Dobbelt Statsborgerskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2008

monstar99

man skal bare passe å med det med dobbelt statsborgskab.
MIn mand er født i danmark og er dansk statsborg men selvom det i følge dansk lov er umuligt er han også tyrkisk statsborg med tyrkisk pas.

Hvilket har gjort vores liv lidt mere indviklet.
Da min mand var 18år blev han kaseret til det danske militær pga. dårlig ryg.
Ugen efter fik han brev om at han var blevet indkaldt til det tyrkiske.

Efter at hans mor købte et nyt dansk og tyrkisk pas og skaffede en masse papir på tyrkisk, tog min mnad og en vi der var god til tyrkisk til den tyrkiske ambasade,
og fik det udsad.

Problemet er nu at det er udløbet og vi ikke kender nogen mere som er så gode til tyrkisk at de kan hjælpe os, med at få først udsad hans militær og derefter opsagt sit tyrkiske statsborgskab.

Hvilket gør at vi ikke kan rejse til tyrkiet.
Hvis vi tog der ned ville Militær politi står og vente på min mand og tage ham ind til aftjening af værnepligt med det samme.

Så jeg synes dobbelt statsborgskab kun er til besvær.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2008

3rollinger

Miamaja skriver:

new hampshire er et dejligt sted at bo har jeg hort kan slet ikke forstaa hvordan du klarer at have to smaa born og at arbejde fuldtid (ja, ved godt mange gor det) men det kraever en del, ikke?

Nu ved jeg godt du ikke har skrevet det til mig, men da jeg staar i samme situation svarer jeg lige .

Jeg tror kodeordene for at have to smaa boern og fuldtidsarbejde er organisation og logistik, og en masse energi.

Jeg har ogsaa fuldtidsarbejde og arbejder fra 8-16 uden pause (hernede er arbejdsuge 40 timer). Heldigvis er jeg meget glad for mit arbejde naar det nu SKAL vaere og det skal det desvaerre da det ellers ikke kan loebe rundt oekonomisk. Men hvis jeg kunne ville jeg meget gerne arbejde halvtids.

Arbejder du ikke?

Knus
Trine

Anmeld

18. november 2008

Miamaja

Trine Spanien skriver:

Nu ved jeg godt du ikke har skrevet det til mig, men da jeg staar i samme situation svarer jeg lige .

Jeg tror kodeordene for at have to smaa boern og fuldtidsarbejde er organisation og logistik, og en masse energi.

Jeg har ogsaa fuldtidsarbejde og arbejder fra 8-16 uden pause (hernede er arbejdsuge 40 timer). Heldigvis er jeg meget glad for mit arbejde naar det nu SKAL vaere og det skal det desvaerre da det ellers ikke kan loebe rundt oekonomisk. Men hvis jeg kunne ville jeg meget gerne arbejde halvtids.

Arbejder du ikke?

Knus
Trine

nej, jeg gaar hjemme og passe den lille og huset. savner slet ikke at arbejde

Anmeld

18. november 2008

3rollinger

Miamaja skriver:

nej, jeg gaar hjemme og passe den lille og huset. savner slet ikke at arbejde

Det tror jeg faktisk umiddelbart heller ikke jeg ville. Jeg er godt til at underholde mig selv.

Anmeld

28. juli 2013

Ida Jefsen

Millepus skriver:

Hvad mener du?
Hvis denne lov bliver vedtaget er det netop at vi faar lov til at beholde vores danske statsborgerskab, hvis vi vaelger at blive amerikanske statsborgere. Som det er nu er det kun muligt at have dobbelt statsborgerskab, hvis man er foedt ind i det. F.eks har mine boern baade danske og amerikanske pas.

Som det er nu vil jeg aldrig nogensinde soege om amerikansk statsborgerskab, da jeg altid vil have muligheden for at komme hjem til Danmark.

Camilla

Camilla, ville du være intereserret i at snakke lidt med mig? Jeg er dansk og bor i Portland, OR med min amerikanske kæreste. Vi planlægger at starte familie indenfor det næste år, og jeg har brug for nogle gode råd fra folk der har været igennem det amerikanske system. Håber du har tid/lyst til at rådgive en smule .

Tusind tak,

Ida

Anmeld

28. juli 2013

K&S

Ida Jefsen skriver:

Camilla, ville du være intereserret i at snakke lidt med mig? Jeg er dansk og bor i Portland, OR med min amerikanske kæreste. Vi planlægger at starte familie indenfor det næste år, og jeg har brug for nogle gode råd fra folk der har været igennem det amerikanske system. Håber du har tid/lyst til at rådgive en smule .

Tusind tak,

Ida

Hejsa 

Brugeren, du spørger, er ikke længere aktiv 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.