Hvilke måltider får Jeres på 7 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

540 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Nadia&Daniel

Se overskrift

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

6800

Nadia&Daniel skriver:

Se overskrift

Madicken bliver 7 måneder i næste uge, og hendes dag ser sådan her ud:

morgen: øllebrød og vand

formiddag: 120 ml flaske

middag: fuldkornsgrød, frugtgrød og vand

eftermiddag: 120 ml flaske

aften: vi prøver med kartoffel og grøntsager, men vi er ikke glade for det. og så ellers øllebrød og vand

puttetid: 210 ml flaske

Anmeld

23. maj 2011

sismofutten

Min datter er godt nok lige blevet 8 måneder, men tænker at du måske kan bruge mit svar alligevel, da vi kom lidt sent i gang med grød :-)

Morgenmad: Havregrød (har overvejet at give A38 med ymerdrys, men indtil videre går det fint med havregrød :-))
Inden formiddagsluren, får hun lige en flaske MME.
Frokost: Majsgrød (er dog så småt begyndt at give hende bondebrød med leverpostej eller smørost, men dette bliver hun endnu ikke mæt af, da det jo er en proces som alt andet, så efterfølgende får hun stadig lidt majsgrød, hirsegrød eller risgrød)
Inden lur nr. 2, får hun lige en flaske mere
Til aftensmad før hun most kartoffel, gulerod, broccoli eller rodfrugter, alt sammen med lidt kødbolle (som vi har lavet en masse af og fryst ned) - efterfølgende får hun lidt af vores mad, så hun stille og roligt kan komme igang med at spise det :-)
Og når hun så skal i seng, får hun lige en flaske vælling :-)

Nogen gange giver jeg hende en riskiks, en agurk stang, ostestang eller frugt hun kan side og hygge-spise med fingrene, mens jeg ordner nogle andre ting :-)

Håber at du kan bruge mit svar til noget, og hvis du har nogen spørgsmål til overstående, skriver du bare :-)

Anmeld

23. maj 2011

misslea

Nadia&Daniel skriver:

Se overskrift

Wilma er 7½ måned og hendes måltider ser ca. sådan her ud:

Morgen: 200 ml flaske

Tidlig formiddag: havregrød

frokost: øllebrød med hjemmelavet frugtmos

eftermiddag: rugbrød eller bondebrød med fx. leverpotej, sildepostej, avokado eller andet. plus lidt frugt, evt. blåbær, jordbær eller melon.

aftensmad: kartoffelmos med forskellige andre grøntsager, nogle gange med kød eller fisk i også!

Inden puttetid: en natflaske - meget forskelligt hvor meget hun tager dér!

Derudover gir vi hende ofte lidt mellemmåltider i form af lidt youghurt med hjemmelavet frugtmos, lidt hjemmelavet smoothie, en ostehaps eller lidt frugt! 

Anmeld

23. maj 2011

2babygirls

Nadia&Daniel skriver:

Se overskrift

Madeleine er 7 mdr og gider IKKE mit hjemmelavet grød for tiden så hun får.:

kl 6.30 - æble pære grød og babymælk i kop

kl 11.00 - fuldkornsgrød med frugter i og mælk i kop

kl. 15.00 - frugtmos eller rugbrød og mælk i kop

kl 18.00 - det samme som vi spiser til aftensmad og evt. lidt grød hvis hun ikke vil have vores mad.

Hun nægter flasken, så vi giver jern pulver om morgenen.

Anmeld

23. maj 2011

Nadia&Daniel

1000 tak for Jeres indput  det hjælper mere end I ved

Anmeld

23. maj 2011

FamilenStorm

Er lige med på en lurer..

Her runder prinsessen snart 7 1/2 mdr ( ingen tænder endnu)
Hun får:

06-07: ammes hun

08-09 havregrød med MME og en klat smør

09:30-12 sover hun

12-13: fuldkornsgrød med frugtmos

14- frugtgrød (banan el. Færdiglavet)

14:30-16:00 sover

16:00 180ml MME ca.

17-18 150g kartoffelmos med grønsager og kød

19-20: 210ml MME

Får hun for lidt eller?? Hvornår begyndte i med rugbrødshapser?? Kan hun godt det uden tænder??

Hun får som hyggessnack agurkestænger i løbet af dagen..

Anmeld

23. maj 2011

tweety2060

Hejsa

blander mig lige

E. madplan som 7 mdr: (ingen tænder)

ml kl 6-7 ammes

kl 8 havregrød m MME smør (evt frugtmos med)

(kl 9-11 sover)

kl 11 lidt frugt :banan, pærer, jordbær, mm

kl 12.30 Næsten 1/4 stk rugbrød (bondebrød uden skorper) m smør, leverpostej, smøreost,  fignepålæg... ( vi startede med leverpostej og smøreost (neutral) )

(13-15 sover)

kl 16: frugt eller grød m mos, ammes

(17.15- 18 sover)

18 kartoffelmos m gulerødder-, broccoli-, blomkål- ærter-mos og lidt kød fx indmaden af frikadelle, kødbolle, pølse uden skind.

19.30 ammes til natten.

vi startede med rugbrød som 6 1/2 mdr. hvis du tør starte ud med rugbrød  så skær dem i små stykker. første gang spiste hun 3 stykker, næste gang 8 stykker osv. E vædder det inde i munden og presser det i stykker med tungen- giver det mening? Og nu bruger hun gummerne til at tygge med.

Fam BS: tror at hvis bebs kan spise agurkstykker så går rugbrød også an, det kan jo bedre fugtes og smulres inde i munden. I starten tog jeg fx rugbrød og forsøgte om jeg kunne spise det ved bare at presse det op i ganen uden at bruge tænderne. Kunne jeg det, så kunne min datter også tænkte jeg- ihh det er svært at forklare helt. Håber det giver mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.