Omsorgssvigtet >< følelser omkring fødselsdag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.369 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

anna-jonas

Først vil jeg lige sige tak, for alle jeres søde hilsner i dag...........det er rørende.

Ja.............jeg har jo fødselsdag i dag................og vil høre om der er andre, af jer piger, der har været udsat for omsorgssvigt i barndommen, der har svært ved at glædes over jeres egen fødselsdag?? Jeg har det sådan, at jeg helst ville springe over min fødselsdag.............ta' en sovedag, eller bare glemme den. Min mand, Jan kan slet ikke forstå det, og han prøver virkelig at gøre en masse ud af dagen............men jeg er trist og ..........ja, trist hele dagen. Det har ikke noget at gøre med min fremskredne alder................der sidder bare sådan en lille pige, inde i mig................der glæder sig, og er spændt.............og som bliver så grueligt skuffet og såret.

Jeg har jo oplevet nogle helt forfærdentlige fødselsdage, uden gaver og gæster...................med en mor der bare var skide fuld, og som ikke var særlig sød ved mig. Har haft samme følelser omkring julen...........men det er blevet bedre, fordi det nu handler om at give MINE børn, en super god, tryg og hyggelig jul.

Men altså..........er det normalt at have det sådan?? Føler mig så skide utaknemmelig, over at være trist, når min mand gør så meget, for at glæde mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

TbCp

Lige omkring fødselsdage kender jeg ikke til det, min mor har altid være suveræn god til at verfe min far af vejen den dag, så jeg kunne få en god dag.

Men der er andre situationer hvor jeg får det som du beskriver... f.eks. den dag vi havde smidt biletterne væk til den koncert... jeg overreagerede fuldstændig.... jeg kan slet slet ikke klare skuffelser, og jeg er 100% sikker på at det skyldes alle de skuffelser min far har givet mig... at stå som en lille pige med en taske pakket og vente på sin far der aldrig kommer mv.

Så jeg tror på at det skyldes det du er vokset op med...

Nogle ting er så svære at rette op på, lige meget hvor meget man prøver...

Anmeld

24. maj 2011

otlitrom

Du rammer mig lige i hjertet! Mit svar er JA! Jeg ville ønske at 4. april kunne soves væk, for ikke at blive mindet om de dumme fødselsdage (eller mangel på samme) tidligere. For mig er det bare en dag.. For det meste med lidt ondt i maven og "nårh ja, jeg har vist ikke den store familie"-følelse..

Julen har været præcist det samme. For mig kunne man godt annulere julen før i tiden. For for mig blev det altid et skænderi om, hvilken af mine forældre jeg ville holde den sammen med. Jeg valgte altid min far og min mor blev stikhamrende tosset og jeg skulle høre for det hele året, indtil næste jul Julen har som oftest været mig, min far og måske min farfar. 3 mennesker juleaften er bare ikke nok til at nå om træet

Nu har jeg fået en dejlig stor svigerfamilie og de har lukket mig ind. Efter jeg holder jul med dem hvert andet år er det blevet noget andet. Der er masser af mennesker, et træ der er ved at vælte pga. pakker til lillesøster og godt humør. Dét er jul! Julen 2010 var jeg jo gravid, og mærkede de første små bobler fra krølfisen.. Så ja, nu handler julen pludseligt også om vores barn. Og jeg kan mærke det gør noget godt for min jul. For en gangs skyld sidder jeg her i maj og tænker "det bliver hyggeligt" uden at få en knude i maven. For fokus er flyttet til noget langt bedre.

Vi holder jul i DK i år, sammen med min far. Svigerfamilien er velkomne hvis de har lyst, men i år er det min fars tur!

Nå, en masse ævl.. Men ja! Jeg ved godt hvad du tænker! Det er slet ikke rart!

Jeg håber du får en god dag alligevel. Et stor tillykke skal du i hvert fald ha'!!

Anmeld

24. maj 2011

Vinker

Jeg kender ikke selv til det, men min tanke er umiddelbart at jeg tror at det sagtens kan skyldes at du er blevet svigtet i din barndom. Sådan noget sidder jo bare dybt i ens sjæl og det glemmer man bare ikke!

Sender dig en masse kærlige knus og kram

Anmeld

24. maj 2011

Ida.

Hver gang jeg læser og hører om alle jer skønne og dejlige mennesker, der har oplevet svigt - svigt fra lige præcis de mennesker, der burde have været jeres primære omsorgspersoner - så får jeg så inderligt ondt inden i. Dit indlæg Mette og Anna og Tinas med giver mig tårer i øjnene og ondt i maven. Der er bare ingen børn, der burde opleve den slags svigt - ingen børn skal opleve nogen form for svigt! Det er bare så stjerneuretfærdigt er det!!!

Det giver al mening i verden, at du/I har det sådan! Men ØV hvor kan jeg ikke lide, at du skal have det på den måde...øv øv øv....

Håber alligevel du får en god dag - at Anna tegner dig en tegning med prinsesser, lagkager, lys og flag, så hendes glæde over, at mor har fødselsdag kan smitte lidt af på dig!

Anmeld

24. maj 2011

JustAnotherName

Et knus ...Det er hvad jeg lige kan byde ind med 
Men det kommer fra hjertet!!

Anmeld

24. maj 2011

sarahb

kender det ikke søde, men du fortjener et
Og Mette du er SÅ meget VÆRD til at blive fejret og blive hygget omkring, for du er SUPER meget værd i manges øjne! Og så fortjener du det i de grad.... !
Tænk på din mand elsker dig så højt at han vil gøre alt for du får en fantastisk dag og ungerne glæder sig som børn til juleaften for at synge for mor og give gaver. Du er ALT værd i deres øjne og du er i den grad værd at blive fejret for den fantastiske kvinde, kone og mor du er!

Anmeld

24. maj 2011

otlitrom

sarahb skriver:

kender det ikke søde, men du fortjener et
Og Mette du er SÅ meget VÆRD til at blive fejret og blive hygget omkring, for du er SUPER meget værd i manges øjne! Og så fortjener du det i de grad.... !
Tænk på din mand elsker dig så højt at han vil gøre alt for du får en fantastisk dag og ungerne glæder sig som børn til juleaften for at synge for mor og give gaver. Du er ALT værd i dine øjne og du er i den grad
værd at blive fejret for den fantastiske kvinde, kone og mor du er!

Smukt, Sarah! Og sandt!!

Anmeld

24. maj 2011

lion

anna-jonas skriver:

Først vil jeg lige sige tak, for alle jeres søde hilsner i dag...........det er rørende.

Ja.............jeg har jo fødselsdag i dag................og vil høre om der er andre, af jer piger, der har været udsat for omsorgssvigt i barndommen, der har svært ved at glædes over jeres egen fødselsdag?? Jeg har det sådan, at jeg helst ville springe over min fødselsdag.............ta' en sovedag, eller bare glemme den. Min mand, Jan kan slet ikke forstå det, og han prøver virkelig at gøre en masse ud af dagen............men jeg er trist og ..........ja, trist hele dagen. Det har ikke noget at gøre med min fremskredne alder................der sidder bare sådan en lille pige, inde i mig................der glæder sig, og er spændt.............og som bliver så grueligt skuffet og såret.

Jeg har jo oplevet nogle helt forfærdentlige fødselsdage, uden gaver og gæster...................med en mor der bare var skide fuld, og som ikke var særlig sød ved mig. Har haft samme følelser omkring julen...........men det er blevet bedre, fordi det nu handler om at give MINE børn, en super god, tryg og hyggelig jul.

Men altså..........er det normalt at have det sådan?? Føler mig så skide utaknemmelig, over at være trist, når min mand gør så meget, for at glæde mig.

Skriver lige først uden at ha læst de andres svar.

JA, hvor sørgelig det end er så kender jeg godt den følelse. Jeg er "ok" glad når jeg har fødselsdag, men det er ikke sådan at jeg vild glæder mig, Julen er først blevet noget rigtig godt efter jeg har fået børn, ellers kunne jeg godt IKKE glæde mig til jul.

Omkring min mors død sagde jeg dette til min lillebror: "Det var da godt mor døde d. 26 sep og ikke d. 29 sep på din fødselsdag. " Hans svar var: " Det ville ikke ha gjort noget, for så ville hans fødselsdag fået en mening eller betydet noget."

Hos mig blev det bedre, fordi mor stoppede med at drikke og jeg "fik" hende igen, men jeg ville ønske at jeg var mere glad på min fødselsdag. Men jeg har lært at se sådan her på det.

Hvor forkert og dårlig min barndom end har været.. Så kan jeg stadigvæk takke min mor for EN god ting, at ha fået mig, for ellers ville jeg i dag ikke har en god kæreste og 2 dejlige børn.

Så EN god ting har din mor gjort Mette, hun fik DIG.

Anmeld

25. maj 2011

Karo

Nej det kender jeg ikke selv til, men bliver frygtelig ked af at du gør Mette.

Jeg kan kun være enig med de andre piger i at du er en fantastisk kvinde, og at du af alle kvinder fortjener at blive fejret. En fødselsdag skal være en god og dejlig dag som man glæder sig til og som er helt speciel for en selv. Jeg er ikke et sekundt i tvivl om at alle dine 3 børn bliver fejret af dig af Jan og at børnene glæder sig hvert år. Så hvorfor skulle du ikke også..........................?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.