Inspiration til madlavning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

462 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. maj 2011

Karo

Jeg har igennem et par år nu abonneret på bladet Spis Bedre.

Jeg er frygtelig kræsen, men får alligevel en del inspiration af bladet. Jeg har fundet mange gode retter efterhånden og får derfor også lidt nyt ind i vores ellers så ensformig madlavning. I sidste nummer var en opskrift på røget laks, men nye kartofler, ruccula salt og estragon sovs. Jeg lavede det en aften vi havde gæster og de elskede det. Jeg havde købt for meget laks og fryste derfor den ene ned, og den har jeg tænkt mig at tage op til i morgen når vi skal have gæster igen. Udover at det smager godt så er det også en ret der er nem og lave og ikke kræver ret meget tid.

Nu fik jeg et nyt nummer i går og her fandt jeg en opskrift på kold tomatsuppe, med serrano skinke og ostebaguette. Hmmmmmmmmmm…………………..den tror jeg vi skal have i weekenden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

ChatH

Karo skriver:

Jeg har igennem et par år nu abonneret på bladet Spis Bedre.

Jeg er frygtelig kræsen, men får alligevel en del inspiration af bladet. Jeg har fundet mange gode retter efterhånden og får derfor også lidt nyt ind i vores ellers så ensformig madlavning. I sidste nummer var en opskrift på røget laks, men nye kartofler, ruccula salt og estragon sovs. Jeg lavede det en aften vi havde gæster og de elskede det. Jeg havde købt for meget laks og fryste derfor den ene ned, og den har jeg tænkt mig at tage op til i morgen når vi skal have gæster igen. Udover at det smager godt så er det også en ret der er nem og lave og ikke kræver ret meget tid.

Nu fik jeg et nyt nummer i går og her fandt jeg en opskrift på kold tomatsuppe, med serrano skinke og ostebaguette. Hmmmmmmmmmm…………………..den tror jeg vi skal have i weekenden.

det blad er fantastisk.. har det også

men de retter har jeg ikke prøvet endnu, men vil pr've det for det lyder godt

Anmeld

25. maj 2011

JustAnotherName

Jeg er bare slet ikke typen der får kastet mig ud i det ....desværre.
Min opskriftsamling er stor, og kunne overbevise mange om, at jeg evner at kokkerere. Men de bliver sjældent taget i bru, og jeg er ikke særlig eksperimenterende og vovet, når det kommer til at kaste mig ud i nye ukendte retter.

Måske man burde gøre det mere. Det kunne jo være fedt at udvidde spekteret af retter, så det ikke primært er de samme 10-20 retter, der går igen og igen...

Jeg mister bare helt overblikket, når der skal ingredienser i, som jeg slet ikke kan udtale eller ved hvordan ser ud. Eller hvis det virker som noget der "nemt kan gå galt", eller tager alt for lang tid.

Det der fungerer bedst, herhjemme, er retter som er rimelig ligetil at gå til, og som ikke rækker meget ud over 30 min. tilberedningstid!

Min mand laver tit mad herhjemme - Uhh, dét er jeg heldig med!
Og han får ind imellem lidt ny inspriration til retter med sig hjem, når han har lavet en ny ret på sit arbejde. Så en sjælden gang i mellem, så kommer der lige noget nyt på vores uge-plan

Men jeg burde være bedre til at lave mad, end jeg er!
Og turde/gide udfordre det mere ved at kaste mig ud i flere nye retter.

HATTEN AF FOR JER SOM BARE LAVER ALLE MULIGE LÆKRE RETTER.
OG HVOR DET BARE LYKKES AT BLIVE EN SUCCES HVER GANG.

Anmeld

25. maj 2011

Mira0911

Giver du ikke lige en update på det? 

en opskrift? Synes det lyder ret spændende... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.