Er det bivirkning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.857 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg er for et par uger siden begyndt og tage Sertralin mod depression, men jeg er i takt med og have taget dem mistet min sex lyst, jeg kan ikke have min mand røre mig eller noget. Kan det være bivirkninger? Kan man gøre noget, for  har altid haft en stor sex lyst, men den er bare forsvundet nu!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

Ayasmor

Ja det kan det sagtens være. Her er hvad jeg lige har fundet på medicin.dk:

Almindelige (1-10%)
Nedsat eller øget appetit.
Smagsforstyrrelser, dyspepsi, opkastning, abdominalsmerter, obstipation, flatulens.
Palpitationer, brystsmerter.
Hedeture.
Myalgi.
Angst, agitation, nervøsitet, koncentrationsbesvær, depression, personlighedsforstyrrelser, mareridt, gaben, tremor, øget muskeltonus, paræstesier, bruxisme.
Hududslæt, øget svedtendens.
Pharyngitis.
Seksuelle forstyrrelser.
Synsforstyrrelser, tinnitus

Jeg har desværre ikke nogle gode råd til hvordan du kan afhjælpe det.

Anmeld

21. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg er for et par uger siden begyndt og tage Sertralin mod depression, men jeg er i takt med og have taget dem mistet min sex lyst, jeg kan ikke have min mand røre mig eller noget. Kan det være bivirkninger? Kan man gøre noget, for  har altid haft en stor sex lyst, men den er bare forsvundet nu!

Antidepressive mediciner har desværre gerne den bivirkning..især i indkørselsfasen..senere hen, kan det godt falde lidt mere tilbage til normalen..men seksuelt på toppen er mange så ikke.

Medens min mand var i massiv behandling, måtte jeg nærmest gå i kloster..men nu hvor han er blevet lagt om i medicinen, har det vendt tilbage til den gamle energi igen..hmmm..lidt svært med først at vende sig af..og så skulle vende sig til

Men det er ikke spor sjovt...hverken for den medicinerede eller partneren..og jeg synes det er utroligt synd for jer begge, for det kan altså godt blive en stor belastning, hvis man ikke har et godt og stærktømret forhold.
Så tal det godt igennem med din mand,,og så må I jo prøve at løse det i fællesskab.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. maj 2011

Linekocemba

Det er helt normalt..

Specielt i opstarts fasen. Det eneste jeg kan sige er at du må have tålmodighed.

Også nogle gange prøve. Selvom det ikke virker som du har lyst til sex så lad din mand røre ved dig og rør ved ham. Et langt forspil og bløde berøringer skal nok hjælpe dig på vej.

Taler af erfaring

Anmeld

22. maj 2011

ano14316

Anonym skriver:

DET ER HELT NORMALT!!!

OG DET GÅR OVER!!!

Jeg kan dog berolige dig med at det er værst i starten, og man lærer simpelthen og få lyst igen.. Jeg har aldrig haft den store lyst, så der skal ikke meget til at den helt forsvinder. 

Anmeld

22. maj 2011

Holm88

Anonym skriver:

Har også været på de piller og min sex lyst forsvandt også, men det kommer igen, giv det lidt tid og forklar din kæreste/mand hvordan du har det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.