fuld HF og baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.481 visninger
6 svar
1 synes godt om
26. maj 2011

Anonym trådstarter

hej piger :O)

jeg er nået til det punkt at jeg vil igang med at studere igen og har så valgt at tage en 2årrig hf --- 

jeg blev mor for et års tid siden til en dejlig dreng

jeg er ikke i tvivl om at det nok skal blive hårdt, men det kunne være rat, hvis der var nogen der lige kunne give lidt ud med jeres erfaring med at tage en 2årrig hf + at man er mor når man kommer hjem...

og alt det su og hvad man kan søge, jeg står helt af...:O) nogen siger det ene og andre siger noget... det sku forvirrende...

håber der er nogen af jeg der vil hjælpe mig, så i søde :O)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Nadia Foged

Kommer selv til at stå i samme situation efter min barsel om et år så jeg læser lige med her

Anmeld

26. maj 2011

Krussedulle

Anonym skriver:

hej piger :O)

jeg er nået til det punkt at jeg vil igang med at studere igen og har så valgt at tage en 2årrig hf --- 

jeg blev mor for et års tid siden til en dejlig dreng

jeg er ikke i tvivl om at det nok skal blive hårdt, men det kunne være rat, hvis der var nogen der lige kunne give lidt ud med jeres erfaring med at tage en 2årrig hf + at man er mor når man kommer hjem...

og alt det su og hvad man kan søge, jeg står helt af...:O) nogen siger det ene og andre siger noget... det sku forvirrende...

håber der er nogen af jeg der vil hjælpe mig, så i søde :O)

Jeg gik på HF da jeg blev gravid med min store dreng, og bagefter hoppede jeg fra, men KUN fordi tiderne ikke hang sammen med at min mand arbejdede fra morgen til aften!

I dag har vi to skønne unger, og min mand har gennemført HF om 4 eksaminer, og jeg har gennemført en næsten fuld HF (har taget enkeltfag)  og det fungere bare!

jeg ville ikke bytte mine børn væk for en uddannelse først..

og når man har barn, kan man jo få su ved blot at have 17 timer ugenligt  (hvis man fx vælger enkeltfag)

Anmeld

26. maj 2011

Anonym trådstarter

okay, puha er også lidt i tvivl om det blir en for stor en mundfuld hvis man tager en fuld hf eller om bare skal tage enkelt fag...

det vil også bare være ærgeligt hvis man skal droppe ud midt i det hele..

men du var gladest for enkelt fagene kan jeg se... men mulighederen er jo ikke så store hvis man ikke tager hele pakken  eller hvad..

mine planer er at studere videre til jordemoder elle sundhed og enæring.

hvad kan man ellers søge af støtte ud over su nogen der ved det..

Anmeld

3. juni 2011

Mallilu

Nu er det godt nok et par dage gammelt, det har indlæg, men tillader mig lige at svare alligevel.

Jeg blev gravid på 1. år af HF, tog så et års barsel, og om 3 eksamener har jeg afsluttet 2. år.

Først og fremmest var det RIGTIG hårdt for mit vedkommende at være gravid imens, da jeg blev rigtig dårlig og det resulterede i meget fravær, så jeg det ville jeg ikke anbefale til nogen.

Men når det er sagt, så kan det sagtens lade sig gøre med et barn på armen - én fra den anden HF klasse på min skole har to børn og hun gennemfører også i år, endda med et fint snit.
Jeg synes heller ikke, at det har været umuligt - jeg har dog været nødsaget til at have et studiejob ved siden af og DET er hårdt! Heldigvis er vi to herhjemme, men vi er begge studerende, så stram økonomi, et barn, to uddannelser OG at jeg så havde et job ved siden af, ville jeg absolut ikke ønske for nogen. Det resulterede også i, at jeg var godt på vej til at få stress i april i år. (heldigvis afværget af en psykolog)

Men for mig har det sagtens kunnet lade sig gøre og jeg kommer endda ud med et snit på 10.6
- DOG er det essentielt at have god støtte fra familie og venner, specielt hvis du er alene. Vi har virkelig trukket på mine forældre her i eksamens perioden, da jeg har haft 9 eksamner på en måned. Så det skal man klart overveje!

Er der andet, så spørger du bare

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

hold da op det var flot at du har gennemført det så flot :O)

og mange tak for det flotte svar:O)

Anmeld

14. juni 2011

bybaby

du kan jo os vælge at tage din hf over 3 år da du ikke skal have mere end 17 timer fordi dit barn er under 7 år...

jeg er i gang med at tage min hf og tager den over 3 år men så hedder det bare hf enkel fag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.