Graviditeten, maven, hvordan og hvorledes..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.088 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. november 2008

LineD

Hejsa alle sammen!
Nu kommer der en række meeeeeget dumme spørgsmål fra mig...

Gemalen og jeg er jo igang med projekt baby, men vi sad og fundere over nogle ting igår som vi ikke rigtig ved noget om...

Da i tog en hjemmetest der viste positiv - Hvad så?
Går man ned til doktor manden og får tjekket igen eller hvordan? Og skal man egentlig derned og melde, hallo undskyld mig her doktor, jeg er gravid?

Hvordan forløber hele det show der? Man skal jo også have tid til scanninger..

Og så det spørgsmål som manden min gerne vil vide 60.png

HVORNÅR kan man begynde at se det på maven? (Han glææder sig sådan ... så han går jo og glor på maven konstant, selvom vi jo stadig "bare" prøver)...

Sorry de dumme spørgsmål, håber i bærer over med jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2008

quar20

Hej..
Jeg tog en hjemmetest som viste positiv hvorefter jeg ringede til min læge og fik en tid hos hende, da hun også skal tage en test på dig, og undersøge dig og lave en vandre journal og snakke med dig, og bestille tid til skanninger osv.

Derefter modtager du brev fra det sygehus hvor du er koblet til, hvor du får tid til skanning til Nakkefoldsskanning og Misdannelsskanningen.

Og hvornår man kan se det på maven. Ja det er vidt forskelligt fra kvinde til kvinde. Nogle kan man se det på allerede i uge 12 og andre kan man slet ikke se det på. Min fætter's mor kunne man intet se på. Overhovede intet, og det var rimelig vildt. Med mig tja. der har vi ikk kunne holde det skjult siden uge 13.

Håber du fik svar på dine spørgsmål.

Knus Maria

p.s

Held og lykke med projekt baby

Anmeld

17. november 2008

LineD

quar20 skriver:

Hej..
Jeg tog en hjemmetest som viste positiv hvorefter jeg ringede til min læge og fik en tid hos hende, da hun også skal tage en test på dig, og undersøge dig og lave en vandre journal og snakke med dig, og bestille tid til skanninger osv.

Derefter modtager du brev fra det sygehus hvor du er koblet til, hvor du får tid til skanning til Nakkefoldsskanning og Misdannelsskanningen.

Og hvornår man kan se det på maven. Ja det er vidt forskelligt fra kvinde til kvinde. Nogle kan man se det på allerede i uge 12 og andre kan man slet ikke se det på. Min fætter's mor kunne man intet se på. Overhovede intet, og det var rimelig vildt. Med mig tja. der har vi ikk kunne holde det skjult siden uge 13.

Håber du fik svar på dine spørgsmål.

Knus Maria

p.s

Held og lykke med projekt baby

Super! Tusind tak for svar 60.png

Det gav ro i sindet 60.png Det er altid sådan lidt nervepirrende når man føler man gerne vil vide det hele hehe 60.png

Og mange tak for de krydsede fingre 60.png Det er i næste uge det gælder 60.png

Anmeld

17. november 2008

SaNiNa

hos mig kan man se det nu jeg er i uge 12 og man er ikke i tivil om at jeg er garvid.

Anmeld

17. november 2008

mamamoye

Hejsa...

I behøver ikke melde det til lægen før skal have lavet vandrejournal..
Da der ikke er noget der hedder en falsk posetiv test mm man er i hormonbehandling eller medicinsk behandling..
Det er de færreste læger der faktisk gør noget før man er otte uger henne. Det er der omkring de laver VJ og prøver.

Og de skal nok sørge for at give besked til det sygehus i nu skal føde på om scanninger osv.

Det forskelligt hvornår man kan se en mave og det gælder an på hvordan man ser ud. Jeg er 16 uger henne og ligner en spærre ballon he he, men det er så også min nummer to jeg venter.

Men held og lykke med det, det er en fantastisk tid på trods af skavanker...

Anmeld

17. november 2008

twinboys

Hej på mig kunne man se det i uge 7, men jeg ventede jo også tvillinger...

Majbritt

Anmeld

17. november 2008

Lykkelig Mor til 2

Hej...

På mig kunne det nesten ikke sees at jeg var gravi før uge 23ca, da hadde jeg en lille lille mave!!!Jeg kan huske jeg var så skuffet.. Slik var det begge gangene jeg var gravid!!!

Anmeld

17. november 2008

A.

hmmm...selvfølgeligt skal man da melde det til lægen da det er meget forskeligt fra læge til læge hvornår de laver vj og blodprøver nogen laver det når man er 5 uger henne og andre når man er 10 uger henne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.