MyDream skriver:
Har din datter været igennem 26 ugers tigerspringet?
Hun er i sin 27 uge nu (mener jeg det var jeg regnede mig frem til)
CIRKA 26 UGER
En stor verden
Baby lærer at koordinere arm- og benbevægelser, bliver mere mobil og begynder at forstå afstanden mellem to genstande. Vi voksne tager det for givet, men for spædbarnet er det skræmmende at finde ud af, at verden er et stort sted, og at man selv er lille. Mor kan være meget langt væk, når baby ikke kan se hende.
„Barnet kan være enormt pylret og svært at stille tilfreds. Måske vender det hovedet væk fra skeen, har svært ved at underholde sig selv og søger selskab hele tiden. Det sover måske uroligt og får lagt sig i stillinger, det ikke selv kan komme ud af,” siger Helen Lyng Hansen.
Efter springet vil baby måske...
- ... se fra det ene dyr til det andet i en billedbog
- ... udforske sine kønsdele
- ... være optaget af detaljer som vaskemærker og prisskilte på tøj og legetøj
- ... løfte tæpper for at kigge ind under dem
- ... tømme skabe og hylder
- ... protestere, når mor går sin vej
- ... trække sig selv op i stående stilling
Godt legetøj:
- Legetøjsbiler med døre, der kan åbnes
lyder fuldstændig som hende, hun har også sovet dårligt de sidste 3 nættere, hun vågner og ikke græder men siger irriterende lyde som ejjjjeejjjjejjjjejjj,sover ca 2-5 min vågner igen og siger ejjjejjjejjjejj og sådan forsætter det til til lidt over 00 (fra kl 22.30-00 ca)DØD iriiterende og træætende for mig
.
har lavet en regl med hun ikk må få mad fra hun er blevet lagt til efter tolv (fra kl 20-00) fordi hun spiser alt for meget om natten og det har hun slet ikke brug for. men lige så snart hun havde fået babsen i munden, så stoppede hun med de der irriterende lyde her i nat.......
Anmeld