Risikovurdering ved nf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.806 visninger
23 svar
0 synes godt om
25. maj 2011

Anonym trådstarter

Så er det på  fredag, jeg skal til nf. Er både spændt og nervøs. Først og fremmest nervøs for, om der nu stadig er liv i begge to. Og jo nærmere, jeg kommer, jo mere tænker jeg over risikotallet for DS. Med den store var det et super fint tal, men nu er der jo to, så doubletesten kan ikke bruges, og allerede der bliver tallet forringet.

Men hvad er et normalt tal? Og hvad har jeres risikotal været?

Hilsen en meget nervøs kommende tvillingemor, der giver sig til kende på fredag efter skanningen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Så er det på  fredag, jeg skal til nf. Er både spændt og nervøs. Først og fremmest nervøs for, om der nu stadig er liv i begge to. Og jo nærmere, jeg kommer, jo mere tænker jeg over risikotallet for DS. Med den store var det et super fint tal, men nu er der jo to, så doubletesten kan ikke bruges, og allerede der bliver tallet forringet.

Men hvad er et normalt tal? Og hvad har jeres risikotal været?

Hilsen en meget nervøs kommende tvillingemor, der giver sig til kende på fredag efter skanningen.

Nu er jeg åbenbart i den "perfekte fødealder" og min tal "bliver ikke bedre" (alt i gåsetegn er sagt af min jordmoder). Men mine var på 1:5000 og noget.

Ved mig brugte de dobbel testen, men fordi systemet skulle have tallet og ikke fordi det nødvendigvis bliver brugt til noget.

Jeg ved ikke hvad normal tallet er og tror faktisk heller ikke der er noget, det kommer jo bl.a. an på alder.

Men alt held og lykke i overmorgen, glæder mig til at høre hvordan det gik

Anmeld

25. maj 2011

Anonym trådstarter

Kofoed33 skriver:

Nu er jeg åbenbart i den "perfekte fødealder" og min tal "bliver ikke bedre" (alt i gåsetegn er sagt af min jordmoder). Men mine var på 1:5000 og noget.

Ved mig brugte de dobbel testen, men fordi systemet skulle have tallet og ikke fordi det nødvendigvis bliver brugt til noget.

Jeg ved ikke hvad normal tallet er og tror faktisk heller ikke der er noget, det kommer jo bl.a. an på alder.

Men alt held og lykke i overmorgen, glæder mig til at høre hvordan det gik

Tak for svar 

Synes ikke, det kan gå hurtigt nok

Anmeld

25. maj 2011

hilma

mine tal var 1 mod 1395. mon ikke alt ser godt ud? min blodprøve måtte tages et par gange, men jeg har født en sund og rask dreng

Anmeld

25. maj 2011

twinny

mine bebsers tal var på 1:7986 hver...  

Anmeld

25. maj 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Tak for svar 

Synes ikke, det kan gå hurtigt nok

Så lidt Håber det vil hjælpe dig lidt

Nej jeg skal til vækstscanning i morgen og NEJ hvor går tiden bare langsom, puha, er lykkelig over jeg altid for morgen tiderne, hehe. Jeg kan ikke sove op til scanninger, så hvis du savner selvskab i nat, så kan vi bare skrive sammen HELE natten, tihi.

Ved du allerede om det er eneæggende eller tveæggende?

Anmeld

25. maj 2011

Kofoed.

Baby-støv skriver:

mine bebsers tal var på 1:7986 hver...  

Dine drenge klares sig åbenbart bare lige en tand bedre ind mine piger.

Men mine kommer (forhåbenlig) først (totalt 1 klasse )

Anmeld

25. maj 2011

Faith

Jeg fik ikke noget tal... Fik bare at vide at der var minimal risiko for børn med Downs.

Anmeld

25. maj 2011

twinny

Kofoed33 skriver:

Dine drenge klares sig åbenbart bare lige en tand bedre ind mine piger.

Men mine kommer (forhåbenlig) først (totalt 1 klasse )

haha....  jaah de er sgu bare bedre... haha... vi glæder os til a høre hvor din scanning går...

Anmeld

25. maj 2011

Anonym trådstarter

hilma skriver:

mine tal var 1 mod 1395. mon ikke alt ser godt ud? min blodprøve måtte tages et par gange, men jeg har født en sund og rask dreng

Når man venter et barn,  plejer tallet at være højere, men når der er 2 kan blodprøven ikke bruges, så ville høre andre tvillingerisikotal. Min med den første (enkelt barn) var 1:21043. Men det bliver jo et lavere tal nu. Så ville lige høre hvor omkring det ligger. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.