anna-jonas skriver:
Først vil jeg lige sige tak, for alle jeres søde hilsner i dag...........det er rørende.
Ja.............jeg har jo fødselsdag i dag................og vil høre om der er andre, af jer piger, der har været udsat for omsorgssvigt i barndommen, der har svært ved at glædes over jeres egen fødselsdag?? Jeg har det sådan, at jeg helst ville springe over min fødselsdag.............ta' en sovedag, eller bare glemme den. Min mand, Jan kan slet ikke forstå det, og han prøver virkelig at gøre en masse ud af dagen............men jeg er trist og ..........ja, trist hele dagen. Det har ikke noget at gøre med min fremskredne alder................der sidder bare sådan en lille pige, inde i mig................der glæder sig, og er spændt.............og som bliver så grueligt skuffet og såret.
Jeg har jo oplevet nogle helt forfærdentlige fødselsdage, uden gaver og gæster...................med en mor der bare var skide fuld, og som ikke var særlig sød ved mig. Har haft samme følelser omkring julen...........men det er blevet bedre, fordi det nu handler om at give MINE børn, en super god, tryg og hyggelig jul.
Men altså..........er det normalt at have det sådan?? Føler mig så skide utaknemmelig, over at være trist, når min mand gør så meget, for at glæde mig.
Skriver lige først uden at ha læst de andres svar.
JA, hvor sørgelig det end er så kender jeg godt den følelse. Jeg er "ok" glad når jeg har fødselsdag, men det er ikke sådan at jeg vild glæder mig, Julen er først blevet noget rigtig godt efter jeg har fået børn, ellers kunne jeg godt IKKE glæde mig til jul.
Omkring min mors død sagde jeg dette til min lillebror: "Det var da godt mor døde d. 26 sep og ikke d. 29 sep på din fødselsdag. " Hans svar var: " Det ville ikke ha gjort noget, for så ville hans fødselsdag fået en mening eller betydet noget."
Hos mig blev det bedre, fordi mor stoppede med at drikke og jeg "fik" hende igen, men jeg ville ønske at jeg var mere glad på min fødselsdag. Men jeg har lært at se sådan her på det.
Hvor forkert og dårlig min barndom end har været.. Så kan jeg stadigvæk takke min mor for EN god ting, at ha fået mig, for ellers ville jeg i dag ikke har en god kæreste og 2 dejlige børn.
Så EN god ting har din mor gjort Mette, hun fik DIG.