegne. Isaer naar man er en lille nysgerrig stoerrelse paa 4 aar.

Alle gode raad modtages.

Knus
Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2008

twinboys

Hej hej ja vi er både brilleog linsebruger... Det har de været siden de var 2år... Så det har bare kørt derud af... Vi valgte linser, da det letter børnene rigtig meget, ingen briller der driller og man ser faktisk bedre med linser frem for briller...

Det tog sin tid at lære børnene at det var vigtigt at få linserne ind i øjene, men idag tager det max et par sekunder så er de i...

Briller bruger Oliver når han har øjenbetændelse...

Da han første gang fik dem på, var det spændende og han skulle da også lige have dem af nogle gange for at se hans nye flotte briller... Det blev hurtigt en vane at brillerne blev siddende på næsen...

Så han fik den på om morgenen og af når han skulle sove til middag og have sin nattesøvn...

Men husk børn kommer ikke og siger at nu er de fedtet, så husk at tjekke dem i løbet af dagen...

Men jeg foretrækker nu mest linser... Det er 1-dags linser og man kan godt sove til middag med dem men de skal ud til natten...

De startede ud med månedslinser som de havde på dag og nat...

Held og lykke med projektet, og skriv endelig, hvis du ønsker at høre mere...

Majbritt

Anmeld

19. november 2008

Manja

Hej

Hvor gamle var de da de fik linser?? jeg har en dreng på 11år, som jeg har fået af vide ikke er gammel nok endnu, han vil nemlig meget gerne ha linser

Mor til snart 4 :-)

Anmeld

19. november 2008

twinboys

Manja skriver:

Hej

Hvor gamle var de da de fik linser?? jeg har en dreng på 11år, som jeg har fået af vide ikke er gammel nok endnu, han vil nemlig meget gerne ha linser

Mor til snart 4 :-)

2 år da de fik linser...

Majbritt

Anmeld

20. november 2008

3rollinger

twinboys skriver:

Hej hej ja vi er både brilleog linsebruger... Det har de været siden de var 2år... Så det har bare kørt derud af... Vi valgte linser, da det letter børnene rigtig meget, ingen briller der driller og man ser faktisk bedre med linser frem for briller...

Det tog sin tid at lære børnene at det var vigtigt at få linserne ind i øjene, men idag tager det max et par sekunder så er de i...

Briller bruger Oliver når han har øjenbetændelse...

Da han første gang fik dem på, var det spændende og han skulle da også lige have dem af nogle gange for at se hans nye flotte briller... Det blev hurtigt en vane at brillerne blev siddende på næsen...

Så han fik den på om morgenen og af når han skulle sove til middag og have sin nattesøvn...

Men husk børn kommer ikke og siger at nu er de fedtet, så husk at tjekke dem i løbet af dagen...

Men jeg foretrækker nu mest linser... Det er 1-dags linser og man kan godt sove til middag med dem men de skal ud til natten...

De startede ud med månedslinser som de havde på dag og nat...

Held og lykke med projektet, og skriv endelig, hvis du ønsker at høre mere...

Majbritt

Hej Majbritt

Foerst og fremmest god bedring.

Og tak for dit svar. Hvilke brillemaerker er det din erfaring er de bedste? Dem der holder bedst, sidder bedst paa naesen, ikke falder ned, falder i boernenes smag und so weiter, und so weiter.

Knus
Trine

Anmeld

20. november 2008

Diana...

Jeg bruger os briller og linser men briller bruger jeg kun her hjemme om aften. da jeg ser meget bedre med linser. Jeg fik os briller meget tidligt og vi prøvet mange stel før vi fandt nogen jeg synes var oki tror ikke det kommer and på hvilke mærke osv. det vigtigste er at de synes de behaglige at have på for jeg kunne ikke gå med mine de mange første par og tog dem altid af når min mor ikke så det, men så ringet det jo selvfølgelig fra skolen så vi tog ud igen og vi brugte rigtig lang tid for at finde et stel jeg synes var behageligt at have på, og så gik jeg med dem til jeg fik linser.

Men jeg enig med Majbritt Jeg synes os man ser meget bedre med linser og man har mere frihed med dem.

Knus Diana

Anmeld

20. november 2008

twinboys

Trine Spanien skriver:

Hej Majbritt

Foerst og fremmest god bedring.

Og tak for dit svar. Hvilke brillemaerker er det din erfaring er de bedste? Dem der holder bedst, sidder bedst paa naesen, ikke falder ned, falder i boernenes smag und so weiter, und so weiter.

Knus
Trine

Klart dem der sidder bedst på barnet... Jeg fik Thile til at finde dem frem de mente og udover det, fik han flere modeller hjem... Vi startede så med brille 1 og fortsatte til brille nr. 9 og så havde vi en nej tak stak en ja de er gode stak og en måske stak... Alle fra nej stakken tog vi væk... Så startede vi forfra og ja til sidst fandt vi så det par der lige var Oliver... Ærligt så kiggede vi ikke på prisen, vi valgte det der var bedst og pænest til Oliver...

Held og lykke med valget af briller...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.