Vuggestuerædsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.090 visninger
19 svar
0 synes godt om
25. maj 2011

DK

Jep Ladies!! Der er kun 2 mdr og en lille uge til Richard, min lille Bimmer, skal starte i daginstitution!

Vi ringede i går (eller Mikkel rettere sagt, han kan bare smøøøøre honning ud på de kommunal ansattes sukkermadder!) til pladsanvisningen og pressede lidt på for vuggestue-pladsen. SP havde anbefalet at vi her maj/juni skulle ringe derinde og skubbe lidt på for en vuggestueplads og hermed gjort!

MEN, selv om vi tilmeldte Richard vuggestue dagen efter han blev født, så er vi stadig nr. 15 i køen til en vuggestue med 15 pladser!! Her i efteråret kan det godt gå med en dagplejers åbningstider da jeg skriver speciale, men hvis (når) jeg får et job som advokatfuldmægtig pr. 1/2 så kan vi simpelthen IKKE nå at hente/aflevere inden for dagplejensåbningstider! Altså jeg FORSTÅR ikke hvordan folk der ikke har et kontorjob fra 8-16 kan få det til at hænge sammen?? Vi skal bruge pasning fra 7-17!

Pladsanvisnings-chefen som Mikkel blev omstillet til sagde at der er mulighed for en plads til næste sommer (!!) i en vuggestue i Hovedgård! Det ligger altså bare 14 km væk. Dvs. at hvis jeg skal være tilbage på motorvejen mod Århus som ligger 2 min fra hvor vi bor, så skal jeg køre 6.45 og vil først være tilbage kl. 7.15 og så kan jeg alligevel ikke nå Århus og et evt. advokatkontor til kl. 8 uden at komme lidt for sent hver dag! Plus at hvad skal vi gøre det første halve år hvor jeg har job () og han stadig skal i dp?

Og i "vores" vuggestue ved børnehaven, der hører til der hvor vi bor og hvor Kirstine går i skole, er vi jo som sagt nr. 15! Vi har skrevet os op til en række vuggestuer i de små nærliggende byer, men fordi de ligger i et andet pasningsdistrikt, så er det åbenbart også umuligt at få en plads der!

TRÆLS!!

Det er lige før jeg overvejer en ung pige i huset som koster det samme som en vuggestueplads, men jeg må indrømme at jeg bare ikke stoler nok på sådan en ung pige. I alt fald ikke nok til at tro på at Richard ikke bare ser tv hele dagen, eller at hun ikke bare sidder med sin mobil eller pjækker uafbrudt så vi alligevel skal finde anden pasning!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

Mettemus

Det er virkelig en jungle det der vuggestue-halløj! Vi har ikke fået os taget sammen til at skrive ham op til noget som helst, men vi skal også først bruge det tidligst fra november og senest fra februar 2012.

Hvordan ser det ud med en plads i Århus? Så kan du hente tidligere når du alligevel er her hver dag?

Anmeld

25. maj 2011

DK

Det er virkelig en jungle det der vuggestue-halløj! Vi har ikke fået os taget sammen til at skrive ham op til noget som helst, men vi skal også først bruge det tidligst fra november og senest fra februar 2012.

Hvordan ser det ud med en plads i Århus? Så kan du hente tidligere når du alligevel er her hver dag?

Det der er med det er jo at jeg ikke ANER om jeg får et job i Århus, eller Randers, eller Vejle, eller Ålborg eller.... Jeg har jo ikke fået noget endnu. Århus var bare et eksempel på hvis jeg får et job tæt på!!

Kan i SÅ få ham skrevet op!!! Du kan gøre det med dit nemID på din kommunes hjemmeside under pladsanvisningen lige nu!

Anmeld

25. maj 2011

Lene76

Kan godt se det ik er nemt Ditte..... håber i alligevel får en vuggestueplads, for som du selv siger så kan i ik overholde de 48 timer en dp har åben... i har brug for de 50/52 for at nå frem og tilbage.... er der kun en vuggestue der hvor i bor???

Mette kan du så få ham skrevet op.... her i Åbyhøj er der pladsproblemer både i vuggestue og dp, da der ik er mange der ska i skole i år plus en enkelt børnehave har bnet en vuggestue istedet for at bruge pladserne til børnehavebørn. Så min leder glæder sig allerede til jeg kommer på job igen i april for hun har ikke mange pladser og rutte med.

Mette hvis du vil ha vuggestue har jeg hørt at St anna gade sku være kanon

Anmeld

25. maj 2011

Mettemus

DK skriver:

Det der er med det er jo at jeg ikke ANER om jeg får et job i Århus, eller Randers, eller Vejle, eller Ålborg eller.... Jeg har jo ikke fået noget endnu. Århus var bare et eksempel på hvis jeg får et job tæt på!!

Kan i SÅ få ham skrevet op!!! Du kan gøre det med dit nemID på din kommunes hjemmeside under pladsanvisningen lige nu!

Uh nu får jeg stress! Vi fik at vide at de fik plads i forhold til hvornår de er født og ikke hvornår de er blevet skrevet op?!??!

Stress, stress, stress

Nej havde ikke lige overvejet at du ikke ved hvor du får arbejde - jeg tænkte ikke længere end til at du skulle læse i Year House et semester endnu

Anmeld

25. maj 2011

Mettemus

Lene76 skriver:

Kan godt se det ik er nemt Ditte..... håber i alligevel får en vuggestueplads, for som du selv siger så kan i ik overholde de 48 timer en dp har åben... i har brug for de 50/52 for at nå frem og tilbage.... er der kun en vuggestue der hvor i bor???

Mette kan du så få ham skrevet op.... her i Åbyhøj er der pladsproblemer både i vuggestue og dp, da der ik er mange der ska i skole i år plus en enkelt børnehave har bnet en vuggestue istedet for at bruge pladserne til børnehavebørn. Så min leder glæder sig allerede til jeg kommer på job igen i april for hun har ikke mange pladser og rutte med.

Mette hvis du vil ha vuggestue har jeg hørt at St anna gade sku være kanon

Tak for råd Lene, havde faktisk også hørt at St Anna er god! Skriver ham op med det samme!

Anmeld

25. maj 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Uh nu får jeg stress! Vi fik at vide at de fik plads i forhold til hvornår de er født og ikke hvornår de er blevet skrevet op?!??!

Stress, stress, stress

Nej havde ikke lige overvejet at du ikke ved hvor du får arbejde - jeg tænkte ikke længere end til at du skulle læse i Year House et semester endnu

Det er forskelligt kommunerne imellem. Her i Kolding får de efter hvornår de er født - jeg har dog skrevet Felix op. 

Hvor er det træls for Jer Ditte, jeg ville nok overveje ideen med en ung pige lidt nøjere! Jeg har selv været det, både i Frankrig og her i DK, og det var SÅ hyggeligt, og et skønt job. Det handler om att finde den rigtige pige, og om at "mødes på midten" - for selvom hun er ansat til det, magter hun heller ikke, at aktivere en tumling 12 timer om dagen. Så det skal være ok med lidt TV, ok at hun fx tager en lur sammen med ham, ok at de tager i centret og går rundt, selvom det er hendes behov osv.

Der hvor jeg var, var det som at være hjemme. Jeg satte gerne en maskine tøj over og svingede en støvsuger - no problemos. For jeg blev mødt med så meget åbenhed og tillid, blev altid inviteret til at spise med, og af og til stod der en blomst til mig eller noget.

Jeg siger ikke det er vejen frem for alle - men det kan altså godt fungere sådan noget!  

Anmeld

25. maj 2011

blomst84

Mettemus skriver:

Stress, stress, stress

Det skal du gøre indenfor de første 2 uger hvis hans acinnitet skal gælde fra hans fødselsdag... nu kommer den til at gælde fra d.d du får det gjort  så ind på borger.dk i en fart  

Anmeld

25. maj 2011

DK

blomst84 skriver:

Det skal du gøre indenfor de første 2 uger hvis hans acinnitet skal gælde fra hans fødselsdag... nu kommer den til at gælde fra d.d du får det gjort  så ind på borger.dk i en fart  

Her i Horsens gælder ancienniteten også fra det tidspunkt man melder sig til! Dog er der jo pasningsgaranti, men uden anciennitet så er man bagerst i køen mht indflydelse på hvor ens barn skal passes!

Anmeld

25. maj 2011

Sofia

Hvor er det bare træls. Og jeg tror altså du skal regne med at komme hurtigt i job - du er en fangst!! De hiver i dig fra højre og venstre især når du er så fleksibel med at pendle. Hmm... jeg tænker du er nød til at undersøge vuggestuer i Horsens, se hvilke det er muligt at få plads i, og undersøg forholdene der...??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.