Sparker dynen af om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.174 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. maj 2011

Angelspot

Hej tøser.

Hvad gør i når jeres børn sparker dynen af om natten? Gir i ekstra tøj på eller har i andre forslag? Her hjælper det nemlig ikke at pakke dynen godt ned om madrassen, men vi har været nødt til at sætte den fast med sikkerhedsnåle, syns bare det er en forkert måde at gøre det på...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi begyndte hurtigt, at bruge en juniordyne i tremmesengen - de var omkring 1/2 år. Inden dag tjekkede jeg dem når de sov og gav dem dynen på. De fik ikke ekstratøj på udover nattøj og strømper.

Anmeld

22. maj 2011

Kløver

vores søn sparker også dynen af og lader ham gøre det, tænker han selv regulrer lidt, og mærker ham i nakken om virker for varm, eller om han på kroppen bliver for kold. hvis han virker lidt kølig giver jeg ham lidt tykkere tøj på om natten, men indtil videre funker almindelige heldragter eller sparkedragter i blød bomuld rigtig fint.

kommer jo an på hvor varmt der er der hvor baby sover

ville nok ikke vælge at sætte dynen fast på den måde

Anmeld

22. maj 2011

2babygirls

Angelspot skriver:

Hej tøser.

Hvad gør i når jeres børn sparker dynen af om natten? Gir i ekstra tøj på eller har i andre forslag? Her hjælper det nemlig ikke at pakke dynen godt ned om madrassen, men vi har været nødt til at sætte den fast med sikkerhedsnåle, syns bare det er en forkert måde at gøre det på...

Madeleine sparker den af uanset om det er i barnevognen eller sengen. Hun er i forvejen en varm baby, men ellers sover hun bare i nattøj, så hun ikke bliver kold. Hendes soveværelse har solen på hele dagen.
Jeg ville nok aldrig tvinge dynen om hende, for hun skal selv have lov at vise om hun har det varmt, lige som jeg slet smider dynen om natten når jeg koger.

Anmeld

22. maj 2011

Jyden

Da vores begyndte at sparke dynen af begyndte vi at bruge en sovepose. Vi har så brugt soveposen til de var 1 - 1½ år.

Fx http://www.larvefoedder.dk/catalogsearch/result/?q=sovepose&x=0&y=0

Anmeld

22. maj 2011

SussieThyssen

Angelspot skriver:

Hej tøser.

Giver dem en god lun nattragt på i et stykke og ekstra sokker...gerne flonelforet eller fleece.
Så skal trolden nok holde varmen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. maj 2011

SpunkenJo

Større dyne og soveposer

Jeg har et Par stykker til salg, hvis det skulle blive aktuelt for jer.

Anmeld

22. maj 2011

Nessie

Daniel sparker også dynen af konstant, men han får bare natdragt og strømper på, og så giver jeg ham dyne på inden jeg går i seng, og hvis jeg er oppe i løbet af natten, smider jeg den også lige over ham.
Det er kun sket 2 gange at han har pevet fordi han frøs.

Jeg ville heller ikke "tvinge" dynen over barnet, de er ret gode til selv at regulere

Anmeld

22. maj 2011

Lunae

Angelspot skriver:

Hej tøser.

Vi ruller Camille helt ind i dynen. Hun er nu 8 mdr og vi skiftede til juniordyne for et par mdr siden. det har været en kæmpe fordel. Førhen puttede vi hende i hendes voksipose, så var vi sikre på at hun var varm når hun vågnede. Hun havde også problemer med at falde i søvn, fordi hun hele tiden tog sutten ud, men når hun sov i voksi, så var det intet problem

Anmeld

22. maj 2011

Angelspot

Tak for svar til alle, svarer lige på en gang

Det var en god ide med den sovepose, det vil jeg evt bruge når det bliver varmere! Men som flere skriver, så er det jo ikke nødvendigt at pakke baby ind på den måde, de kan godt selv regulere varmen.

Jeg tror jeg vil give ham en dragt på med ekstra strømper og så bare lade dynen være om natten med mindre man lige er oppe alligevel.

Vi har en voksipose, men den får han også sparket sammen så den ikke dækker ham, det er kun ude i barnevognen han ikke sparker sådan. Og vi har også det samme problem med sutten, men det er jo et andet dilemma

Tak for gode svar, jeg stopper med det samme med at tvinge dynen på ham om natten, ville jo bare ikke have han fryser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.