Hvad synes du om dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det fair? Læs indlægget..

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.080 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. maj 2011

Anonym trådstarter

Vi har været nødt til at give vores hund til mine forældre.. Den begyndte opføre sig underligt overfor vores søn..

Mine forældre har i 2,5 år passet hunden fra tidlig morgen til sen eftermiddag, da de er pensioneret.. (synes det var synd den skulle være alene, så gik ned med den hos dem hver dag) De elsker den hund og har de sidste 3 år (hvor de ikke har haft den) sagt at de savner den og om jeg ikke kommer ned med den igen osv.. fordi de jo er pensioneret og elsker have "noget at lave" og gå ture med den.. Den elsker være dernede og de har selv meget faste meninger omkring hvad den skal have at spise og behandler den som deres egen.. De passer ham også når vi skal noget..

Men nu har vi så spurgt om de vil have ham fordi vi selvfølgelig ikke kan beholde ham nu han er jaloux på vores søn..

De har ikke mange penge og siger så de vil have ham hvis vi betaler alt til ham.. Så havde de ham med på ferie og den var kommet til skade med benet.. så skulle vi tage til dyrelægen.. 3900 kr blev det  Og nu har det lige ringet om at den mangler foder snart så om vi vil købe.. derudover betaler vi forsikring på den..

Synes i det er fair?? Og begrund meget gerne hvorfor i mener som i gør..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Vi har været nødt til at give vores hund til mine forældre.. Den begyndte opføre sig underligt overfor vores søn..

Mine forældre har i 2,5 år passet hunden fra tidlig morgen til sen eftermiddag, da de er pensioneret.. (synes det var synd den skulle være alene, så gik ned med den hos dem hver dag) De elsker den hund og har de sidste 3 år (hvor de ikke har haft den) sagt at de savner den og om jeg ikke kommer ned med den igen osv.. fordi de jo er pensioneret og elsker have "noget at lave" og gå ture med den.. Den elsker være dernede og de har selv meget faste meninger omkring hvad den skal have at spise og behandler den som deres egen.. De passer ham også når vi skal noget..

Men nu har vi så spurgt om de vil have ham fordi vi selvfølgelig ikke kan beholde ham nu han er jaloux på vores søn..

De har ikke mange penge og siger så de vil have ham hvis vi betaler alt til ham.. Så havde de ham med på ferie og den var kommet til skade med benet.. så skulle vi tage til dyrelægen.. 3900 kr blev det  Og nu har det lige ringet om at den mangler foder snart så om vi vil købe.. derudover betaler vi forsikring på den..

Jeg synes det er fair fordi at de har meldt klart ud fra start... Og som pensionist har man jo ikke meget at rutte med...

I har haft et valg, enten at finde et andet sted til hunden, eller få den aflivet... Hvis jeg havde haft råd, havde jeg også valgt løsningen med at lade mine forældre overtage den daglige pasning mod at jeg betalte. For så var jeg sikker på mit dyr havde det godt, og jeg kunne stadig se den...

Anmeld

27. maj 2011

Vingummien

Jeg syntes det er oki, det er jo jeres hund og i kunne jo lige så nemt have solgt den væk. Og på den her måde kan i jo stadig se den osv. Og de hjælper jo jer ved at have den. Så de ser nok anderledes på det end hvis det var en hund de selv havde købt. De ser den jo nok stadig som jeres hund.

Anmeld

27. maj 2011

Brams

Jeg synes ikke det er helt fair. Tænkte at I måske kunne lave en aftale om, at I delte udgifterne til hunden?

Anmeld

27. maj 2011

Topp

Anonym skriver:

hvis det er en aftale der er indgået da de overtog hunden - er det da HELT fair

Anmeld

27. maj 2011

Frk-Lotusblomst

Jeg har sagt NEJ.

Hvis de vil have hunden mp de selv betale. Det er okay hvis i har aftale om at i betaler mad og forsikring, men skader pådraget under deres ansvar må være deres hovedpine. - Og så tit er det jo ikke at hunden kommer til skade. Og når den så gør må man tage ansvaret.

Og ellers må i jo aflevere hunden på internat eller finde en anden familie til den. Selvom i jo stadig er tæt på den når de har den, så synes jeg ikke (medmindre i er enige om det) at det er iorden!

Anmeld

27. maj 2011

Ryberg

Jeg vil mene at alm. udgifter ville have fået, mad, loppekur, alm. dyrelæge kontrol som vaccination osv. at det kunne godt have gået her, da det er pensionister vi snakker om med meget få penge..

Men noget som en skade, så synes jeg den skal deles eller at de selv skal betale.. da det er mange penge.. og en aflivning er billigere (ja undskyld mig)

Anmeld

27. maj 2011

Altså, hvis I har aftalt at I betaler alt, så er det vel sådan!?

Dog synes jeg godt man kan lave en undtagelse lige netop hvor den kommer til  skade!! Det har I jo ingen indflydelse på!! De har selv valgt at tage den med på ferie, og tage chancen!!  Men mad, loppekur osv synes ejg er fint nok, hvis I har aftalt det!!

Stine og Lisa.

Anmeld

27. maj 2011

Fru.Ø

Hvis de har sagt ja til at tage hunden,så må de da også regne med at de skal betale for at have den.

Men ellers er jeg også med på den,med at dele udgifterne

Anmeld

27. maj 2011

Bondepigen

Jeg synes det er helt fair. I havde en klar aftale om det inden de overtog hunden.

Vi har engang haft svigerfars kat sammen med vores to egne, da det blev opdaget at han havde den i en lejlighed, hvor man ikke måtte holde dyr.

Jeg gik modvilligt med til det indtil han fandt et sted, hvor han måtte have den, hvis han betalte alt til den, da vi ikke har mange penge, så jeg synes det er fair nok... Hvad ville alternativet være?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.