HUSK ENDELIG at uanset hvad din egen jordemoder eller noget andet sygehuspersonale mener, så er det din egen beslutning om du vil føde hjemme eller ej!!!
Du kan SAGTENS nå at anskaffe det stykke plastik, de par håndklæder mv. som vil være godt at have inden for døren ved en hjemmefødsel.
Jeg blev talt fra at føde hjemme med mit første barn, fordi hverken jordemoder, læge (eller familie for den sags skyld) syntes at det var fornuftigt eller forsvarligt når det var første gang. Efter fødslen kom min konsultationsjordemoder ind på hospitalsstuen og ønskede tillykke og sagde de vise (og meget provokerende) ord: "Jeg hører at fødslen gik godt! Så kunne du jo godt have født hjemme, men det gør du så bare næste gang". Hun mente det selvfølgelig godt, men jeg kunne ikke rigtig bruge kommentaren til noget , og har aldrig været i tvivl om at den første fødsel ville have været bedre, hvis den havde været en hjemmefødsel!
Hvis du helst vil have en hjemmefødsel, så hold fast - også selvom du er i uge 37 når du tager beslutningen!

Anmeld