nybagt mor, hjælp mig lige :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

hekran

NinaSophia skriver:

jeg har bidt tænderne sammen, og det lykkes. jeg stoppede med mme til natten, og har holdt hovedet ovenvande, og nu kan jeg amme hende 100%, uden det gør ondt eller bløder, svier eller tårende er på vej, det er en befrielse, jeg elsker at amme nu, hvor før var det pligt pga maden men nu... der er det en fornøjelse og jeg kan slappe af og det er faktisk behageligt for jeg kan se hun nyder det nu og laver store  synke lyde ´+ hun sover længere tid så nu bliver hun mæt og er meget mere tilfreds.

.

Hvor er du sej!!! Tillykke. Du er hermed min helt og jeg vil klamre mig til din historie, når jeg selv skal i gang med et ammeforløb. Termin om 9 dage  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

salix

først tillykke med den lille...

kan se du har fået mange gode råd og jeg har ikke læst dem alle så ved ikke om jeg gentager nogen her inde...

MEN da jeg havdre dette problem med min nr. 2 (og oplevede det kun med nr.2) viste det sig at han havdre for kort tunge og læbebånd så han kunne ikke sutte ordenligt det blev fikset og ja sammen med at det blev fikset og jeg købte naturskalder til at bære mellem brystet og ammeindlæget var problemet løst i løbet af få dage...

håber du finder en løsing som ikke indebære MME med mindre du helst vil dette

Anmeld

31. maj 2011

Fru.Mäes <3

KÆFT du er sej altså

Jeg gav sku op - magtede simpelthen ikke at have ondt hele tiden.

Men endnu engang, du er FUCKING SEJ

Anmeld

31. maj 2011

JustAnotherName

Brug ULD-ammeindlæg - ikke andre slags!!

Der findes salve, som man kan smørre vorterne med.

HÆNG I - Det skal nok blive bedre!

Hun spiser nok så hyppigt, fordi din mælk først lige et løbet ordentligt til? ...Spiser hun non-stop, eller ligger hun også og blunder lidt ved brystet? ....Hun skal jo ikke bruge dit bryst som sut/trøst/tryghed, kun. Hun skal spise. Og ellers må hun ligge tæt hos dig og få nærhed og kropskontakt uden at have vorten i munden.

Det er vigtigt at hun får rigtigt fat, og ikke "sutter skævt" på din brystvorte. Selv blev mine brystvorter suttet så slemt i stykker, at der gik et stykke af  ....Jeg græd og skreg også hver gang jeg skulle ligge hende til. Og det er jo svært for vorten at héle op, når man konstant skal amme igen. Her gik der 6 uger fra fødsel inden jeg kunne amme smertefrit. Men mine brystvorter gik som sagt også decideret I STYKKER!

Hæng i. Det er altid svært og ømt og hårdt i starten. Men det skal hurtigt nok blive bedre og bedre. Og til sidst er det easy pice of cake - og så vil det være alle tårer og smerter værd ...bagefter!

Det var det for mig. Så mit bedste råd er - Brug ULD-ammeindlæg!
Og hæng i og hold ud

Anmeld

31. maj 2011

JustAnotherName

NinaSophia skriver:

jeg har bidt tænderne sammen, og det lykkes. jeg stoppede med mme til natten, og har holdt hovedet ovenvande, og nu kan jeg amme hende 100%, uden det gør ondt eller bløder, svier eller tårende er på vej, det er en befrielse, jeg elsker at amme nu, hvor før var det pligt pga maden men nu... der er det en fornøjelse og jeg kan slappe af og det er faktisk behageligt for jeg kan se hun nyder det nu og laver store  synke lyde ´+ hun sover længere tid så nu bliver hun mæt og er meget mere tilfreds.

.

Læser så lige dette indlæg nu...
Hvor glædeligt at læse   Hvor er det FLOT af dig, at du ikke opgav!
Det havde mange gjort! Men du fortsatte. Og det går allerede meget bedre. FEEEEDT MANNER!!    Du er sej!

Anmeld

1. juni 2011

boogie30

Tillykke med hende.

JA,det er helt normalt af have så ondt.Jeg var ved af blive vanvittig pga smerter i mine bryster da jeg begyndte af amme.Mht om hun bliver mæt -husker du af spise masser af små måltider i løbet af dagen?For hvis ikke du får spist,er der jo heller ingen næring i din mælk.Man siger jo af en nyfødt skal have mad ca en gang hver anden- tredje time?Din amning må ikke vare længere end max ½ time,på den tid burde hun blive mæt.Men husk og spis!

Anmeld

1. juni 2011

NoName

SanneL skriver:

Hejsa

Prøv brandsårsplaster fra Apoteket. En smule dyrt, men helt klart det hele værd!

Enig.

Anmeld

2. juni 2011

twiggi

FrøkenHedegaard skriver:

KÆFT du er sej altså

Jeg gav sku op - magtede simpelthen ikke at have ondt hele tiden.

Men endnu engang, du er FUCKING SEJ

tusind tak

Anmeld

2. juni 2011

Gaia

På apoteket kan du få noget brystsalve. Det plejer at stå sammen med deres andre produkter til babyer. det virkede rigtig godt på mig. Så sammen med alle de andre gode råd du har fået, så tænker jeg at det nok skal gå . ja den første uge til 14 dage kan det være ret smertefuldt, men synes du skal prøve at holde ud, du kan evt. supp. i en periode med mme, hvis det er det du vil..men der er jo en vis risiko for at han så vender sig til at det er nemmere at få mælken ud af flasken end af brystet og det kan jo medføre at han ik vil have bryst. men som regel skal man give dem flaske i længe perioder før de fravælger bryst. jeg var så heldig (eller hvad man nu siger) at jeg både kunne give flaske og bryst i ca. 5 1/2 mrd inden hun fravalgte brystet. Så Det kan sagtens lade sig gøre at mixe det.

En metode som vi lærte på barselsgangen var denne:

at Du kan give lidt mme i en lille kop (sådan en man bruger til f.eks. hostesaft). Den holder du den hen lige ved hans underlæbe så mælken rører og hæld lidtt og så vil han bruge tungen til at tage det med. det var den måde vi gjorde de på de første to/tre måneder da hun desværre ikke blev mæt af min mælk alene.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.