Lynkure kontra kostomlægning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. maj 2011

Carina1977

Jeg har flere gange læst herinde, at folk har valgt at hoppe på en af de der lynkure. F.eks. suppe-kuren, grapekuren, pulver-kur osv.

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvorfor I vælger det, fremfor en egentlig kostomlægning?

Jeg hoppede også på de der lynkure som teenager, men opdagede hurtigt, at det for mig ikke var vejen frem. Jeg fandt ud af at jeg havde større effekt af at lægge kosten om, da jeg tabte mig stille og roligt, og ikke tog det hele på igen bagefter.

Men hvorfor har I valgt, som I har gjort? Og hvad vil I gøre, for at undgå at tage det hele på igen bagefter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

AndreasMor84

Tror mange gerne vil tabe sig NU NU NU.. men det er jo en kort frist, for det hele kommer jo på igen bagefter, når kuren ophører

Anmeld

25. maj 2011

Carina1977

Solstråle2011 skriver:

Tror mange gerne vil tabe sig NU NU NU.. men det er jo en kort frist, for det hele kommer jo på igen bagefter, når kuren ophører

Ja det er også mine oplevelser  havde en veninde, der var på en af de der pulverkure. Hun tabte sig også 20 kilo ved det, men så snart hun gik over på alm. kost, tog hun lynhurtigt det hele på igen + mere til. Det er jo egentlig lidt ærgeligt, når ens ønske jo er, at komme ned i vægt.

Det er måske fint nok at snuppe en kortvarig lynkur, for ligesom at få det der boost, og så bagefter lægge kosten om og holde sig til det. Men jeg tror altså ikke det virker at være på en af de der mærkelige kure i flere måneder, og så regne med at det man har tabt, bare bliver væk bagefter. Jeg er bare så frygtelig bange for, at det eneste man får ud af lyn-kurene, er at sænke sit stofskifte. Men jeg skal selvfølgelig ikke gøre mig klog på det....jeg er jo ikke ligefrem ernærings-ekspert

Anmeld

25. maj 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Jeg har flere gange læst herinde, at folk har valgt at hoppe på en af de der lynkure. F.eks. suppe-kuren, grapekuren, pulver-kur osv.

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvorfor I vælger det, fremfor en egentlig kostomlægning?

Jeg hoppede også på de der lynkure som teenager, men opdagede hurtigt, at det for mig ikke var vejen frem. Jeg fandt ud af at jeg havde større effekt af at lægge kosten om, da jeg tabte mig stille og roligt, og ikke tog det hele på igen bagefter.

Men hvorfor har I valgt, som I har gjort? Og hvad vil I gøre, for at undgå at tage det hele på igen bagefter?

Fordi det skal gå stærkt og man ikke har overskud og motivation til at gøre hvad der virkelig skal gøres...

Anmeld

25. maj 2011

henh01

Jeg tror mange tænker at det er en god måde at sætte skub i vægttabet for bagefter at leve sundt.. Og egentlig fungerer det vel fint nok - man får jo en udrenelses kur

Anmeld

25. maj 2011

eElak

For mig laver jeg en kombination af lynkure og kostomlægning.

Dvs. min morgenmad er f.eks. nupo, men resten af dagen er det normalt (sundt) mad.

I de næste dage vil jeg bruge forbrændingssuppen (tilføjet kylling for proteinernes skyld) til nogle af måltiderne, for at sætte fut i vægttab, så jeg kan bevare motivationen..

En decideret lynkur ville jeg aldrig kunne leve på... Men at bruge noget af det i en kostomlægning - det er ingen problemer for mig.

Anmeld

25. maj 2011

Dansker i England

Jeg har de seneste år brugt en lynkur i ny og næ for lige at sætte skub i vægttabet og så opfulgt det med en kostomlægning - men det er nemmere at forblive motiveret, når man kan se vægten går ned. Men nej, det er ikke en varig kur, og jeg ville aldrig benytte en mere en en enkelt eller max to måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.