Hej
Jeg har tvillinger der bliver 6 mdr lige idag, jeg fødte ved alm fødsel i ude 33+2, de vejede 1905 og 2080 gram
Man bliver jo tjekket i hoved og røv under sådan en gravidietet, min var alm, men kunne godt mæske det var hårde ved kroppen end den tidlige graviditet med vores datter, men alt gik fik, ved 32 ugers scanning fik jeg lægen til at tjekke min livmoderhals, hvad de normalt ikke skulle, men syntes mine plukkeveer trak godt ned i underliver, og ja, min livmoderhals var kun 0.8 mm og lidt åben, blev indlagt med det sammen og fik lunge modning. min fødsel gik igang om aftenen, men med de dygtige læger fik de det stoppet igen, ved v-hæmmende og fik igen lungemodning, skulle ligge på sygehuset indtil uge 34 fik jeg afvide, men hvis fødsel gik igang igen ville de ikke stoppe igen, da tvillingerne var så store.
Præcis uge efter gik det igang om morgen, havde bare lidt ondt i skridtet, men blev kørt på fødegangn for at få kørt en ct scanning, men viste ingenting, hun viste ikke lige helt om de ville undersøge gynokologisk det provokerer nemlig fødsel, men det gjorde de alligevel, og var 6 cm åben, så det var nu, det hele gik stærkt. Min mand var ude på en platform så fik hurtigt fat i min mor og søster, og wupty 3 timer efter var vi forældre til den dejlig dreng og pige.
Anmeld