Sæbe i badevandet hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

576 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

Mettemus

Laurits er 4,5 måned og bader indtil videre i rent vand. Vi er ved at starte op på grød, og jeg overvejer om det samtidig er startskuddet til at bruge sæbe i badevandet. Er det helt ved siden af? Hvornår startede i? Jeg vil helst undgå det så længe som muligt.

fra Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

de-wett

Mettemus skriver:

Laurits er 4,5 måned og bader indtil videre i rent vand. Vi er ved at starte op på grød, og jeg overvejer om det samtidig er startskuddet til at bruge sæbe i badevandet. Er det helt ved siden af? Hvornår startede i? Jeg vil helst undgå det så længe som muligt.

fra Mette

vi startede da caroline var omkring 2 måneder

Anmeld

24. maj 2011

Maja_4000

Caroline er 5 måneder og vi bruger olie .. Med mindre hun er virkelig beskidt :b Så kommer der en lille smule sæbe i .. Sådan noget til babyer

Anmeld

24. maj 2011

B&J

Jeg putter stadig ikke sæbe i vandet og daniel er 1år og 3mdr han kommer ned i vandet hygger sig og bliver sæbet og vasket hård også hygger han sig videre ellers

Anmeld

24. maj 2011

Ina33

Emnet har været oppe mange gange.  Her har du mit svar fra en tidligere tråd /p>

Jeg ved jeg er meget atypisk på dette område, men min søn på 6 år bruger endnu ikke shampoo og sæbe (han bruger selvfølgelig sæbe når han skal vaske hænder).

Min datter var vel omkring 6-7 år da hun begyndte at bruge sæbe og shampoo.

Jeg blev meget inspireret af den jordmoder der hjalp min datter til verden for 10 år siden. Hun fortalte at hun aldrig nogensinde havde brugt sæbe og shampoo, og hun kunne absolut ikke se nogen grund til at gøre det på børn. Jeg kan kun give hende ret, og derfor venter vi så længe som muligt.

Og nej mine børn lugter ikke, og de har ikke fedtet hår eller lign.

Anmeld

24. maj 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi bruger stadigvæk ikke sæbe i vandet. De får vasket hår hveranden gang de er i bad, Lina nogen gange oftere. De er 3 1/2 år og 2 år. Nu hvor de er ude hele dagen og møj beskidte bliver de dog vasket med sæbe på kroppen.

Anmeld

24. maj 2011

Mettemus

Loppe skriver:

Emnet har været oppe mange gange.  Her har du mit svar fra en tidligere tråd /p>

Jeg ved jeg er meget atypisk på dette område, men min søn på 6 år bruger endnu ikke shampoo og sæbe (han bruger selvfølgelig sæbe når han skal vaske hænder).

Min datter var vel omkring 6-7 år da hun begyndte at bruge sæbe og shampoo.

Jeg blev meget inspireret af den jordmoder der hjalp min datter til verden for 10 år siden. Hun fortalte at hun aldrig nogensinde havde brugt sæbe og shampoo, og hun kunne absolut ikke se nogen grund til at gøre det på børn. Jeg kan kun give hende ret, og derfor venter vi så længe som muligt.

Og nej mine børn lugter ikke, og de har ikke fedtet hår eller lign.

Haha, busted i at være for magelig til lige at tjekke tidligere tråde ud

Men tak for svar! Det vil jeg helt klart tage til mig - vil nemlig også gerne vente med sæbe så længe som muligt. Hans hud er så blød og fin at der ikke er nogen grund til at "ødelægge" det med sæbe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.