Holdbarhed på muffins

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.616 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. maj 2011

dorthemus

God formiddag

Jeg skal lave muffins til min datters 1 års fødselsdag  Jeg har ikke meget fryseplads og vil gerne lave dem nogle dage inden festen (det er på næste søndag).

Det er bananmuffins - hvor længe kan de holde sig i køleskabet uden at blive trælse?

Knus Dorthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

Koen.

kender ikke svaret men opper den for dig

Anmeld

21. maj 2011

Mette.

dorthemus skriver:

God formiddag

Jeg skal lave muffins til min datters 1 års fødselsdag  Jeg har ikke meget fryseplads og vil gerne lave dem nogle dage inden festen (det er på næste søndag).

Det er bananmuffins - hvor længe kan de holde sig i køleskabet uden at blive trælse?

Knus Dorthe

I princippet kan de holde sig et par dage, men hvis du har muligheden ville jeg bage dem dagen før, for de er mest muligt friske. Jeg synes muffins har en tendens til hurtigt at blive tørre, hvis de står mere end en enkelt nat.

Hvis du skal have noget på toppen skal det først på den dag de skal serveres.

Anmeld

21. maj 2011

dorthemus

Tanja. skriver:

kender ikke svaret men opper den for dig

Anmeld

21. maj 2011

dorthemus

Mette. skriver:

I princippet kan de holde sig et par dage, men hvis du har muligheden ville jeg bage dem dagen før, for de er mest muligt friske. Jeg synes muffins har en tendens til hurtigt at blive tørre, hvis de står mere end en enkelt nat.

Hvis du skal have noget på toppen skal det først på den dag de skal serveres.

Tak for svar  Kan de så komme i fryseren, for jeg stoler ikke helt på mine bageevner at jeg tør vente til dagen før med at bage dem

Anmeld

21. maj 2011

Malthes mor

dorthemus skriver:

Tak for svar  Kan de så komme i fryseren, for jeg stoler ikke helt på mine bageevner at jeg tør vente til dagen før med at bage dem

De kan sagtens kommes i fryseren. Mine i hvertfald ikke skade af det.

Anmeld

21. maj 2011

dorthemus

Malthes mor skriver:

De kan sagtens kommes i fryseren. Mine i hvertfald ikke skade af det.

Tak, jeg bager aldrig så jeg aner ikke en skid om sådan noget

Anmeld

21. maj 2011

Mette.

dorthemus skriver:

Ja, du kan sagtens fryse dem, men husk det skal være uden glasur, hvis der skal det på.
Hvis de først skal bruges om eftermiddagen kan du vente med at tage dem op til om morgenen, hvis du bare sætter dem på bordet. Sig til hvis du mangler en god opskrift - jeg har en i gemmerne.  

Anmeld

21. maj 2011

dorthemus

Mette. skriver:

Ja, du kan sagtens fryse dem, men husk det skal være uden glasur, hvis der skal det på.
Hvis de først skal bruges om eftermiddagen kan du vente med at tage dem op til om morgenen, hvis du bare sætter dem på bordet. Sig til hvis du mangler en god opskrift - jeg har en i gemmerne.  

Jeg har fået én af Lisbeth2910, men du må da gerne skrive din i en pb 

Gæsterne kommer kl. 13, så jeg tænker jeg tager dem ud dagen før. Og så pynter dem på dagen.

Anmeld

21. maj 2011

Mette.

dorthemus skriver:

Jeg har fået én af Lisbeth2910, men du må da gerne skrive din i en pb 

Gæsterne kommer kl. 13, så jeg tænker jeg tager dem ud dagen før. Og så pynter dem på dagen.

Jeg sender dig lige en pb så. Det lyder fornuftigt hvis de kommer så tidligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.