"Aisha"
Nu har jeg vagt at skrive her for jeg ved ikke hvor jeg ellers skal henvende mig.
En har en lille søn på snart 8 måneder. Han har lige siden fødslen haft svært ved at komme af med afføring. Vi har været til lægen og hospitalet men de siger alt er i orden. De har rådet os til at give ham movicol, og det har vi så gjort indtil nu. Problemet er nu at det ikke virker mere. Jeg giver ham et halvt brev om morgenen og et halvt om aftnen men der er stadig ingen resultater. Han græder meget når der er gået 2 dage og han stadig ikke er kommet af med noget. Min veninde har lært os en teknik som måske lyder helt i vejret. Men hun tager en vat pind med noget olie og stimulere hans numse hul. Det hjælper med det samme. Men helt ærligt hvor længe skal vi blive ved. Bliver det sådan for evigt?
Jeg er også meget obs på hvad han spiser. Jeg sørger for at han får sveske mos, Abrikos mos og holder ham væk fra bananer. Men han vil helst have modermælks erstatning (køber det færdig lavet baby mælk) og en flaske majsvælling om aftnen inden han skal sove.
han er 8 kilo og 74 høj og 8 måneder. Ved ikke hvorfor jeg lige nævnte det
) Men håber du kan hjælpe mig for det trænger jeg virkelig til.
Jeannettes svar
Kære Aisha
Jeg ikke om jeg kan hjælpe dig, men dit problem er desværre ikke unikt.
Jeg har haft mange i klinikken med samme problem. Ikke afføring hver dag og når det så kommer så er det smertefuldt for børnene og tit er det små hårde knolde der kommer.
Efter min erfaring og viden er det tyktarmen som er blevet "doven". Tyktarmen er almindeligvis meget doven og hvis den bliver stimuleret med afføringsmiddler eller som du gør med termometeret så bliver den endnu mere doven.
Jeg ved ikke om din søn har fået modermælkertatning fra spæd, men det kunne lyde som om han har affladsstoffer i tarmsystenet som gør at det er svært for ham at kommer af med afførringen.
Du gør jo det rigtige ved at give ham sveskemos som jo sætter tarmen naturligt i gang og han får ikke bananer (som jo er stoppende). Modermælkerstaning har jo flere affaldsstoffer end modermælk, men jeg ved fra andre klienter at NAN tit er lettere for børnene at "fordøje".
Jeg ved ikke om du har mulighed for at går til en zoneterapeut så I kan finde ud af om der er mange ophobede affaldsstoffer i tarmen. Det som sagt tit det der er problemet, men han er jo ikke så gammel så det buder ikke tage mange behandlinger at få tarmsystemet renset ud og tarmen til at arbejde af sig selv uden stimulanser.
Håber at du kan bruge mit svar og du er meget velkommen til at skrive igee.
Hilsen
Jeannette
Jeannette arbejder som zoneterapeut i to forskellige klinikker på Østerbro. Her kan du/dit barn få behandling.
Se Jeanette’s hjemmeside på: www.perzona.dk
Anmeld