at muligvis skulle fortælle.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

640 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg er 21 år, og er næsten færdig med min uddannelse (om 3 uger)
Jeg er ikke i noget fast forhold men er rimelig tit sammen med en fyr fra mit arbejde. Han er 24, restaurantchef og skal læse videre efter sommeren.
Vi har været on/off i 3 år (det skal lige siges at vores arbejdsplads, består af 5 virksomheder og vi er på hver vores. Men vi har trods alt arbejdet side om side i 2 år) uden at det bliver til mere, vi er ret kompliceret på det område, men vi holder meget af hinanden og stoler 120% på hinanden, vi kan nærmest læse hinandens tanker.

Vi har dyrket regelmæssig sex i de 3 år vi har kendt hinanden, og han ved at jeg fuldkommen babyskruk (og nej- det er ikke bare for at få babyen. Mange i min vennekreds har børn og jeg har været helt up front, så jeg ved hvad jeg skulle gå ind til), jeg er ikke på p-piller og vi bruger ikke andet beskyttelse så skulle det ske, kan vi ikke bebrejde hinanden.

Men nu har jeg på fornemmelse at det er sket og jeg er smadre nervøs for at fortælle ham det.
Jeg kan stadig ikke tage testen, så jeg er vel bare velforberedt når jeg spørger:

Hvordan skal jeg fortælle ham det?
Hvis det altså er..

den babyskrukke-håbløst forelsket kokkeelev.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Tystys14

Inviter ham ud, og fortæl det som det er.   Synes det lyder spændene. (Er han så med på at få barnet og opfostre det med dig?)

Anmeld

24. maj 2011

Frøken J.

Se ham ansigt til ansigt og sig det som det er. Som jeg ser det, har du absolut intet at frygte. Jeg går ud fra, at han ved i har dyrket sex uden beskyttelse, hvorfor han absolut ingen ret har til at blive sur, hvis han finder ud af, at du venter dig

Anmeld

24. maj 2011

Mumto3

Jeg ville invitere ham til at 'være med'. Sig at du har på fornemmelsen at der er sket noget, og tag så den test sammen.

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg er nok bare mere bange for hans reaktion.
For han ved at vi ikke bruger beskyttelse, men han har heller ikke givet udtryk for at vil være med i det. Han er en meget kompliceret fyr

Men jeg er nok også mest bange for hvad han gør, for jeg ved ikke om han er med på at opfostre det med mig, da han skal til at læse videre nu her.. Og vi ser kun hinanden når vi arbejder eller knalder..

Anmeld

24. maj 2011

aya-zia

Secrets skriver:

Se ham ansigt til ansigt og sig det som det er. Som jeg ser det, har du absolut intet at frygte. Jeg går ud fra, at han ved i har dyrket sex uden beskyttelse, hvorfor han absolut ingen ret har til at blive sur, hvis han finder ud af, at du venter dig

enig

Anmeld

24. maj 2011

MichellaMalou

vil altså os sige hvis han ved i intet beskyttelse har brugt har han ingen ret til at blive sur for så kunne han jo sige i skulle eller lade være med at komme op i dig . selvom der stadig er chance for du kan blive gravid da der jo kommer sperm ud selvom han ikke er kommet endnu, men synes os du skulle fortælle ham det som det .. 

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Men når jeg fortæller ham det og beslutningen skal tages er det ikke kun ham der er med i det jo, for vi arbejder indenfor samme koncern - hvad med barsel?

Hvad ville mine forældre sige til det på trods af at jeg "kun" er 21?

Hvad gør jeg hvis han ikke vil være med i det ?
- han betyder enormt meget for mig, og jeg ville ikke kunne holde ud at miste ham. Men jeg vil heller ikke miste barnet (hvis altså testen er positiv).

Anmeld

24. maj 2011

SpunkenJo

Jeg syns du skal tage snakken med ham allerede nu inden du tester.

Så har I mulighed for at tale det helt igennem inden det blir helt så alvorligt.... Gav det mening?

Og så skal du ikke komme med en (for dig god) nyhed du ikke ved hvordan blir modtaget

Jeg ønsker dig held og lykke med snakken

Anmeld

25. maj 2011

Anonym trådstarter

Tak for alle de gode svar.. Nu venter vi (jeg) bare på at jeg kan teste..

Jeg har valgt ikke at fortælle ham det før jeg får svar på testen, jeg syntes ikke der er nogen grund til at stresse hverken ham eller jeg mere end vi er i forvejen med arbejde og eksamen, så vil ikke skæke det en tanke før jeg kan teste.

Skønt jeg tænker på det hver dag.. :-)

Kan man mon teste alt for tidligt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.