Digte jeg har skrevet gennem tiden. <3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.057 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. maj 2011

Babywish1

Jeg sidder her og græder for mig selv.

Tårerne triller i en stadig strøm,

ned af mine kinder.

Mit hjerte er revet midt over.

Vi var de bedste veninder.

Kunne dele alt.

Grine og græde sammen.

Nu griner vi hver for sig,

Græder hver for sig.

Der kom en kløft mellem os.

Vi var klar over det.

Men gjorde intet for at forhindre den.

Vi lukkede øjnene.

Lod den blive større.

Og resultatet blev.

Jeg mistede min bedste ven.

Jeg gjorde det!

Jeg kigger tilbage gennem tiden og ser mig selv i spejlet.  
Det jeg ser, har ændret sig ret meget i de år der gik.  
Alting har formet sig ret anderledes end det jeg har regnet med.  
Nogle ting er blevet opfyldt og nogle gjorde ikke.  
Gode og mindre gode tider har jeg oplevet, men de bedre har klistret sig fast i min sjæl.  
Jeg tager en dyb indånding for at kigge tilbage på min livshistorie, og der er sket meget.  
Nogle af mine nære venner er gået bort og nogle levet stadig.  
Jeg har prøvet at gøre mit liv så godt så muligt og har måttet kæmpe mig for at nå dette punkt.  
Liv eller drøm - jeg har da opnået de fleste ting jeg ville, ved andres hjælp eller ej.  

Jeg gjorde det.  

Jeg kan se på min afspejling, at jeg har levet livet godt på de bedste intentioner.  
Jeg har dummet mig flere gange, men kom tilbage ved de fejltagelser jeg har gjort og lærte af dem.  
Inde i min sjæl er jeg stadig en pige, der gerne leve videre, men min krop viser noget andet.  
Mine forældre har udformet mig så godt de kunne, og jeg er evig taknemlig for deres kærlighed.  
Nu lever jeg med en stor kærlighed til andre mennesker, og ikke mindst for mig selv.  
Jeg har fundet kærligheden i mit liv, og uden kærligheden er jeg fortabt.  
Kærligheden har ingen ansigter udadtil, men kan kun mærkes med følelser.  
Jeg har følt dig, min kærlighed.  
Jeg har rørt ved dig, min kærlighed.

Om mig

Livet er mærkelig at skulle prøve at forstå.  
Hver dag vågner jeg midt i det hele og prøver stadigvæk at forstå.  
Jeg bliver nemt forvirret midt i det hele.  
Satans liv - du gør mig pisse sårbar.  

Jeg kan ikke finde på et bestemt ord til at dække hele min eksistens.  
Der er alt for mange uvisse ting som skal forstås.  
Hvad er det jeg ikke kan forstå?  
Hvad er det der gør mig pisse forvirret?  

Tja, mit liv er rodet.  
Det er som om jeg ikke kan forstå noget som helst.  
Det er som om jeg ikke ved hvem jeg er og hvorfor jeg er her.  
Jeg er i stand til at se hvad der er omkring mig  
men, jeg kan bare ikke forstå hvad jeg hører i mine ører.  
Fjernt kan jeg høre klokke kime - som om min begravelse allerede er startet uden mig.  
Fjernt kan jeg høre folk synge - som om min begravelse allerede er startet uden min krop.  
Mine tårer falder langsomt ned mod jorden.  
Min lidelse bliver større og større fra dag til dag.  
Jeg er ikke i stand til at forstå hvad jeg laver her i universet og for hvad.  

Hvorfor har jeg ikke en sang i mit liv ligesom i filmene?  
Hvorfor kan jeg ikke se med mine begge øjne?  
Hvornår er jeg blevet så blind?  
Hvornår er jeg blevet så dum?  

Jeg troede ellers jeg var en person,  
som kan finde på en fortolkning af enhver situation.  
Jeg troede ellers jeg var en intelligent pige,  
som kan finde ud af en løsning til enhver problematik.  

Hvorfor kan jeg ikke leve livet som jeg vil have det?  
Hvorfor må jeg ikke lave de ting jeg har lyst til?  
På en måde kan jeg ellers.  
På en måde kan jeg.  
Hvornår er jeg blevet så arrogant?  
Hvornår er jeg blevet så egoistisk?  
Jeg kan ikke engang finde ud af mine egne interesser.  
Jeg kan ikke engang finde ud af mine egne behov.  

Hvad er dine hensigter for min eksistens?  
Hvad er det du vil have af mig?  
Hvad er det jeg ikke kan løse?  
Satans liv - du gør mig endnu mere sårbar!  

Jeg er stadigvæk den person du så for længst.  
Jeg er stadigvæk den pige du så i går.  
Jeg vil stadigvæk være den pige du kommer til at se i morgen.  
Satans liv - du må ikke forvirre mig længere!

Min kæreste holder mig tæt, på de rigtige tidspunkter, fordi han aer mig over håret når jeg har brug, fordi han giver mig uendelig kærlighed og en tryghed større end universet. Fordi jeg ikke kan andet end at elske ham, og give mig fuldstændig hen til ham. Fordi han kommer med morgenmad på sengen, fordi han går med mig i regnen, og fordi han holder min hånd. Fordi han sms'er mig ligeså snart han kan, og skriver beskeder der giver læberne smilet. fordi han elsker mig, og jeg kan mærke det,  
- og fordi han hver dag lader mig vide det. Fordi han gav mig smykker der er smukkere end noget andet, og en blomst der bringer smilet frem, - hver gang jeg kigger på den. Fordi kærlighedssangene giver mere betydning, med ham i mit liv. fordi jeg elsker ham så højt, at min angst for at miste ham kommer frem. Fordi han kunne gøre mine øjne våde, da han krammede og kyssede farvel, fordi jeg kunne græde da jeg vidste der gik en uge uden ham. Fordi jeg føler mig som den lykkeligste, og heldigste pige i verden med ham. Og fordi jeg elsker at snakke med fremtiden om ham, og tro på det virkelig sker. Fordi jeg bliver mere forelsket for hver gang, og fordi intet føles smukkere eller stærkere, end vores kærlighed til hinanden. Fordi han er alt jeg har drømt om, og som nu gik i opfyldelse. fordi han passer på mig, og tager sig af mig, fordi han nusser mig i søvn, og fordi han er en så vidunderlig fyr. JEG ELSKER DIG PISSE HØJT, MIN EGEN !<3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

Babywish1

Der skal vidst en forklaring til
Jeg har mistet min mor da jeg skrev meget af det..

Anmeld

26. maj 2011

Carina1977

Babywish1 skriver:

Der skal vidst en forklaring til
Jeg har mistet min mor da jeg skrev meget af det..

Først lige et kæmpe kram  det er alt for ung en alder at miste sin mor i

Du skriver godt synes jeg  jeg tror også at man kan skrive sig lidt ud af sorgen.....det at få sine tanker ned på papir, er rigtig god terapi.

Hvornår mistede du din mor?

Det er supert du har så skøn en kæreste.....det virker i hvert fald til at han er der for dig 100 % ligegyldigt hvad

Anmeld

26. maj 2011

Babywish1

Carina1977 skriver:

Først lige et kæmpe kram  det er alt for ung en alder at miste sin mor i

Du skriver godt synes jeg  jeg tror også at man kan skrive sig lidt ud af sorgen.....det at få sine tanker ned på papir, er rigtig god terapi.

Hvornår mistede du din mor?

Det er supert du har så skøn en kæreste.....det virker i hvert fald til at han er der for dig 100 % ligegyldigt hvad

Krammer til dig os.
Ja det er alt for tidligt
Hun gik borte da jeg var 13.. (2004..) 2 måneder før jeg blev 14:/
Han er der for mig <3 Og det er rigtig dejligt, han er virkelig en god dreng.
(Du spørger bare, jeg kan sagens snakke om det.)
Knuss

Anmeld

26. maj 2011

Carina1977

Babywish1 skriver:

Krammer til dig os.
Ja det er alt for tidligt
Hun gik borte da jeg var 13.. (2004..) 2 måneder før jeg blev 14:/
Han er der for mig <3 Og det er rigtig dejligt, han er virkelig en god dreng.
(Du spørger bare, jeg kan sagens snakke om det.)
Knuss

Åhh nej det var tidligt  hvad døde hun af?

Min søn går i klasse med en dreng, der mistede sin mor for 1 år siden pga. en hjerneblødning. Han var på daværende tidspunkt kun 8 år og havde derudover en søster på 11 år og en søster på 3 år. Det er bare så frygteligt, når børn mister en forælder. Det er jo bare ikke normalt, at det skal ske så tidligt.

jeg ved at hvis jeg mistede min mor selv i den alder jeg har nu, så ville jeg blive bundulykkelig og have det rigtig svært......hvordan må det så ikke være, når det er et barn det sker for.

Anmeld

26. maj 2011

Aprilmor11

Babywish1 skriver:

Jeg sidder her og græder for mig selv.

Tårerne triller i en stadig strøm,

ned af mine kinder.

Mit hjerte er revet midt over.

Vi var de bedste veninder.

Kunne dele alt.

Grine og græde sammen.

Nu griner vi hver for sig,

Græder hver for sig.

Der kom en kløft mellem os.

Vi var klar over det.

Men gjorde intet for at forhindre den.

Vi lukkede øjnene.

Lod den blive større.

Og resultatet blev.

Jeg mistede min bedste ven.

Jeg gjorde det!

Jeg kigger tilbage gennem tiden og ser mig selv i spejlet.  
Det jeg ser, har ændret sig ret meget i de år der gik.  
Alting har formet sig ret anderledes end det jeg har regnet med.  
Nogle ting er blevet opfyldt og nogle gjorde ikke.  
Gode og mindre gode tider har jeg oplevet, men de bedre har klistret sig fast i min sjæl.  
Jeg tager en dyb indånding for at kigge tilbage på min livshistorie, og der er sket meget.  
Nogle af mine nære venner er gået bort og nogle levet stadig.  
Jeg har prøvet at gøre mit liv så godt så muligt og har måttet kæmpe mig for at nå dette punkt.  
Liv eller drøm - jeg har da opnået de fleste ting jeg ville, ved andres hjælp eller ej.  

Jeg gjorde det.  

Jeg kan se på min afspejling, at jeg har levet livet godt på de bedste intentioner.  
Jeg har dummet mig flere gange, men kom tilbage ved de fejltagelser jeg har gjort og lærte af dem.  
Inde i min sjæl er jeg stadig en pige, der gerne leve videre, men min krop viser noget andet.  
Mine forældre har udformet mig så godt de kunne, og jeg er evig taknemlig for deres kærlighed.  
Nu lever jeg med en stor kærlighed til andre mennesker, og ikke mindst for mig selv.  
Jeg har fundet kærligheden i mit liv, og uden kærligheden er jeg fortabt.  
Kærligheden har ingen ansigter udadtil, men kan kun mærkes med følelser.  
Jeg har følt dig, min kærlighed.  
Jeg har rørt ved dig, min kærlighed.

Om mig

Livet er mærkelig at skulle prøve at forstå.  
Hver dag vågner jeg midt i det hele og prøver stadigvæk at forstå.  
Jeg bliver nemt forvirret midt i det hele.  

Jeg kan ikke finde på et bestemt ord til at dække hele min eksistens.  
Der er alt for mange uvisse ting som skal forstås.  
Hvad er det jeg ikke kan forstå?  
Hvad er det der gør mig pisse forvirret?  

Tja, mit liv er rodet.  
Det er som om jeg ikke kan forstå noget som helst.  
Det er som om jeg ikke ved hvem jeg er og hvorfor jeg er her.  
Jeg er i stand til at se hvad der er omkring mig  
men, jeg kan bare ikke forstå hvad jeg hører i mine ører.  
Fjernt kan jeg høre klokke kime - som om min begravelse allerede er startet uden mig.  
Fjernt kan jeg høre folk synge - som om min begravelse allerede er startet uden min krop.  
Mine tårer falder langsomt ned mod jorden.  
Min lidelse bliver større og større fra dag til dag.  
Jeg er ikke i stand til at forstå hvad jeg laver her i universet og for hvad.  

Hvorfor har jeg ikke en sang i mit liv ligesom i filmene?  
Hvorfor kan jeg ikke se med mine begge øjne?  
Hvornår er jeg blevet så blind?  
Hvornår er jeg blevet så dum?  

Jeg troede ellers jeg var en person,  
som kan finde på en fortolkning af enhver situation.  
Jeg troede ellers jeg var en intelligent pige,  
som kan finde ud af en løsning til enhver problematik.  

Hvorfor kan jeg ikke leve livet som jeg vil have det?  
Hvorfor må jeg ikke lave de ting jeg har lyst til?  
På en måde kan jeg ellers.  
På en måde kan jeg.  
Hvornår er jeg blevet så arrogant?  
Hvornår er jeg blevet så egoistisk?  
Jeg kan ikke engang finde ud af mine egne interesser.  
Jeg kan ikke engang finde ud af mine egne behov.  

Hvad er dine hensigter for min eksistens?  
Hvad er det du vil have af mig?  
Hvad er det jeg ikke kan løse?  
Satans liv - du gør mig endnu mere sårbar!  

Jeg er stadigvæk den person du så for længst.  
Jeg er stadigvæk den pige du så i går.  
Jeg vil stadigvæk være den pige du kommer til at se i morgen.  
Satans liv - du må ikke forvirre mig længere!

Min kæreste holder mig tæt, på de rigtige tidspunkter, fordi han aer mig over håret når jeg har brug, fordi han giver mig uendelig kærlighed og en tryghed større end universet. Fordi jeg ikke kan andet end at elske ham, og give mig fuldstændig hen til ham. Fordi han kommer med morgenmad på sengen, fordi han går med mig i regnen, og fordi han holder min hånd. Fordi han sms'er mig ligeså snart han kan, og skriver beskeder der giver læberne smilet. fordi han elsker mig, og jeg kan mærke det,  
- og fordi han hver dag lader mig vide det. Fordi han gav mig smykker der er smukkere end noget andet, og en blomst der bringer smilet frem, - hver gang jeg kigger på den. Fordi kærlighedssangene giver mere betydning, med ham i mit liv. fordi jeg elsker ham så højt, at min angst for at miste ham kommer frem. Fordi han kunne gøre mine øjne våde, da han krammede og kyssede farvel, fordi jeg kunne græde da jeg vidste der gik en uge uden ham. Fordi jeg føler mig som den lykkeligste, og heldigste pige i verden med ham. Og fordi jeg elsker at snakke med fremtiden om ham, og tro på det virkelig sker. Fordi jeg bliver mere forelsket for hver gang, og fordi intet føles smukkere eller stærkere, end vores kærlighed til hinanden. Fordi han er alt jeg har drømt om, og som nu gik i opfyldelse. fordi han passer på mig, og tager sig af mig, fordi han nusser mig i søvn, og fordi han er en så vidunderlig fyr. JEG ELSKER DIG PISSE HØJT, MIN EGEN !<3

Kæmpe krammer til dig aller først

Der efter, ville jeg bare sige, rigtig godt skrevet

Jeg skriver også ofte digte, og især når jeg er ked af det, så kan nemt følge dig, det er så rart at komme af med det pået stykke papir ..

Anmeld

26. maj 2011

Babywish1

Carina1977 skriver:

Åhh nej det var tidligt  hvad døde hun af?

Min søn går i klasse med en dreng, der mistede sin mor for 1 år siden pga. en hjerneblødning. Han var på daværende tidspunkt kun 8 år og havde derudover en søster på 11 år og en søster på 3 år. Det er bare så frygteligt, når børn mister en forælder. Det er jo bare ikke normalt, at det skal ske så tidligt.

jeg ved at hvis jeg mistede min mor selv i den alder jeg har nu, så ville jeg blive bundulykkelig og have det rigtig svært......hvordan må det så ikke være, når det er et barn det sker for.

Jamen hun havde cancer. Og den var spredt sig til hele kroppen.. Så der var ikke rigtig noget vej tilbage..
Tror uanset om man er barn eller "voksen" så er det sq lige svært andre perioder mere end andre måske..
Jeg vil indrømme det sq en sur alder hun er gået bort på.. Får det er der man virkelig (også) har brug for en kvinde..
Der var mange ting der skulle have været talt om og nu ville man så gerne overraske hende når PB er gået i opfyldelse. Der er så meget man ville ønske man kunne dele med hende.
Men hun fik fred for onskaben.. Nåede ikk at miste håret, så nogenlunde ud, havde ikke så ondt og sov heldigvis stille ind istedet for, det skulle have været lidelser..
Så jeg vil indrømme at det var "okay"..
Ville ikke have hun skulle lide i hvertfald.. Det var det sidste jeg ønskede kan jeg huske.. Så den 23 jan. 2004 kl 05.45 sov hun stille ind.. <3
R.I.P Mother... Love you still..

Anmeld

26. maj 2011

Carina1977

Babywish1 skriver:

Jamen hun havde cancer. Og den var spredt sig til hele kroppen.. Så der var ikke rigtig noget vej tilbage..
Tror uanset om man er barn eller "voksen" så er det sq lige svært andre perioder mere end andre måske..
Jeg vil indrømme det sq en sur alder hun er gået bort på.. Får det er der man virkelig (også) har brug for en kvinde..
Der var mange ting der skulle have været talt om og nu ville man så gerne overraske hende når PB er gået i opfyldelse. Der er så meget man ville ønske man kunne dele med hende.
Men hun fik fred for onskaben.. Nåede ikk at miste håret, så nogenlunde ud, havde ikke så ondt og sov heldigvis stille ind istedet for, det skulle have været lidelser..
Så jeg vil indrømme at det var "okay"..
Ville ikke have hun skulle lide i hvertfald.. Det var det sidste jeg ønskede kan jeg huske.. Så den 23 jan. 2004 kl 05.45 sov hun stille ind.. <3
R.I.P Mother... Love you still..

Åhh hvor var det godt at hun i det mindste ikke lå i smerter. Og kræft i den alder....hun kan jo ikke have været ret gammel.

jeg kan sagtens se at der må være situationer, hvor man mangler sin mor. Du var bestemt i den skrøbelige alder, hvor der sker en masse ting, og det er jo der man har ekstra brug for sin mor. Man mangler helt sikkert også sin mor, den dag man bliver gift og får børn. De der store ting, har man bare et behov for, at dele med sin mor.

Men det virker til at du er kommet nogenlunde igennem, og nu kan smile over minderne omkring hende....for dem vil du altid have

Anmeld

26. maj 2011

Babywish1

Carina1977 skriver:

Åhh hvor var det godt at hun i det mindste ikke lå i smerter. Og kræft i den alder....hun kan jo ikke have været ret gammel.

jeg kan sagtens se at der må være situationer, hvor man mangler sin mor. Du var bestemt i den skrøbelige alder, hvor der sker en masse ting, og det er jo der man har ekstra brug for sin mor. Man mangler helt sikkert også sin mor, den dag man bliver gift og får børn. De der store ting, har man bare et behov for, at dele med sin mor.

Men det virker til at du er kommet nogenlunde igennem, og nu kan smile over minderne omkring hende....for dem vil du altid have

<3 Hun var fra 63.... Så hun var ikke så gammel..
Men ja jeg er kommet videre, og tænker alermest på de godt stunder vi havde sammen. Mindes dem alle som var det i går,..
Hun var skøn..<3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.