Fødselsberetning af Vanessa d. 20.Maj 2011.
Havde glædet mig tila t skulle til konfirmation om fredagen hos min fætter og se familien.
Men vågnede natten til fredag kl 2.55 ved at jeg havde rigtig ondt i lænden, føltes som om jeg fik stukket 15 knive ind og trukket ud igen lige efter, det blev ved i ca 10 sekunder. Tænkte ikke over at det kunne være veer, da jeg ikke rigtig havde hørt om at veer kunne føles sådan.
Stod op for at tisse, og idet jeg var færdig og var på vej ud fra badeværelset kom det igen, jeg tog mig til dørkarmen da jeg blev overrumplet af den enorme smerte der kom snigende fra det ene øjeblik til det andet. Smerten toppede, jeg fik tårre i øjnene og pustede langsomt ud idet, veen som jeg ikke vidste var en ve, stilnede af.
Besluttede mig for at tage et laaangt bad for at være ren og klar til en evt kommende fødsel hvilket jeg ikke anså som være tæt på, da min krop havde snyt mig i mange dage, men alligevel var denne her smerte meget anderledes. Nåede dog kun lige at smide morgenkåben da smerten kom igen, den var vildere og mere kraftfuld, varede omkring 30 sek, føltes som en evighed, fik lagt morgenkåben og tændt for vandet så det kunne blive varmt. Lagde håndklæder frem og tog elestikken ud af håret og gik i bad. Nåede kun lige at få gjort min hår nogenlunde vådt da jeg igen fik ondt, knive der langsomt blev stukket i lænden og blev drejet rundt imens, fik nu øjnene op for at det var veer.
Grad af glæde da det gik op for mig, endelig kom min lille pige nu.
Fik hurtigere end nogensinde før vasket mig og kom ud af badet.
Tog morgenkåbe på igen og ringede lige til FG for at forhører mig hun sagde at det godt kunne lyde til en kommende fødsel denne dag.
Gik ind og vækkede Steffen lige efter, han farede op da jeg forsigtigt sagde at jeg havde veer, men faldt dog til ro igen da jeg ikke prustede som en hest idet jeg sagde det.
' Læg dig ned og sov skat, det vare længe endnu' svarede han da jeg sagde at han meget gerne måtte stå op med det samme og lige lufte hundene mens jeg pakkede de sidste småting vi manglede til sygehuset, han mente dog at jeg var pylret og at vi i det mindste kunne vente til det var morgen og vi havde spist morgenmad osv.
Idet han var færdig med at sige det kom en ve, en ve der fik tårene til at trille ned af mine kinder, jeg trykkede imod på begge sider af mine hofter, det hjalp.
Den varede omkring 40 sek, og gjorde mere ondt end før.
Steffen stod op, endnu en ve kom, fik steffen til at lave en varmepude med kogende vand til min lænd, da al smerten kun sad dér.
Det var min redning gennem hele forløbet, tænk hvis jeg ikke havde haft den!!
klokken var nu 4, vi fik ringet til min mor, og FG med beskeden om at vi kom inden en halv time.
Veerne væltede ind over mig, med 5 minutter imellen, kl 4:45 kom min mor og vi skulle selvfølgelig lige have benzin på inden vi kunne køre. Typisk!!
de kom tilbage med benzin på bilen og morgenmad fra tanken.
Jeg havde veer non stop nu og jeg kastede op i stride stømme.
Kom endelig ud i bilen, og steffen var rigtig sød til at hjælpe mid derud, pressede imod mine hofter og varmepuden på lænden.
kl. 5 var vi på vej mod Holbæk sygehus, 130km/t og under halvvejs på turen fik jeg let pressetrang, virkelig svært at holde imod og gispe.
5.45 ankommer vi til FG, jeg er eneste fødende, bliver undersøgt at verdens sødeste JM, Gitte,
7 cm er jeg åben!??!!! Har nu haft veer i 3 timer med 4 cm i udvidelse.
Skal ud og tisse, idet jeg sætter mig ned går vandet. Og jeg kaster nu op igen,
JM vil køre ctg, og tage blodtryk samt undersøge baby's hjertelyd osv.
Men idet jeg får alt tøjet af og får en skjorte på får jeg endnu mere pressetrang, hun undersøger igen, 9½ cm, på under 15 min.
Hun forstod godt jeg havde ondt!!!!
Jeg kommer på en fødestue, nr 3, og jeg SKRIGER OG BRØLER FOR FULDE GARDINER!!
Steffen går ud for at ringe til hans mor ude på gangen. ( får senere afvide af hans mor at hun TYDELIGT kunne høre mig pruste og stønne og skrige for fuld gas)
Kan ikke huske det sådan rigtigt selv, men det kan min mor og kæreste ;o)
min varmepude er efterhånden ved at være halvkold så jeg får en ny af JM, det hjælper ikke da jeg har presseveer.
Har en kant hun står og skubber væk, og hvilken smerte!!
Bliver smidt om på knæ og albuer da jeg ikke kan lade hver med at presse.
JM for skubbet kanten væk.
Kl 6.20 for jeg lov til at presse, men jeg tør ikke rigtig og bliver bange for smerten og forstår ikke at det er gået så stærkt, jeg har slet ikke kunne følge med i det hele eller håndtere at jeg er i fødsel.
Men presser alt hvad jeg kan 2-3 gange, hun kommer fint frem siger JM.
Men så er hun pludselig så langt fremme at jeg kan mærke hendes hoved forneden, det var totalt sindssyg følelse. Endelig kan jeg mærke hende!
Min mor og steffen tager hver fat i hver sit ben og holder det, da jeg tager benene sammen under presseveerne.
Min mor er nærmest lederen under de veer, og kommandere; PRES NINA, PRESSSS!!!
Lød fandeme sjovt...
)
Presser i 40 min, da jeg ikke tør presse ordenligt igennem i de 35 min af dem, og presser kun for lav styrke, men til sidst siger JM at NU skal hun altså ud, og SÅ presser jeg alt hvad jeg kan, og jeg brøler som en sindssyg bjørn i løbetid i de sidste 2 presseveer, og hovedet bliver født og JM trækker hende ud det sidste stykke.
Hun er helt mørkeblå, og ligger helt stille på min mave.
Jeg begynder at knubbe hende på ryggen og tørre hende med håndklædet JM giver mig.
Varmelampe kommer over os.
Føder moderkagen det svier helt vildt pga mange rifter og hudafskrabninger kl 7.08, 7 minutter efter Vanessa.
Steffen, min mor og jeg græder helt vildt, og JM roser mig for at være en super føder, og at det sjældent er en 1. gangsfødende der føder så stærkt og at jeg næste gang skal komme ligså snart jeg får den føste ve.
Hun ligger ved min mave og jeg er så lykkelig, græder af glæde og kysser hende tusinde gange.
Jeg skal syes, 14 sting får jeg, det tager over en time, har mange rifter indvendigt og udvendigt.
Får sting over det hele dernede.
JM er overrasket over hendes størrelse, da jeg selv er en lille og spinkel pige.
JM giver vanessa en sprøjte mens jeg kigger væk, og selv for en.
Vi får lidt morgenmad, og jeg får gave af min mor, en Margurit ring fra Geog Jensen, hun fortæller at den symbolisere denne dag og fødslen af Vanessa d. 20 maj, 2011.
har den på hele tiden.. <3
JM forlader stuen i 2½ time og vi nyder hende.
Steffen og min mor sidder med hende, og jeg er helt udkørt. Mine hænder ryster og jeg er dehydreret.
Hun bliver vejet og målt.
54 cm og 3830 gram.
blive undesøgt, at er fint. 
Min mor tager hjem og til konfirmation kl 13, sikke en dag hun har haft, med fødsel og derefter konfirmation
Steffen og jeg rykker på barselsgangen, stue 6 
Bliver vejet søndag formiddag, inden et bad ' 3630 gram, kommer i bad og vi snakker med JM om de sidste småting.
Gitte (hende jeg føte med) kommer ind og vi får snakket fødslen igennem, hun var fantastisk. Men gentager at jeg er en turbo føder og ikke skal vente næste gang, hun var kanon og god til at aflæse mig
Vi tager hjem derefter da amningen kører og alt er fint.
Elsker titlen som mor, elsker min fantastiske datter, elsker at jeg har fået lov at blive mor for vanessa <3
UPDATE;
I DAG ER DT 6 DAGE SIDEN HUN KOM TIL VERDEN, OG AMNINGEN KØRER PERFEKT, OG MÆLKEN STRØMMER UD I LANGE BANER, JEG KAN SÅGAR SKYDE MED MÆLK I LANGE STRÅLER EFTER STEFFEN 
VORES HUNDE ELSKER HENDE, OG HUN ER SÅ NEM.
HUN SPISER GODT OG SOVER DEJLIGT. 

KUNNE IKKE FORSTILLE MIG ET LIV UDEN MIN PRINSESSE.
SUNDHEDSPLEJERSKE KOMMER MANDAG 13.30 
Billeder gennem de sidste 6 dage.