Hjælp hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

646 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Mausi

Min datter er stoppet med at få kakao og mælk da vi fandt ud af hun fik ondt i maven af det, og så drak hun sig mæt i det og ville ikke rigtig spise meget i løbet af dagene. Hun har fået laktolose da hun ikke selv kunne komme af med afføringen, jeg synes ikke det er den rigtige løsning af give laktolose, har prøvet at lave havregrød med kanel og sukker på men hun vil ikke spise det, i dag har jeg købt rubrød med kerner og ville give hende det med leverpostej og agurk hun spøttede det ud igen. Jeg ved det er meget vigtigt hun får nok væske hverdag, og får gået en masse ture.

Hvad skal jeg gøre for at hun synes det er spændene at spise maden? I lørdags kastede hun op en enkelt gang og havde så ondt i maven, det var først i går hun havde afføring 2 gange men det var smertefudt for hende og hun var meget ked af det i flere timer. Her til aften har hun spist ris og brun sovs, hun gider ikke spise kød jeg har prøvt med mange forskellige ting uden held,  det har kun været tilfældigt når hun har spist frikadeller eller kyllingepølser . Kartofler og sovs, og bananer vil hun gerne spise.

Jeg tvinger hende ikke til at spise men lader hende selv komme når hun er sulten. Hun er en lille spinkel pige på 2 år 5 mdr hun vejer ca 11 kg . Hun har haft afføring en enekelt gang i dag. Ellers stortrives hun og har det godt. Hvis der er nogle derude der gerne vil dele erfaringer med det problem jeg har så skriv venligst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

B&J

Har du prøvet af give hende en banan mad med rugbrødet?

ellers ved jeg ikke lige så meget ud over det er en hård kamp du har gang i og håber det går over

Anmeld

23. maj 2011

Isabels-mor

Hej..

Hvad med at give sojamælk eller rismælk, så det ikke bliver taget helt fra hende.. Kunne være det ville hjælpe lidt med at hun vil spise lidt igen..
Men her hjemme har vi det samme problem. Hvis det stod til min datter drak hun kun mælk og spiste ikke ret meget.. Jeg gør det at jeg giver hende ikke meget på tallerken ad gangen så spiser hun kødet når der ikke er andet tilbage, og har aldrig mælk på bordet.

Håber du kan bruger, men du får også lige en stor

Held og lykke

Rikke og Isabel

Anmeld

23. maj 2011

Mette 28

Ved ikke lige hvad du kan gøre, har en søn der altid har spist meget og meget forskelligt, men ved ikke om du ved at bananer kan give forstoppelse, bare når du nu skriver hun har lidt mave problemer..

Anmeld

23. maj 2011

ABPR

Mausi skriver:

Min datter er stoppet med at få kakao og mælk da vi fandt ud af hun fik ondt i maven af det, og så drak hun sig mæt i det og ville ikke rigtig spise meget i løbet af dagene. Hun har fået laktolose da hun ikke selv kunne komme af med afføringen, jeg synes ikke det er den rigtige løsning af give laktolose, har prøvet at lave havregrød med kanel og sukker på men hun vil ikke spise det, i dag har jeg købt rubrød med kerner og ville give hende det med leverpostej og agurk hun spøttede det ud igen. Jeg ved det er meget vigtigt hun får nok væske hverdag, og får gået en masse ture.

Hvad skal jeg gøre for at hun synes det er spændene at spise maden? I lørdags kastede hun op en enkelt gang og havde så ondt i maven, det var først i går hun havde afføring 2 gange men det var smertefudt for hende og hun var meget ked af det i flere timer. Her til aften har hun spist ris og brun sovs, hun gider ikke spise kød jeg har prøvt med mange forskellige ting uden held,  det har kun været tilfældigt når hun har spist frikadeller eller kyllingepølser . Kartofler og sovs, og bananer vil hun gerne spise.

Jeg tvinger hende ikke til at spise men lader hende selv komme når hun er sulten. Hun er en lille spinkel pige på 2 år 5 mdr hun vejer ca 11 kg . Hun har haft afføring en enekelt gang i dag. Ellers stortrives hun og har det godt. Hvis der er nogle derude der gerne vil dele erfaringer med det problem jeg har så skriv venligst.

Stakkels dig, det er så hårdt at være bekymret for næring/mad/afføring/vægt osv.

Bananer er med til at give træg mave (derfor gode når man har influenza), så måske du skulle give hende mere af andet frugt, også tørrede fx abrikoser, rosiner og dadler -det sætter maven mere igang.

Mht. de ting hun ikke vil spise, så giv ikke op! Her hjemme har det også været lidt en kamp, men jeg prøver at lade være med at tage for meget hensyn, men bare tilbyde hende det samme som vi spiser, og nu spiser hun faktisk alle slags grøntsager....så nogengange må man bare være lige så stædige som de små er

Held og lykke med spiser-projektet -så må jeg gå i gang med mine børns "sove-projekt"  

Hilsen Amanda

Anmeld

23. maj 2011

Kamulla

kan hun måske være overfølsom overfor laktose??? min søn som spæd reagerede ved ondt i maven, og ekstrem hård mave som helt lille... nu reagerer han ved div. sygdomme hvis han får laktose mælk... køber en minimælk der er laktosefri fra Arla til ham... prøv med yoghurt (a38 med hindbærsmag) og fiber flakes til om morgenen.. det er et hit her.. desuden er yoghurt syrnet så der er ikke ret meget laktose deri...

prøvet med stænger af advokado? hjemmelavet grov boller eks. osv...??

kød det kommer... bare bliv ved med at tilbyde.. en dag ville hun spise det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.