Når det er varmt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. maj 2011

asr2009

Hej!

Min søn har altid været super god til at sove, men nu her de sidste to dage har jeg overhovedet ikke kunne få ham til at sove hele dagen(tidsrummet imellem 08.00-22.00) og syntes det lige rigeligt timer han køre på og han bliver mere og mere utilfreds

Jeg har en fornemmelse af at det er vamen, er det det?? Og hvad skal jeg evt. gøre??? Han har slet ikke været til at have med at gøre idag. det rigtig hårdt

Han er 2 1/2 månede...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

Malthes mor

asr2009 skriver:

Hej!

Min søn har altid været super god til at sove, men nu her de sidste to dage har jeg overhovedet ikke kunne få ham til at sove hele dagen(tidsrummet imellem 08.00-22.00) og syntes det lige rigeligt timer han køre på og han bliver mere og mere utilfreds

Jeg har en fornemmelse af at det er vamen, er det det?? Og hvad skal jeg evt. gøre??? Han har slet ikke været til at have med at gøre idag. det rigtig hårdt

Han er 2 1/2 månede...

Hvor meget tøj har han på når han sover i barnevognen? Her sover lillebror kun i bodystocking når det er så varmt (han sover kun til middag da han er ca 16 mdr) Og når det bliver højsommer, så er det i bodystocking og kun med dynebetrækket.

Men han må selvfølgelig ikke blive kold pga træk, så er obs på ham mens hans sover.

der er bare nogen børn som har det meget varmt.

Anmeld

21. maj 2011

SussieThyssen

asr2009 skriver:

Hej!

Han er 2 1/2 månede...

Det du skal gøre er at mærke efter hvordan han føles i nakken.
Er han varm og/eller svedig..så har trolden ganske enkelt for meget tøj og dyneværk på.
Når det er så varmt som nu skal han kun have en almindelig sparkedragt på og en lille bomuldsbluse/trøje og så ikke andet end en dyne på ud i vognen..evt kun et tæppe.

Og så kan han også være tørstig.
Små børn kan godt være tørstige uden at være sultne.
Lav noget kamillete og sæt på køl..det læsker dejligt og slukker tørsten.
Vil han ikke  have det kan koldt kogt vand også være dejligt for ham.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. maj 2011

asr2009

Jamen han har kun en bodystock på og strømper, og prøvede at give ham kamillete idag og drak han også gladeligt, men han var stadig fuldstændig umulig :/ Men lægger ham godt nok også med dyne på, jeg prøver at gøre det kun med dynebetrækket næste gang

Tak for svarene

Anmeld

21. maj 2011

Mi

Vores piger ville ofte heller ikke sove den første sommer når det var varmt. Næsten uanset hvad vi gjorde for det.

Når det var allervarmest sov de kun i ble, og gerne inde i deres uvtelt med vinduer og døre åbnede. Der kan nemt blive meget lukket nede i en barnevogn, hvor vinden står helt stille.

Vi stilte dem også ind i mellem under vores store blodbøg. Der stod de helt i skygge, og så er der lidt vind til at køle vognen ned. Så havde de kun et lagen over sig

Anmeld

21. maj 2011

Cris

Jeg synes ikke, at det er særlig varmt... Men jeg kommer fra Spanien og vi boede også i en periode i et "inferno" land, så jeg kan bare ikke andet en grinne lidt, når jeg hører, at det er for varmt i DK   Men en ting har jeg lagt mærke til. Jeg synes, at forældre er meget hurtigt at bare lade børn være kun i body så snart det bliver en lille smule solskin. For så bliver det self. varmt, når temp pludseligt stiger over 25grader i July måned. Forstår du, hvad jeg mener ?

Mht til søvn om dagen, så synes jeg, at de får tit sådan nogle perioder. Og så bliver de umulige om aftenen. Jeg har også oplevet det samme med vores den store og det var faktisk midt om vinteren. At han nægter at sove. Og det eneste der pludseligt hjulpet var at droppe klapvognen og tage en bunke bøger med i vores seng og putte sammen i den store seng og læse. Og blive ved og ved. Og til sidst kunne han falde til ro og sove lidt. I den alder var ikke unormal at han sov bare 30min   Men det har allerede hjulpet noget. Og så kom en periode, hvor han sov bedre om dagen. Og så kom den anden periode igen og vi troede, at han så droppede luren. Men han var knap 3 og så begyndte han at sove til lur igen, nogle gange 2 timer   Og han sov også godt om natten... Og han sover stadig en god time til lur... Så jeg tror, at det er deres krop som nogle gang har for lidt krudt og de kan ikke sove... Der er ikke andet end at være tålmodig og eksperimenterer lidt med forskellige løsning eller bare lad ham bare styre hans søvn...

Anmeld

22. maj 2011

hilma

min søn havde også en periode her i "varmen" hvor det at sove, ja, det ku vi da glemme alt om når det var om dagen hehe men jeg lod ham ligge i en body og med dyne over sig og så ud i barnevognen og selvfølgelig tilbød jeg ham brystet lidt ekstra... og om natten sov han kun med ble og dyne over sig og det hjalp børn i den alder lærer jo stadig at regulere kropstempraturen, nogle er bedre end andre, men ellers må du prøve dig frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.