Jep Ladies!! Der er kun 2 mdr og en lille uge til Richard, min lille Bimmer, skal starte i daginstitution!
Vi ringede i går (eller Mikkel rettere sagt, han kan bare smøøøøre honning ud på de kommunal ansattes sukkermadder!) til pladsanvisningen og pressede lidt på for vuggestue-pladsen. SP havde anbefalet at vi her maj/juni skulle ringe derinde og skubbe lidt på for en vuggestueplads og hermed gjort!
MEN, selv om vi tilmeldte Richard vuggestue dagen efter han blev født, så er vi stadig nr. 15 i køen til en vuggestue med 15 pladser!! Her i efteråret kan det godt gå med en dagplejers åbningstider da jeg skriver speciale, men hvis (når

) jeg får et job som advokatfuldmægtig pr. 1/2 så kan vi simpelthen IKKE nå at hente/aflevere inden for dagplejensåbningstider! Altså jeg FORSTÅR ikke hvordan folk der ikke har et kontorjob fra 8-16 kan få det til at hænge sammen?? Vi skal bruge pasning fra 7-17!
Pladsanvisnings-chefen som Mikkel blev omstillet til sagde at der er mulighed for en plads til næste sommer (!!) i en vuggestue i Hovedgård! Det ligger altså bare 14 km væk. Dvs. at hvis jeg skal være tilbage på motorvejen mod Århus som ligger 2 min fra hvor vi bor, så skal jeg køre 6.45 og vil først være tilbage kl. 7.15 og så kan jeg alligevel ikke nå Århus og et evt. advokatkontor til kl. 8 uden at komme lidt for sent hver dag! Plus at hvad skal vi gøre det første halve år hvor jeg har job (
) og han stadig skal i dp?
Og i "vores" vuggestue ved børnehaven, der hører til der hvor vi bor og hvor Kirstine går i skole, er vi jo som sagt nr. 15! Vi har skrevet os op til en række vuggestuer i de små nærliggende byer, men fordi de ligger i et andet pasningsdistrikt, så er det åbenbart også umuligt at få en plads der!
TRÆLS!!

Det er lige før jeg overvejer en ung pige i huset som koster det samme som en vuggestueplads, men jeg må indrømme at jeg bare ikke stoler nok på sådan en ung pige. I alt fald ikke nok til at tro på at Richard ikke bare ser tv hele dagen, eller at hun ikke bare sidder med sin mobil eller pjækker uafbrudt så vi alligevel skal finde anden pasning!
Anmeld