grunden til man føder før tid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

794 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

lounika

hey piger....

hvad kan grunden være til at man føder før tid ..min søster tror det skre inden for 14 dage at min lille dreng kommer til verden... jeg er i uge 35+2 i dage.... så hun siger inden 2 juni...  hmm     men tænker på hvorfor...

ud over hvis man har svangerskabsforgifting!

hvorfor går den så i gang før tid? nogle der ved det..

og kan den godt ske at gå i gang helt af sig selv her i uge 35-36?  sådan normal ved at vandet går?

alså mit lille hove tænker og tænker hvornår det mon kunne ske..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

TbCp

Min fødsel gik igang da jeg var 35 + 2... Vandet gik pludselig en morgen. De anede ikke hvorfor jeg fødte for tidligt...

Dog var jeg tidligt i graviditeten blevet sygemeldt pga. risiko for for tidlig fødsel, da jeg havde rigtig mange plukveer.

Anmeld

23. maj 2011

Nemesis

Bakterier kan være skyld i for tidlig fødsel. Der findes en staffylicok bakterie der "spiser" hinderne så vandet går.

Der er også dem hvis livmodermund ikke kan klare vægten og derfor udslettes den og de åbner sig, nogle lang tid før tid.

Så er der fx blærebetændelse som faktisk også kan sætte det i gang for tidligt, hvilket også er grunden til at man bliver behandlet og tjekket under sin graviditet.

Så er der, som du selv nævner, svangerskabsforgiftning.

Der er helt sikkert flere mulige grunde.

:-) Sisse

Anmeld

23. maj 2011

lounika

TbCp skriver:

Min fødsel gik igang da jeg var 35 + 2... Vandet gik pludselig en morgen. De anede ikke hvorfor jeg fødte for tidligt...

Dog var jeg tidligt i graviditeten blevet sygemeldt pga. risiko for for tidlig fødsel, da jeg havde rigtig mange plukveer.

hmm ja det vil jo sige i dag hvos det var mig 35+2..  det underligt at tænke på.... jeg har selv været sygemeldt siden feb på fuld tid og dec og jan på del tid... grundet maneg smærter i ryg og lenn

Anmeld

23. maj 2011

TbCp

lounika skriver:

hmm ja det vil jo sige i dag hvos det var mig 35+2..  det underligt at tænke på.... jeg har selv været sygemeldt siden feb på fuld tid og dec og jan på del tid... grundet maneg smærter i ryg og lenn

Ja det er lidt mærkeligt at tænke på ik
Vi følte os slet slet ikke klar! Og havde heller ingen ting hjemme endnu... "heldigvis" lå vi så 2 uger på Neo, så min mand kunne nå at få barnevogn osv hjem til vi kom hjem...

Anmeld

23. maj 2011

motterhea

Hvis man er ryger, er der også store chancer for at føde for tidligt :/

Anmeld

23. maj 2011

Majeha

Fødte 36+3. Meget spontant uden nogen som helst former for tegn. Var endda til lægetjek 36+0, hvor alt så fint ud. Selvom det måske ikke er sååå tidligt, betragtes det stadig som for tidlig født, og grunden har nok været meget stress og depression under meget af graviditeten. Kom på akut  psyk. afd. og var en masse igennem, men den sidste tid af graviditeten gik det lidt bedre, så havde slet ikke regnet med at han pludselig ville ud.

Anmeld

23. maj 2011

KarinaIda

lounika skriver:

hey piger....

hvad kan grunden være til at man føder før tid ..min søster tror det skre inden for 14 dage at min lille dreng kommer til verden... jeg er i uge 35+2 i dage.... så hun siger inden 2 juni...  hmm     men tænker på hvorfor...

og kan den godt ske at gå i gang helt af sig selv her i uge 35-36?  sådan normal ved at vandet går?

Hej...

Min første fødsel gik igang da jeg var i uge 34+6 men gik så i sig selv igen natten over til uge 35+0.. Men i uge 35+4 gik den igang igen, og jeg fødte så samme aften en pige ved akut kejsersnit..

Den kan gå igang ved du  er stresset.. det var en af grundende til min fødsel gik igang!!

Anmeld

23. maj 2011

Hvem?

hey piger....

Altså, min 2. fødsel blev akut kejsersnit i uge 34+5 da arret fra storebror var ved at sprænge, så ud sku lillebror, han var heldigvis stor 2550g og 47cm, men alligevel 3 uger på neo.

Men der er også kun 11 mdr mellem drengene, hvor begge er taget ved meget akut kejsersnit.

Anmeld

23. maj 2011

Mi

Jeg fødte tvillinger for tidligt. Aner ikke hvorfor, andet end at min krop simpelthen ikke kunne klare mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.