Jeg kan ikke være alene med hende ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

Tina&Laura

Hej piger.

Er der nogen af jer der har oplevet dette
Laura er nu 8½måned og hun er altid været en glad og meget opmærksom pige.

De sidste to døgn, ud af igen ting vil hun kun være hos far (hun skriger fra han tager på job til han kommer hjem - og det er ikke engang groft sagt, jeg kan ikke trøste hende)

Og det er ikke bare pyller-ked af det, det er skrig med tårer og vilde armbevægelser når han ikke er her eller han går.

Jeg begriber det ikke. Der er ikke sket ændringer eller noget voldsomt skulle gøre at hun var utryg ved mig.

Tina - en ulykkelig og fortvivlet mor  ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Aves.

Tina&Daniel skriver:

Hej piger.

Er der nogen af jer der har oplevet dette
Laura er nu 8½måned og hun er altid været en glad og meget opmærksom pige.

De sidste to døgn, ud af igen ting vil hun kun være hos far (hun skriger fra han tager på job til han kommer hjem - og det er ikke engang groft sagt, jeg kan ikke trøste hende)

Og det er ikke bare pyller-ked af det, det er skrig med tårer og vilde armbevægelser når han ikke er her eller han går.

Jeg begriber det ikke. Der er ikke sket ændringer eller noget voldsomt skulle gøre at hun var utryg ved mig.

Tina - en ulykkelig og fortvivlet mor  ! 

Det havde sikkert været det samme hvis det var omvendt...tror bare at hun er ved at være bevidst om at mennesker kan gå fra hende, at hun er sit eget jeg.

Anmeld

26. maj 2011

Tina&Laura

Eva. skriver:

Det havde sikkert været det samme hvis det var omvendt...tror bare at hun er ved at være bevidst om at mennesker kan gå fra hende, at hun er sit eget jeg.

Det er det bare ikke.
Jeg kan sagtens gå fra hende når hun sidder hos far - og der er ikke en lyd.

Når far går og jeg sidder med hendes så er den helt gal. 

Anmeld

26. maj 2011

Trollebaby

Det er meget normalt at børn i 8-måneders-alderen får seperationsangst. Det går over igen, men det er jo ikke rart mens det står på.

Ring evt. til din Sundhedsplejerske og spørg om hun har nogle gode råd, for det må da være rigtigt hårdt at stå tilbage med et skrigende barn.

Anmeld

26. maj 2011

Mumto3

Jeg har prøvet det med en af mine børn, og det skar mig i hjertet at jeg som mor ikke kunne trøste mit eget barn, men at far var BEDST!!!! hos os gik det over efter et par måneder....,men det føltes som år.

Anmeld

26. maj 2011

Aves.

Tina&Daniel skriver:

Det er det bare ikke.
Jeg kan sagtens gå fra hende når hun sidder hos far - og der er ikke en lyd.

Når far går og jeg sidder med hendes så er den helt gal. 

Men du er jo ikke væk mest...hvis du var det i en periode eller havde været det som far har, så havde det helt sikkert været dig hun skreg efter...det er helt naturligt, hun er ved at forholde sig til sit eget jeg og det at blive sepereret fra mennesker og opleve de kommer igen...naturligt og sund udvikling.

I kan evt lege borte tit tit lege med hende, der vil hun mærke og opleve at folk er væk og kommer igen..

Anmeld

26. maj 2011

Tina&Laura

solhau skriver:

Det er meget normalt at børn i 8-måneders-alderen får seperationsangst. Det går over igen, men det er jo ikke rart mens det står på.

Ring evt. til din Sundhedsplejerske og spørg om hun har nogle gode råd, for det må da være rigtigt hårdt at stå tilbage med et skrigende barn.

Ja jeg ved godt at det er ganske normalt med den adskillelsesangst, men jeg synes bare det er ekstremt voldsomt. Som om der er sket noget.

Vi valgte at tage hende ud af dagplejen på grund af at hun altid skreg sådan når vi afleverede hende - eller når far gjorde!

Anmeld

26. maj 2011

Tina&Laura

Mumto3 skriver:

Jeg har prøvet det med en af mine børn, og det skar mig i hjertet at jeg som mor ikke kunne trøste mit eget barn, men at far var BEDST!!!! hos os gik det over efter et par måneder....,men det føltes som år.

Det er hårdt ja.

Anmeld

26. maj 2011

Tina&Laura

Eva. skriver:

Men du er jo ikke væk mest...hvis du var det i en periode eller havde været det som far har, så havde det helt sikkert været dig hun skreg efter...det er helt naturligt, hun er ved at forholde sig til sit eget jeg og det at blive sepereret fra mennesker og opleve de kommer igen...naturligt og sund udvikling.

I kan evt lege borte tit tit lege med hende, der vil hun mærke og opleve at folk er væk og kommer igen..

Nej det ved jeg ikke. Hun har jo gået i dagpleje indtil nu.
Så vi har sådanset været ligemeget væk de sidste måneder.

Men jeg må prøve med nogle titte-bøh lege. Tak. 

Anmeld

26. maj 2011

Aves.

Tina&Daniel skriver:

Nej det ved jeg ikke. Hun har jo gået i dagpleje indtil nu.
Så vi har sådanset været ligemeget væk de sidste måneder.

Men jeg må prøve med nogle titte-bøh lege. Tak. 

I hvert fald, så begynder de er blevet bevidste og så kommer angsten da de oplever de kan blive forladt...kan være hun ikke oplever at du forsvinder på samme måde, endnu..i hvert fald, så er det naturligt og som alt andet med børn, bare en overgang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.