Ambulant fødsel som førstegangsfødende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. maj 2011

heisamig

Hej alle I dejlige damer.

Har I tjek på hvornår man skal sige - og til hvem - hvis man gerne vil føde ambulant? Skal man så være ude efter 24 timer og er det ikke noget med, at man kan få hjælp til rengøring efterfølgende?

Knus Ea - 31+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle

Hey Ea

Jeg fødte min dreng ambulant. Han blev født 7.40 og vi blev udskrevet 11.30 samme dag, ved faktisk ikke hvorlang tid man må blive, vi var i hvert fald klar til at tage hjem kl 11.30

Mht rengøringshjælp ved jeg ikk, det havde vi ikke behov for

Anmeld

22. maj 2011

Holbæktrunten

Rengøringshjælp tror jeg ikke du skal regne med 

Tænker at man vel kan prøve at spørge jordemoderen hvad der skal til? Og ellers sige det når man kommer ind og skal føde...

Jeg synes heller ikke at det lyder voldsomt tillokkende med flere dage på sygehuset, selvom jeg er gravid med min første. Så regner med at snige mig afsted så hurtigt som muligt når der er nogenlunde styr på amningen, og så ellers lade de kloge koner(mødre/spl) i familien råde og vejlede 

Anmeld

22. maj 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
jeg synes du skal tale med din jordemor om det..
- og så er der i øvrigt ingen der kan tvinge dig til at skulle blive på sygehuset.. i kan bare tage hjem lige så snart i føler for det.. Føder du fx sent om aftenen, ville én enkelt overnatning måske være rar, hvis i bor langt væk..
Men jeg tror det er din jordemor du skal tale med..

Anmeld

23. maj 2011

heisamig

Tak for svarene Jeg vil helt sikkert også snakke med min jordemoder om det næste gang, ville bare lige høre om I vidste noget...

Anmeld

23. maj 2011

Nynne88

Når man føder ambulat så regner man med at den lille nye familie er ude ca. 4 timer efter. Og tror ikke at du kan få hjælp til rengøring, men der kommer en sundhedsplejerske og ser at alting går fint med bebs.

Jeg kan godt forstå at du overvejer det - det gjorde vi også. Men jeg vil gerne have styr på amningen inden jeg kommer hjem.

Anmeld

23. maj 2011

louise8723

Du kan tage hjem når du vil.. da jeg fødte valgta vi dog at blive den første nat da kl var mange og vi boede roskilde - fødte på hillerød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.