Hvornår og hvordan lære baby at falde i søvn selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.936 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. maj 2011

mortil4dejligepiger

Hej.

Jeg håber, I vil komme med Jeres erfaringer!

Hvordan lærte I Jeres baby at falde i søvn selv - og hvor gammel var baby?

Tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

Mor Christa

Heej.

Jeg lavede lidt den fejltagelse at jeg vuggede min i søvn de første to måneder.. Eller "gik ham i søvn" i barnevognen. Og så ville knægten jo ikke sove uden han blev vugget eller gået med. Det var SÅ irriterende, så besluttede at nu skulle han sgu lærer at sove selv.

Når man kunne se på ham at han var ved at være træt - gned øjne eller gabte meget eller begyndte at være pyller, så lagde jeg ham i hans barnevogn eller seng - Lagde ham på siden med sutten i munden med en af mine trøjer at putte med (også god støtte til sutten så den ikke falder ud) og så blev jeg inde ved ham indtil han sov.
Kunne godt finde på at vugge barnevognen eller sengen lidt - men stoppede altid lige inden han faldt i søvn, så han lærte at "falde i søvn selv"

nu gør han det (NÆSTEN) uden problemer. Han er kun lidt pyller når han er ALT for overtræt. Men tror han lærte det sådan nogenlunde da han var 2 måneder. Nu er han 5 måneder.

Anmeld

25. maj 2011

SaNiNa

Nicklas har altid som helt lille selv faldet i søvn i sin lift eller mens han sad ved os, først da han var et par måneder blev han puttet i sin seng, men stadig i liften uden problemer det var først da han blev ½-1 år han begyndte at ville holde fest

Idag hvor han er næsten 2 år vil han gerne vi sidder inde ved ham til han er faldet i søvn, hvilket vi jo så efterkommer så han får en god nattesøvn.

Anmeld

25. maj 2011

BJL2010

Jeg kan ikke huske det præcist, men mener at baby her var 4 - 5 mdr. da vi begyndte at putte ham i hans seng. Vi havde lidt ritualer hver aften (bare skiftning+nattøj+flaske) og så blev han lagt i seng med en godnat-sang. Derefter sagde vi godnat og gik ud af værelset. I starten gik der ikke ret lang tid før han blev ked af det, så gik vi ind igen og sad hos ham (UDEN øjenkontakt eller anden kommunikation) indtil han faldt til ro, og så ud igen. Nogen aftener måtte vi sidde hos ham til han faldt i søvn (kunne tage op til en time), andre gange faldt han bare i søvn med det samme.

Jeg synes metoden virkede super! Vi har aldrig haft vilde skrigeture eller lign. ved putning (endnu da)! Han er nu 10 mdr og får ikke længere en flaske inden han skal sove. Vi synger stadig for ham og siger så godnat og går, så ligger han bare og pludrer med sig selv indtil han falder i søvn. en gange imellem skal vi ind og vende ham fordi han triller rundt og rundt og rundt men ellers falder han selv i søvn. Når han har en "dårlig aften", bliver han måske lidt ked engang imellem efter at være blevet puttet, men så går vi ind til ham og nusser ham til ro (UDEN øjenkontakt stadigvæk - råd fra vores sundhedsplejerske).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.