astmatisk bronkitis og beton???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

842 visninger
1 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Anonym trådstarter

Min læge har nu fortalt mig at vores lejl. muligvis kan skyldes at min 6 mdr gamle baby har fået astmatisk bronkitis. Er der nogen der har erfaringer med hjælp fra kommunen til hjælp til ny lejlighed? Jeg er skrevet op men alle skal flytte 3 gange før jeg får tilbuddet om en lejlighed.

Jeg kan jo under alle omstændigheder ikke blive boende her, selvom jeg virkelig er glad for omgivelserne, lejligheden og miljøet. Men mine børns sundhed kommer først og fremmest.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

tumle81

Anonym skriver:

Min læge har nu fortalt mig at vores lejl. muligvis kan skyldes at min 6 mdr gamle baby har fået astmatisk bronkitis. Er der nogen der har erfaringer med hjælp fra kommunen til hjælp til ny lejlighed? Jeg er skrevet op men alle skal flytte 3 gange før jeg får tilbuddet om en lejlighed.

Jeg kan jo under alle omstændigheder ikke blive boende her, selvom jeg virkelig er glad for omgivelserne, lejligheden og miljøet. Men mine børns sundhed kommer først og fremmest.

Hej med dig

Først og fremmest et stort kram til dig! Det er bare en rigtig hård og svær situation man står i når man har et lille barn med astmatisk bronkitis og måske ikke har muligheden for at købe et dejligt hus!!

Vi stod i selv samme situation da vores datter var lille. Hun var altid syg med astmatisk bronkitis med store doser medicin, special læge osv, mellemære betændelse og lungebetændelse

Vi snakkede med vores egen læge og vores special læge om vores bolig, da vi på dette tidspunkt boede i en lejlighed med dejlig plads og rimelig centralt. Vi havde ikke penge til at købe hus i området og var ikke interesseret i at flytte langt væk fra venner og især familie!

Vi gik derfor på kommunen og ville skrives op på akut listen, da der i murstens byggerierne der var til leje her var op til 20 års ventetid!!!

De skulle bruge erklæringer fra vores egen læge og special læge, det fik de men så skulle de bruge en anden formular og nogle andre udtalelser!!! En hele masse bøvl for at komme på akut listen. Jeg brugte meget tid og rigtig mange ressourcer på at snakke med læge og kommune, men efter ca 2 mdr tov trækkeri frem og tilbage får jeg melding fra kommunen om at vores datter nok er syg siden jeg bliver ved og er så ihærdig!! What tænkte jeg, selvfølgelig er hun da syg ellers havde jeg jo aldrig bedt om hjælp!! Men skidt pyt vi blev skrevet op og der gik ca 3 uger så havde vi en anden lejlighed og endda langt mere central!

Efter kort tid trappede vi lidt ned på medicinen, hun havde stadig brug for den, men hun fik det SÅ meget bedre at det var det hele værd, også selvom vi måtte af med vores dejlige hund!!

Vores datter er i dag 7 år, og får en sjælden gang imellem stadig medicin i efterår/vinter/forår, men det er ikke særlig meget mere, så nu tror jeg på at hun en dag vil vokse fra det

Du kan altid sende et brev hvis du vil vide mere

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.