Hvad fik jeres babyer at spise i 4 måned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.073 visninger
21 svar
0 synes godt om
16. november 2008

JasminsMoar88

mmvh JasminsMor88

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2008

MorCamilla

Mikkel levede udelukkende af modermælkserstatning ind til han var ca ½ år gammel...

Anmeld

16. november 2008

A.

puha ja men alt muligt..alle slags frugt udover citronfrugter
grønsager ud over fennikel,spinat
vælling
grød alle slags
the
vand
juice osv.

Anmeld

16. november 2008

JasminsMoar88

Okai min datter lever kun a MME hun er 4 måneder og 2 uger ... men er det mon nok eller skal hun til at starte på noget mere?

Anmeld

16. november 2008

Lykkelig Mor til 2

Hej..

Jeg starte med grød fra nestle med banan smag med litt fruktmos til! Kan også selv lave grøden, men jeg syntes det var enkles å købe!. Vi starte forsiktig opp, fik nesten ingen ting de første gangene.Min dreng var også kun 3 halv mnd når vi startet..

MVH LInda...

Anmeld

16. november 2008

eliasogmor

JasminsMoar88 skriver:

mmvh JasminsMor88

elias fik hjemmelavet grød...med lidt frugt engang i mellem..

rismels grød:
1,5 spsk rismel
1 dl vand
1/2 dl mm e

vand op at koge, i med rismel , rør rundt til det blir til grød, put mm e i. og lad det blive på kogepladen lidt....lad det køle af , er nu parat til servering...

Anmeld

16. november 2008

charlottekri

jeg lagde ud med rismelsgrødsom er mild mod maven og så gik jeg langsomt over til havrefrød og øllebrød med tiden. altså det skal jo selvfølgelig være grød af en eller anden art.. du kan købe en bog på apoteket der hedder noget med mad til spædbørn. der står noget omkring tidlig og sen overgangsfase og jeg synes at den er rigtig god med både gode råd og opskrifter. min sundhedsplejerske gik ud fra den bog og bruger den som opslagsværk, så den må jo ikke være helt ringe

Anmeld

16. november 2008

Fam. Madsen

min søn begynde at få

kartofelmos med grønsager
ris grød
hires grød
the
vand
frugt grød

hun kan sagtens leve af MME men hun vil også have godt af grød60.png

Anmeld

16. november 2008

A.

JasminsMoar88 skriver:

Okai min datter lever kun a MME hun er 4 måneder og 2 uger ... men er det mon nok eller skal hun til at starte på noget mere?

hmmm..hvis hun trives på MME og viser ikke interesse i andet mad så kan du måske vente lidt..ta´snak med din SP..

Anmeld

16. november 2008

JonTri

Hej... min søn startede med at få grød mm lige inden han blev 4 mdr. Han var klar til det og meget sulten. Han startede med risgrød da det minder mest om mælkesmagen... jeg er mest til det der ikke er fyldt med forskellig smag af frugt mm. Til dette fik han hjemmelavet æblemos. Sveskemos, pæremos er også godt.
Han har desuden fået vælling, men det er han ikke vild med... heller ikke kartoffelmos og lign er populært.
Har hørt at det er godt at introducere grøntsager inden frugtmos...

Man kan købe sundhedsstyrrelsens bog om mad til småbørn på apoteket... den kan jeg kun anbefale Knus Rikke

Hvis du selv laver grød så husk en skefuld fedtstof...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.