Hej vidunderlige mødre i 1. kvartalsgruppen...
Jeg tillader mig lige at søge råd hos jer erfarne damer 
Jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvordan i får/fik mest mulig søvn ud af natten - hvordan sover/sov jeres guldklump (i jeres eller egen seng), hvordan ammer i, skifter i ble i løbet af natten og hvordan får i lettest jeres lille dreng/pige til at falde i søvn igen?
Her går vi i seng mellem kl. 22.00 og 00.00 - alt efter hvornår Aske vågner fra sin aftenlur. Når han så er mæt og puslet, putter vi ham i liften og når han sover går vi alle tre i seng (vi stiller liften i tremmesengen, der står ved siden af vores seng). Aske sover så alt mellem 2½-4 timer og vågner så... Jeg ammer ham og skifter ble hvis der er afføring, -hvilket der som regel er! Herefter sover han i vores seng.
Jeg ammer ham liggende i sengen, da jeg selv er træt og da jeg håber at han kan drætte om ved mit bryst som han gjorde den første uges tid. Efterhånden sker det bare aldrig mere og lillemanden er oftest op til en time om at falde i søvn - hvor jeg sidder med ham og rokker/vugger ham i søvn!
Som regel vågner han så igen efter 2-2½ time, hvor vi gentager historien... herefter er han som regel endnu sværere at få til at falde i søvn og når han falder i søvn - så sover han meget urolig og vågner ligesom flere gange og skal nusses for at falde til ro igen! Jeg er ret sikker på at det er maven der giver uro...
Hvordan gjorde i da jeres lille var omkring de 3 uger?? Har i nogle gode fif til at få natten til at glide så nemt som muligt, så mor og far kan få den tiltrængte nattesøvn!?
På forhånd tak for svar 
Line
Anmeld