Vedr. vores dagplejemor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.199 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Anonym trådstarter

Vi er rigtig glade for hende, men vores datter stortuder hvér gang vi afleverer hende - virkelig!

Det er imidlertidigt ikke problemet.
Vores dagplejemor tager fri fra dag til anden (nogle gange med 1 dags varsel - endten fordi vi skal aflevere senere end normalt, hente før tid eller holde vores datter hjemme - fordi hun skal nogle private ting)

Jeg synes det er ret irriterende og tænker om det ikke er lidt forkert af hende bare at tage fri fra dag til anden - jeg ved godt hun også har et liv, men hun har jo valgt det job? 

Er det mig der er forkert på den - eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Lisbeth85

Jeg synes ikke, at du er forkert på den - slet ikke. At være dagplejemor er også at være en arbejdsplads, og på sådanne steder varsler man i god tid, så personerne omkring en kan planlægge derefter.

Det, som du beskriver der, er netop hovedgrunden til, at jeg overvejer at få min søn i vuggestue ift. dagplejer. Jeg er alene med ham, har ingen bil og hvis han skal i gæstepleje langt væk... ja så er det bare ærgeligt for mig

Synes du kan nævne for hende, at I gerne vil vide det i god tid, så I kan planlægge og forberede jeres barn på, at det skal passes et andet sted næste dag Det vil give jer mere ro, tror jeg

Anmeld

23. maj 2011

Trunte<3

ring og snak med kommunen. til min datter havde jeg også VERDENS bedste dagplejemor, men hun var rigtig tit syg, og min datter kom rundt til 6-7 forskellige gæste dagplejere i løbet af en måned... jeg ringede til kommunen og sagde at jeg var meget utilfreds med min dagplejers sygdage i tide og utider ( - gav også min dagplejer besked før kommunen), min dagplejer havde pludselig ikke så mange sygedage, som før... ville ikke have undværet hende, da hun som sagt er verdens bedste!! men en lille snak med kommunen skader ikke...

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

Lisbeth85 skriver:

Jeg synes ikke, at du er forkert på den - slet ikke. At være dagplejemor er også at være en arbejdsplads, og på sådanne steder varsler man i god tid, så personerne omkring en kan planlægge derefter.

Det, som du beskriver der, er netop hovedgrunden til, at jeg overvejer at få min søn i vuggestue ift. dagplejer. Jeg er alene med ham, har ingen bil og hvis han skal i gæstepleje langt væk... ja så er det bare ærgeligt for mig

Synes du kan nævne for hende, at I gerne vil vide det i god tid, så I kan planlægge og forberede jeres barn på, at det skal passes et andet sted næste dag Det vil give jer mere ro, tror jeg

Netop.

Altså jeg går godt nok hjemme, men jeg har også planer i løbet af dagen jo og har nogle gøremål.
Hun tillader sig også at sige at jeg ikke må få gæstepleje når hun holder fri, fordi jeg stadig går hjemme - det synes jeg er en gang hø, for jeg kan jo også have en vigtigt møde, jobsamtale eller lignende. Især når hun kommer så kort tid i forvejen.

I torsdags fik jeg f.eks. at vide at vi ikke kunne aflevere før klokken 10 imorgen og at vores datter skulle blive hjemme hele torsdag i denne uge - igen fordi hun ikke mente jeg havde brug for friplads.

Vi havde i midlertid aftalt a her hjemme, at jeg skulle nogle dage på ferie hos min familie uden barn og mand fordi jeg ikke har været det i over et år! Men det røg da lige i vasken. 

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

Trunte<3 skriver:

ring og snak med kommunen. til min datter havde jeg også VERDENS bedste dagplejemor, men hun var rigtig tit syg, og min datter kom rundt til 6-7 forskellige gæste dagplejere i løbet af en måned... jeg ringede til kommunen og sagde at jeg var meget utilfreds med min dagplejers sygdage i tide og utider ( - gav også min dagplejer besked før kommunen), min dagplejer havde pludselig ikke så mange sygedage, som før... ville ikke have undværet hende, da hun som sagt er verdens bedste!! men en lille snak med kommunen skader ikke...

Jeg har også overvejet det - bare så de kan være obs på det.

Synes da virkelig det kan være en belastning at i realiteten have en plads til sit barn, men ikke vide hvornår og man kan få pasning og hvornår man ikke kan.

Anmeld

23. maj 2011

Trunte<3

Anonym skriver:

Netop.

Altså jeg går godt nok hjemme, men jeg har også planer i løbet af dagen jo og har nogle gøremål.
Hun tillader sig også at sige at jeg ikke må få gæstepleje når hun holder fri, fordi jeg stadig går hjemme - det synes jeg er en gang hø, for jeg kan jo også have en vigtigt møde, jobsamtale eller lignende. Især når hun kommer så kort tid i forvejen.

I torsdags fik jeg f.eks. at vide at vi ikke kunne aflevere før klokken 10 imorgen og at vores datter skulle blive hjemme hele torsdag i denne uge - igen fordi hun ikke mente jeg havde brug for friplads.

Vi havde i midlertid aftalt a her hjemme, at jeg skulle nogle dage på ferie hos min familie uden barn og mand fordi jeg ikke har været det i over et år! Men det røg da lige i vasken. 

er det en privat dagplejer eller kommunal??

hvis det er en kommunal, så kan hun da ikke sige så noget... du skal ihvertilfælde have tilbudt en gæste plejer...

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

Trunte<3 skriver:

er det en privat dagplejer eller kommunal??

hvis det er en kommunal, så kan hun da ikke sige så noget... du skal ihvertilfælde have tilbudt en gæste plejer...

Hun er kommunal dagplejer .. 

Anmeld

23. maj 2011

Carina:-)

Jeg kan godt forstå du synes det er træls at hun holder fri i tide og utide.

Og det ville jeg tage en snak med dppædagoen om.

Jeg synes så til gengæld at så længe du går hjemme skal skåne din datter for at komme i gæstedp.

Lige der ville jeg overhovedet ikke være i tvivl om at mit barn skulle blive hjemme,når nu jeg har muligheden.

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg kan godt forstå du synes det er træls at hun holder fri i tide og utide.

Og det ville jeg tage en snak med dppædagoen om.

Jeg synes så til gengæld at så længe du går hjemme skal skåne din datter for at komme i gæstedp.

Lige der ville jeg overhovedet ikke være i tvivl om at mit barn skulle blive hjemme,når nu jeg har muligheden.

Jeg har heller aldrig haft hende i gæstedagpleje, men det er mere måden der på - at hun siger at jeg ikke kan få det.
Selvfølgelig vil jeg holde hende hjemme i stedet for gæstedagpleje så længe som jeg kan, men det er mere måden der på. Hvis det gav mening?
Kunne jo, som jeg skrev i et tidligere svar, være at jeg skulle til et vigtigt møde eller lign. 

Anmeld

23. maj 2011

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg har heller aldrig haft hende i gæstedagpleje, men det er mere måden der på - at hun siger at jeg ikke kan få det.
Selvfølgelig vil jeg holde hende hjemme i stedet for gæstedagpleje så længe som jeg kan, men det er mere måden der på. Hvis det gav mening?
Kunne jo, som jeg skrev i et tidligere svar, være at jeg skulle til et vigtigt møde eller lign. 

Det forstår jeg godt.

Og ja du kan skulle til et møde,og det skal hun self. ikke blande sig i.

Jeg tænker lidt om hun er SÅ god som du skriver-Altså når nu hun er ustabil,og din datter er ulykkelig.?Måske de ikke svinger sammen?

Måske du skal bede om en anden hvor kemien er bedre.

Og hvor hun passer sit arbejde,og ikke blander sig i sine"kunders" privatliv

Eller hvad med vuggestue?

Der er fast personale,og børnene kender tit alle i huset,så er der en der er væk er der altid en anden man kan gå til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.