Jeg havde det i sidste graviditet og har lige været til belastningen idag. Jeg klarede det via kosten, så kan desværre ikke sige noget omkring insulinen.. Jeg blev sat igang 41+0 og fødte 41+2. Jeg fik ve-drop på sidste dagen. Sarahs kurve dykkede til sidst og så skulle hun ud hurtigt. Det klarede jeg selv
Men da hun kom ud, trak hun ikke vejret og skulle lige hjælpes igang. Alt dette var med til at hun brugte sin "madpakke" og fik derfor lidt mme i munden via sprøjte, før hun kom over til mig. 3 timer efter blev hendes blodsukker taget og det var alt for lavt. Så hun fik sukkerdrop og hentet af taxi-ambulancen til koldings neonatal afdeling. Her fik hun sonde.
Under veerne og fødslen blev mit blodsukker målt jævnligt. Det dykkede en del omkring presseveerne og så fik jeg lidt saftevand med sukker (mums det smagte godt!! ) Og så kom % ellers op igen
Og jeg var fri for sukkersygen dagen efter fødslen 
Selv om dette lyder voldsomt, så forgik det hele stille og roligt. Ingen råbte op eller skyndte sig, for ingen kunne forstå den lave måling, da Sarah var livlig og gerne ville patte hos mig. Men for en sikkerheds skyld, blev vi overført. Vi lå der i 6 dage, men kun fordi amningen ligeså godt kunne komme op og køre 100 %, før vi blev sendt hjem igen.
Hele oplevelsen var jo bestemt ikke som jeg havde forstillet mig, men synes ikke det er noget jeg tænker tilbage på, som en træls oplevelse. Selvfølgelig vil jeg helst være foruden, men vil abs ikke være foruden min lille pige 
Tager gerne samme tur næste gang, hvis det resulterer i en lige så nem og dejlig baby mere 
Held og lykke med den snarlig fødsel. Alt skal nok gå godt 
Anmeld