Spørger lige til råds herinde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

906 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

Mira0911

Julie skal til sommer afslutning med dagplejen i deres legestue d. 10 juni... De skal så ikke være i legestuen, men noget der hedder Ridderborgen der ikke ligger så langt væk derfra... 

Hun skal selv have madpakke med den dag...  Så mor her kommer lige på prøve... 

Jeg aner ikke hvad jeg skal give hende med... For den skal række til kl. 9 og igen kl. 11.00 og til om eftermiddagen... Inden hun skal hentes... 

Julie er ikke til agurker, gulerødder eller tomater... Hun spytter det ud med det samme.... 

Kom endelig med nogle tips til hvad jeg kan give hende med, så den også bliver spændende for hende... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

h_bernie

Puh ja jeg er altså også dårlig til den slags. Rugbrød mætter jo i hvert fald godt. Hvad med banan, figen, æble, melon osv. Vil hun have det?

August plejer at få en ostehaps med også og pointerer det, hvis jeg har glemt det en dag.

Måske en halv bolle til om eftermiddagen med noget pålæg af en slags.

Ja jeg er også totalt idéforladt....desværre

Anmeld

26. maj 2011

Mira0911

h_bernie skriver:

Puh ja jeg er altså også dårlig til den slags. Rugbrød mætter jo i hvert fald godt. Hvad med banan, figen, æble, melon osv. Vil hun have det?

August plejer at få en ostehaps med også og pointerer det, hvis jeg har glemt det en dag.

Måske en halv bolle til om eftermiddagen med noget pålæg af en slags.

Ja jeg er også totalt idéforladt....desværre

Ostehaps er hun ikke lige så for meget for... 

Banan elsker hun...  Melon er hun også til... 

Ja jeg er også helt tom for idéer.... 

Tænker at give hende en bolle med til om formiddagen og rugbrød til frokost... og komme noget frugt ved... Men det bliver måske for meget i længden... 

Anmeld

26. maj 2011

<3

Først og fremmest vinder man alt med at have dem med og bestemme og lave madpk. Det kræver lidt ekstra men så er chancerne større for de spiser maden. Til kl. 9 ville jeg sige riskiks eller en grovbolle med ost. Frokost klapsammenmadder med pålæg hun kan lide, der ikke lugter, som kan spises uden for meget gris og som ikke bliver fordærvet af et par timer udenfor. Makrel er derfor udelukket! æblebåde, en halv banan, en æske med rosiner, et par klapsammenmadder også er det fint. Og husk evt lidt ekstra frugt til hjemturen eller lige inden afhentningen - som man kan høre har jeg en god spiser herhjemme

Anmeld

26. maj 2011

Mira0911

Kirle skriver:

Først og fremmest vinder man alt med at have dem med og bestemme og lave madpk. Det kræver lidt ekstra men så er chancerne større for de spiser maden. Til kl. 9 ville jeg sige riskiks eller en grovbolle med ost. Frokost klapsammenmadder med pålæg hun kan lide, der ikke lugter, som kan spises uden for meget gris og som ikke bliver fordærvet af et par timer udenfor. Makrel er derfor udelukket! æblebåde, en halv banan, en æske med rosiner, et par klapsammenmadder også er det fint. Og husk evt lidt ekstra frugt til hjemturen eller lige inden afhentningen - som man kan høre har jeg en god spiser herhjemme

Mht. pålæg, er hun ret nem... Hun elsker kødpølse... Faktisk det eneste hun vil have på sine madder... og ost også... Ja tunsalat er nok ikke lige smart, elsker hun også.. Makrel, jep den er hun også vild med.. Den havde jeg dog udelukket fra starten... 

Anmeld

26. maj 2011

grinbidderen

Vi skal jo selv have mad med til valdemar nede til hans vuggestue og der har han.

1 rugbrødsmad som er med 2 slags pålæg så 2 klapsammen madder er det så.

½ æbel- banan el ligne

1 pak rosiner/æbel- el fignestang

en riskiks eller et knækbrød uden noget på..

og evt. en halv bolle med ost kunne du osse give med til formiddag..

valdemar må hente og spise sin madpakke i løbet af hele dagen og der er nok til hans dag som normal er fra 8-9 stk til 15.15-15.30 tiden.. men lige i øjeblikket der er det var 6 morgen til kl.15.15.l

Anmeld

26. maj 2011

<3

Mira0911 skriver:

Mht. pålæg, er hun ret nem... Hun elsker kødpølse... Faktisk det eneste hun vil have på sine madder... og ost også... Ja tunsalat er nok ikke lige smart, elsker hun også.. Makrel, jep den er hun også vild med.. Den havde jeg dog udelukket fra starten... 

JAmen så har du allerede mange muligheder der

Anmeld

26. maj 2011

Mira0911

Kirle skriver:

JAmen så har du allerede mange muligheder der

Ja... Ikke fordi jeg synes det er ret meget pålæg hun vil spise herhjemme... Når hun er i dagplejen, spiser f.eks spegepølse, det gør hun ikke herhjemme... 

Tak for idéer... 

Anmeld

26. maj 2011

Mira0911

grinbidderen skriver:

Vi skal jo selv have mad med til valdemar nede til hans vuggestue og der har han.

1 rugbrødsmad som er med 2 slags pålæg så 2 klapsammen madder er det så.

½ æbel- banan el ligne

1 pak rosiner/æbel- el fignestang

en riskiks eller et knækbrød uden noget på..

og evt. en halv bolle med ost kunne du osse give med til formiddag..

valdemar må hente og spise sin madpakke i løbet af hele dagen og der er nok til hans dag som normal er fra 8-9 stk til 15.15-15.30 tiden.. men lige i øjeblikket der er det var 6 morgen til kl.15.15.l

Jeg takker for idéerne... 

Jeg ved ikke hvordan det bliver med den dag med dagplejen, vil tro de også har mulighed for at spise noget sådan løbene når de er vågen... 

Anmeld

26. maj 2011

sarahb

man kan også lave et kyllinge spyd eller et kyllinge lår hun kan have med. Så kan hun få advokado og æg på en mad, en banan mad evt. Jeg plejer også at give små bitte tubberware med majs eller ærter. Evt en pølse hun kan gnaske i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.