Ny rytme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

657 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Prinsessens'Mor<3

Hej piger..

Maja er nu de 3 mdr og sover ved siden af os i sengen.. Hun har på ingen måde fast søvn rytme, er det for tidligt eller burde hun have en fast rytme, med middags lure og i seng? Hun er umulig og bøvlet og græder når hun bliver træt og så er hun svær og få til og sove, og vil kun i mine arme.. Men hun sover ca 2-4 lure i løbet af dagen tror jeg og på alt mellem 10 minutter til 3 timer, jeg prøver nogen gange og ligge hende i sin tremmeseng. men inten vågner hun eller sover kun en times tid.. Om aften/natten sover hun pænt, men der kan hun sove fra 19-05 og andre dage fra 23/00-06 ca.. Kunne godt tænke mig måske og få det lidt mere rytmisk så hun ikke når der til hvor hun pyldre og er sur.. Og hvis (ikke et krav) det kan lade sig gøre så muligvis få hende til og sove lidt længere, men er det lyst så skal man op synes hun jo..  

Og så ville jeg høre hvornår i begyndte og lade dem sove i deres egen seng på deres eget værelse? og hvordan lavede i overførrelsen fra jeres seng til eget værelse?

Er slet ikke klar til det endnu, men vi har snakket om måske og begynde en stille og rolig overførrelse fra vores seng til hendes i sove værelset og så senere på hendes, og det skulle måske starte her når Mike har sommerferie, hvis moren og Maja er klar selvfølgelig..

Men råd, tips og erfaringer modtages gerne..

- Malene & Maja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Prinsessens'Mor<3

MaleneS2011baby<3 skriver:

Hej piger..

Maja er nu de 3 mdr og sover ved siden af os i sengen.. Hun har på ingen måde fast søvn rytme, er det for tidligt eller burde hun have en fast rytme, med middags lure og i seng? Hun er umulig og bøvlet og græder når hun bliver træt og så er hun svær og få til og sove, og vil kun i mine arme.. Men hun sover ca 2-4 lure i løbet af dagen tror jeg og på alt mellem 10 minutter til 3 timer, jeg prøver nogen gange og ligge hende i sin tremmeseng. men inten vågner hun eller sover kun en times tid.. Om aften/natten sover hun pænt, men der kan hun sove fra 19-05 og andre dage fra 23/00-06 ca.. Kunne godt tænke mig måske og få det lidt mere rytmisk så hun ikke når der til hvor hun pyldre og er sur.. Og hvis (ikke et krav) det kan lade sig gøre så muligvis få hende til og sove lidt længere, men er det lyst så skal man op synes hun jo..  

Og så ville jeg høre hvornår i begyndte og lade dem sove i deres egen seng på deres eget værelse? og hvordan lavede i overførrelsen fra jeres seng til eget værelse?

Er slet ikke klar til det endnu, men vi har snakket om måske og begynde en stille og rolig overførrelse fra vores seng til hendes i sove værelset og så senere på hendes, og det skulle måske starte her når Mike har sommerferie, hvis moren og Maja er klar selvfølgelig..

- Malene & Maja

Ingen?

Anmeld

23. maj 2011

Zeus

http://www.morsbaby.net/atsoveigennem.htm

Den side hjalp os herhjemme så meget

Anmeld

23. maj 2011

lukasmor

Lukas er også 3 måneder og har bestemt også sin egen rytme.. Dog vælger han at sove på samme tidspunkt hver aften så det har vi da i det mindste at gå efter

Følger lige med

Anmeld

23. maj 2011

Zeus

Og nu står der spædbarn rigtig mange gange i løbet af den første tekst, men bare overse det  

Anmeld

23. maj 2011

misslea

Hej piger..

- Malene & Maja

Hej Malene...

Det er bare SÅ forskelligt, hvornår de små finder en rytme! Wilma var ret hurtigt til at finde en rytme! Da hun var ca. 6 uger faldt hun i søvn ved 2300 tiden (sov også en god lang lur om aftenen inden) og vågnede kl. ca. 6 Uden at få mad. For hver uge der gik, sv hun en ekstra time, og da hun var 9 uger sov hun fra 23-9!

Da hun var ca. 3 mdr. kunne vi for første gang lade hende falde i søvn selv, uden at ligge i vores arme. Førhen havde hun bare ligget i vores arme, og når hun sov lagde vi hende ned i liften.

Den første uge af hendes liv sov hun imellem os. Derefter sov hun i sin lift, som stod imellem os i sengen. Da hun var fem uger, flyttede vi hende ned i sin egen seng, dog stadig i liften. Det var intet probrem. Det skal lige tilføjes, at hendes seng står i vores soveværelse, og nu hvor hun er 7½ måned, sover hun stadig i vores soveværelse! Hun sover igennem, og vi sover fint.... så her bliver hun lidt endnu...!!!

Ligger hun direkte i jeres eng, eller har I prøvet at putte hende ned i en lift eller lign, når hun er faldet i søvn!??? Vi havde stor succes med liften, fordi den stadig stod i vores seng, og derfor kunne hun stadig fornemme os!! Det var en blød overgang tror jeg....

Mht. længden af søvn, så tror jeg ikke, at der er så meget at gøre endnu... Tror stadig hun er for lille til, at man kan "manupulere" med søvnen - hvis du forstår?

Håber ikke det blev alt for rodet... men spørg endelig, hvis der er noget, der skal uddybes... heheh

Anmeld

23. maj 2011

Zeus

Inde på den samme side, skriver de også om rutiner.. Om hvordan man kan gentage hele dagen, mad-lege-sove-mad-lege-sove, så den lille kommer ind i en fast og forudsigelig rytme.. Så ved man også nogenlunde som mor, hvorfor den lille er ved at blive irriteret, når man ved, at han lige har spist og har leget, jamen så er det nok sovetid.. Og det samme den anden vej, han har lige sovet og nu spist, jamen så er det nok legetid..

Og som de også skriver, så er det ikke for at presse den lille ind i en rytme, men det handler om, at DU ved hvad der er bedst for din baby, det gør din baby ikke...

Anmeld

23. maj 2011

Mor til prinsessen :-)

Hej piger..

- Malene & Maja

jeg var ikke klar til da min datter sov på sit værelse, men det gjorde hun da hun var 2 måneder. Grunden er at hun begynte at sove igennem.... men jeg måtte ind og kigge til hende MANGE gange de første par uger og gør det stadig engang imellem

faste søverytmer... hmm... den er svær, tror det er meget forskelligt fra barn til barn.... :-)

Anmeld

23. maj 2011

Papaya

Hej med dig...

Det er så forskelligt med hvordan baby'er sover, men jeg kan jo fortælle hvordan vi gjorde med vores lille Paya.

Hun var også ca. 3 mdr da hun begyndte at sove i hendes vugge ved siden af mig, og der ville hun heller ikke sove i starten, men jeg prøvede så at ligge en bluse som jeg har haft på (ved godt det lyder lidt klamt) ved siden af hendes hovede i vuggen så hun følte at jeg var ved hende hele tiden og det virkede meget godt... For hun sov nemlig ikke ret længe da jeg lagde hende i vuggen indtil jeg fandt ud af det med blusen! Og det med den rytme om dagen den fik vi heller ikke helt før hun blev 4-5 mdr. Jeg havde det rigtig svært ved at hun selv skulle sove i vuggen, og endnu sværere da hun skulle i hendes eget værelse! Men for en uge siden lagde jeg hende i hendes seng på hendes eget værelse (selvom hverken mor eller far var klar til det) og der må jeg altså sige at jeg fortryder intet! Hun sover meget bedre om natten og bliver ikke forstyrret af os eller hunden.

Lige nu er er Paya 6½ mdr og sover ca. fra 20.00-6.00 nogen gange 7.00 (hvis jeg er heldig) Og hun sover ca. 3 gange om dagen nogen gange 4 hvis hun ikke sover ret længe... Hun sover mellem 1½-2½ timer ad gangen og er vågn i max 3 timer så skal hun puttes igen! Og hun sove altid ude i barnevognen om dagen!

Det var så lidt om hvad vi gør med søvn, håber at det kunne hjælpe dig lidt!

Hav en dejlig aften.. Godnat..

Anmeld

23. maj 2011

Angelspot

Hej piger..

- Malene & Maja

Uha, det lyder som min Oliver for en måned siden

Men det blev der lavet om på, da jeg lærte ham at kende rigtig og tyde de signaler han sender på de forskellige tider af døgnet, alt efter hvad han vil. Nu hvor han er 3 mdr (i morgen ) gaber han og gnider sig i øjnene når han er træt. Han bliver også halv pylret og græder lidt klynke agtigt. Jeg prøver at lægge ham til brystet for at se om han er sulten, og hvis han er træt, så afviser han måltidet ved at begynde at klynke og små græde. Så ved jeg at han er træt og så putter jeg ham.

Jeg fik meget hjælp af en bog (kan ikke lige huske hvad den hedder, men vil gerne undersøge det hvis du ønsker det), som hjalp mig med nogle teknikker til at putte ham.

Da han var ca 2 mdr, begyndte jeg at putte ham det samme sted, med samme ritualer og det virkede lynhurtigt på ham! Jeg giver ham mad, så går vi ind på puslebordet og får nattøj på. Derefter går vi ind i soveværelset og ruller gardinerne for og så lægger jeg ham i vuggen. Han får sin sut og jeg lægger en stofble op til hans hoved som han elsker at putte med. Så synger jeg Den lille Ole et par gange, kysser ham på panden og siger godnat. Og så går jeg ud af rummet og så sover han med det samme!

Det var et MIRAKEL da vi fik vores rytme, især om natten! Om dagen ser det sådan ud: Han vågner ca kl 6-7 stykker om morgenen. Han spiser og vi leger lidt i sengen. Derefter går vi ind og får tøj på og jeg spiser morgenmad. Der går MAX 1 time efter at vi er stået op, så er han træt igen. Så sover han en lille time. Herefter er han vågen ca et par timer hvor han er rigtig aktiv! Så blir han træt og jeg putter ham i barnevognen og så sover han gerne 3 timer ca. Så er han vågen ved 15/16 tiden og er det et par timer. Så får han en lille lur på en halv times tid og så er han vågen til vi putter ham for natten mellem 19 og 20. Han vågner kl 3 om natten for at spise, men sover med det samme jeg lægger ham i vuggen igen!

Vi startede med at have ham i sengen og sove, derefter i liften imellem os. Så flyttede vi liften over i vuggen (da han var ca 2½ mdr og nu er liften vøk da han er blevet for stor, så nu sover han i vuggen. I barnevognen sover han i sleebee'en.

Husk på at gøre det hele så genkendeligt for dit barn som muligt. Lav de samme ting når der skal ske noget, læg hende til at sove på de samme tidspunkter og det samme sted hver gang og put hende MED DET SAMME du ser hun er træt. Det er nemlig for sent hvs man liiiige strækker den til filmen er slut eller hun blir meget ked af det!

Derudover synes jeg det er noget af et spring at gå fra at hun sover hos jer, til at komme på eget værelse. Men det er en vurderingssag selvfølgelig Evt starte med at putte hende fast om dagen derinde, så hun vænner sig til det. Så er overgangen til natten ikke så drastisk når den tid kommer, da det er et sovested hun er vant til Oliver kommer nok først på eget værelse når han er 6 mdr, indtil da må han sove ved siden af min seng.

Puha en smørre, håber det kan bruges, jeg var selv desperat efter råd for en måned siden, så skriv endelig hvis jeg kan hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.